- Berichten: 350
Donkerblauwe Amazon uit 1967
- Saskia De Vos
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
De horizontale beugel bovenin, die tussen de remschoenen is geklemd, zit op de foto inderdaad wel verkeerd. Dat is louter een verstrooidheid geweest. Die zit inmiddels zoals het hoort. Dat op de foto de remschoen links bovenin niet tegen de zuiger lijkt te zitten, komt omdat de schoenen toen maar net losjes op hun plek waren gehangen. De remmen moesten zich nog even zetten en zijn daarna nog afgesteld. Ze zitten prima op hun plek.
De linker reflector is inmiddels ook onder handen genomen. Wat een verschil met de kaarsjes van voorheen: letterlijk een verschil tussen dag en nacht!
...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joop van Putten
- Offline
- Platinum-lid
Het enige dat nu nog aan de achterkant ontbreekt is een juist retro rond chrome mistachterlicht Maar ik wil je natuurlijk niet de kop gek maken.
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 493
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Willy De Baere
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 796
Omdat ik zelf de Volvo werkplaatshandboeken uiteindelijk als mijn leidraad beschouw:
voor een andere discussie over de correcte plaats van remschoenen in AM remtrommel ("positie remschoenen achter amazon"), zie:
positie remschoenen achter amazon
ik begrijp niet waarom men - eigenlijk "tegen beter weten in"=de analyses van Volvo's ingenieurs - toch wil afwijken van de door Volvo zelf aanbevolen montage in het werkplaatshandboek?
Zoals meermaals opgemerkt: remmen zijn van fundamenteel belang, en hier horen "trial and error" niet thuis!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Saskia De Vos
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 350
...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joop van Putten
- Offline
- Platinum-lid
Het gat in de bumper is gemaakt en de lamp zal er niet meer afgaan, dus is het gat nooit lelijk
Er bestaan overigens ook kromme steunen die je met de bumperbout kunt vastzetten en die als het ware om de rozet heenbuigen. Gezien op Tradera.com
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Saskia De Vos
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 350
Ze monteren was plug and play. Zelfs de bijgeleverde bouten bleken de juiste draad te hebben, hoewel ik die ook al afzonderlijk had besteld bij de VKV webshop. 't Is wel een beetje wennen, want ze zijn nogal nadrukkelijk aanwezig in het interieur, maar veiligheid gaat voor.
De luidsprekers achterin (en gelijk ook de enige in de auto) klonken voor geen meter. De bedrading maar eens nagelopen en het bleek dat de vorige eigenaar bij één van de luidsprekers de plus en min verkeerd om had aangesloten. Dat kan op zich geen kwaad, maar dan moeten wel allebei de luidsprekers op dezelfde manier zijn aangesloten. Het klinkt nu een stuk beter en hoewel de geluidskwaliteit nog niet echt denderend is, kan ik eindelijk ABBA luid genoeg zetten.
...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Paul Franse
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 362
dat ziet er keurig uit. Helaas kan ik je uit ervaring melden dat de locatie van het oprolmechanisme een slechte combinatie geeft met (half) slapende achter-passagiers en hobbels in de weg. En in mijn geval was het nog slechts het draaipunt van de gordel, het oprolmechanisme bevindt zich in onze auto lager en achter de rugleuning. Het kan echter goed zijn dat je in jouw auto geen andere oplossing hebt.
Met vriendelijke groet,
Paul Franse
Life is what you make it!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Saskia De Vos
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 350
Het oprolmechanisme zou ook onderin kunnen worden gemonteerd, waardoor je dan onvermijdelijk uitkomt in de kofferruimte. Maar dat vergt dan sowieso boren en extra (gelaste) verstevigingen en dan moet er natuurlijk ook nog een gat in de hoedenplank worden gezaagd waardoor de gordel omhoog kan worden geleid.. Nee dank je.
...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Saskia De Vos
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 350
Deze is net met de post gearriveerd: een 'nieuwe' gereviseerde Smiths RVC toerenteller. Moet jammer genoeg nog even wachten op de plank voor hij kan worden ingebouwd, want de Volvo gaat volgende week naar de carrossier om de (binnenzijde) van de vloer te laten spuiten.
Can 't wait
...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.