Donkerblauwe Amazon uit 1967

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-02-2015 13:21 #148391 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Donkerblauwe Amazon uit 1967
Als je nu nog de keuze hebt: niet zagen in het dashboard! Spijt achteraf lijkt me onvermijdelijk. :o
Ik had die keuze helaas niet meer, maar daar ben ik inmiddels geen uitzondering in. Sommigen plaatsen een al dan niet werkende retro-radio in de oorspronkelijke gaten en een nieuwe radio uit het zicht (onder de stoel bv). Soms wordt de nieuwe radio zelfs in- en uitgeschakeld via de retro-radio, knap!

Ik heb op zolder nog een volkomen gaaf dashboard en dashboard-dek liggen. Misschien plaats ik ooit dat dash in de Amazon, we zien wel. Voorlopig verstopt de Caliber het lelijke gezaagde gat, dus ik kan wel even voort (alleen jammer dat de vorige eigenaar ook nog in het dash gaten geboord heeft voor extra schakelaars en het metaal rond het contactslot met een pneumatische hamer lijkt te hebben bewerkt...... :roll: ). Maar eerst de 'belangrijker' werken.

@ Willy: ik heb je een PB gestuurd!

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-02-2015 13:33 #148392 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Donkerblauwe Amazon uit 1967
En zo ziet het er uit:




...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-02-2015 12:45 #148416 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Donkerblauwe Amazon uit 1967
Je Amazon ziet er goed ut. Jammer inderdaad dat de sierlijst om de voorruit ontbreekt, want dat doet wat afbreuk aan het totaalplaatje in mijn ogen, maar dat is natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak.
Leuk is dat je hier zorgt voor een trendbreuk. Dit forum was tot dusver voornamelijk een mannenwereld en daar lijkt nu eens wat verandering in te komen. Mits je daadwerkelijk een vrouw bent, want onder je gebruikersnaam kan evenzo goed een mannelijke grapjas schuilgaan, dit is tenslotte het internet... 8-)
Toch zijn er best wel meer vrouwen die een klassieke Volvo bezitten, zelfs zoveel dat daar in oktober 2002 een speciaal nummer van ons clubblad aan is gewijd. Ik kan me niet voorstellen dat het aantal vrouwelijke eigenaren sindsdien fors is verminderd. Maar tot voor kort wilde slechts een enkeling hier incidenteel een vraag stellen of een ervaring delen. Misschien volgen er nu meer (en niet alleen uit België).

Met autoradio’s heb ik geen ervaring, want daar moet ik niets van hebben. Gelukkig zit er niet zo’n ding in mijn Amazon (heeft er ook nooit in gezeten). De motor produceert voor mij wel voldoende lawaai c.q. mooie muziek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-02-2015 17:06 #148418 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Donkerblauwe Amazon uit 1967
Nee hoor, geen mannelijke stiekemerd onder een vrouwelijke profielnaam. ;) Ik ben archeoloog van beroepsopleiding (werk sinds 2009 wel in een heel andere branche), en derhalve altijd interesse gehad in oude dingen. Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit een nieuwe auto zou kopen, alleen maar tweedehandsjes gehad. Mijn eerste autootje (van grootmoeder overgenomen) was een gedeukte (grootmoeder heeft ooit een voorrang aan rechts genegeerd, haha) Fiat Punto. Daarna een Volvo 240 2.3 GLE estate van 1992 in bordeaux-kleur (mis ik nog steeds), een Volvo 242 1.9 DL uit 1979, tussendoor kort een Amazon uit 1970 en nu een - eveneens gedeukte (verdomde hagel!) 343 1.4 DL uit 1982 als daily en deze Amazon uit 1967. Verder nog een Vespa uit 1986.

Ik heb een wisselende relaties met radios: als ik er geen heb (zoals in de 242 en de 343), mis ik dat en als ik er wel eentje heb in een klassieker, zet ik 'm nooit aan. Maar dat laatste komt ongetwijfeld omdat de radio's in de klassiekers vaak weinig voorstelden en het schelle geblêr nauwelijks het motorgeluid kon overstemmen. En toch vind ik muziek belangrijk, maar dan moet het lekker luid kunnen én goed klinken. In deze Amazon heb ik ook op dat vlak veel werk aan de winkel. :roll:

De sierlijst rond de voorruit moet er toch zeker weer op, vind ik. Het smoelt niet zo mooi zonder dat chroom! Het ontbreken van lijsten boven de zijruiten vind ik wat minder storend, maar vermoedelijk opteer ik op termijn om ook die weer terug te plaatsen.

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-02-2015 17:45 #148420 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Donkerblauwe Amazon uit 1967
Ik vermoed dat je een Favorit hebt. Geen sierlijsten in de raamrubbers en de goten, 1 zonneklep en achterruiten die niet open kunnen zijn de belangrijkste kenmerken.
Kijk maar eens bij de info over Amazons hier op de site onder het menu Volvo's.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-02-2015 19:29 #148422 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Donkerblauwe Amazon uit 1967

"Joop van Putten" schreef:
Ik vermoed dat je een Favorit hebt.

Lijkt me niet. Op de eerste foto zijn duidelijk de uitzetters van de achterramen te zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-02-2015 20:56 #148425 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Donkerblauwe Amazon uit 1967
Klopt, maar die kunnen er later in gzet zijn, net als bv de toerenteller. Waarom zou iemand de sierlijsten eraf halen? Logischer is het toch dat je dingen toevoegd? Overigens zou het typenummer uitkomst kunnen bieden.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Harrie van Susteren
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
13-02-2015 21:08 #148428 door Harrie van Susteren
Beantwoord door Harrie van Susteren in topic Donkerblauwe Amazon uit 1967
De Favorit is geleverd met een driebak, dus dat lijkt mij redelijk eenvoudig vast te stellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-02-2015 22:06 #148430 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Donkerblauwe Amazon uit 1967
Nee, het is geen Favorit. Integendeel, het is zelfs een 122S, maar de dubbele carburateurs zijn ergens in de geschiedenis blijven steken.

De sierlijsten werden door de vorige eigenaar verwijderd voor het spuiten en nadien niet meer teruggeplaatst. Naar eigen zeggen lukte het de vorige eigenaar niet ze netjes te plaatsen en heeft hij er maar vanaf gezien.

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-02-2015 22:22 #148431 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Donkerblauwe Amazon uit 1967
Helder

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.