Donkerblauwe Amazon uit 1967

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
09-07-2017 00:53 #170316 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Donkerblauwe Amazon uit 1967
Een leuk verhaal, Saskia. Wel mis ik in je verhaal waarom je de Volvo niet hebt laten taxeren door een volvo-deskundige taxateur van de vereniging. Of wilde je wellicht een second opinion?

Hetzelfde vraag ik mij af bij de voetschakelaar; in de webshop van de vereniging zijn prima originele voetschakelaars te koop voor een concurrerende prijs!

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-07-2017 08:21 - 09-07-2017 08:26 #170317 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Donkerblauwe Amazon uit 1967

René Minnebo schreef : Je taxatie had mogelijk hoger uitgevallen als je hem door de VKV had laten taxeren.

Cor Kraaijeveld schreef : Een leuk verhaal, Saskia. Wel mis ik in je verhaal waarom je de Volvo niet hebt laten taxeren door een volvo-deskundige taxateur van de vereniging. Of wilde je wellicht een second opinion?

Ik woon in België. Een Nederlandse taxatie biedt voor de verzekering hier geen enkele geloofwaardigheid. Zo liggen de waardes en prijzen in NL vaak een pak hoger dan in B. Dit is de belangrijkste reden, maar daarnaast ben ik ook geen lid van VKV en heb ik nog geen enkele gelegenheid gehad om effectief een taxatie mee te pikken.

Cor Kraaijeveld schreef : Hetzelfde vraag ik mij af bij de voetschakelaar; in de webshop van de vereniging zijn prima originele voetschakelaars te koop voor een concurrerende prijs!

Het is dezelfde voetschakelaar. Voor een betere prijs. ;-)

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-07-2017 10:41 #170318 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Donkerblauwe Amazon uit 1967
Ah ik dacht dat je in Nederland woonde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-07-2017 11:06 #170319 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Donkerblauwe Amazon uit 1967
Nee, hoewel dat voor de hobby wel beter zou zijn! In NL leeft het (veel) meer. Meer handelaren, meer gespecialiseerde adresjes, onderdelenshops enzovoort. Daarentegen is een Volvo in België wel wat beter betaalbaar, maar het aanbod is dan ook wel beperkt.

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-07-2017 11:43 - 09-07-2017 11:44 #170322 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Donkerblauwe Amazon uit 1967
Je bent geen lid van de VKV maar je bent wel elite member hier op t forum.
Ik vraag me af hoe dat kan, normaal gesproken wordt je als gast weergegeven als je geen lid bent.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-07-2017 14:17 #170324 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Donkerblauwe Amazon uit 1967
Geen idee.. Als lid van de Belgische Club heb ik wel toegang gekregen tot de VKV-shop (de Belgische clubshop is nl. op een gegeven moment stopgezet, waarna een deel van de stock naar VKV is gegaan). In een soort van samenwerkingspact zeg maar, mochten de Belgische clubleden uitwijken naar VKV voor hun onderdelen. Hoe het exact zit, weet ik niet precies, maar het zal er zeker mee te maken hebben. Om van de VKV-shop gebruik te kunnen maken, had ik immers ook een bepaald account nodig op VKV om daadwerkelijk onderdelen te kunnen bestellen. Kortom: wel toegang tot de shop, maar geen andere 'benefits' als clublid (dus ook geen toegang tot de technische informatie)..

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-07-2017 16:46 #170328 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Donkerblauwe Amazon uit 1967
Oké, duidelijk, maakt me voor de rest ook niet uit hoor, was gewoon even benieuwd hoe t zat. Bedankt voor de uitleg.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-07-2017 12:59 - 01-02-2019 16:44 #170353 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Donkerblauwe Amazon uit 1967
Ik merkte onlangs op dat het koelvloeistofreservoir steeds leeg was na een lange rit. Toen ik een paar dagen na een hele dag rondrijden onder de matten aan passagierszijde voelde, bleken deze enigszins vochtig. Verdacht natuurlijk. Dat deed vermoeden dat de kachelkraan de geest had gegeven en daar dus koelvloeistof lekte.

Tijdens die rit bleek ook dat de auto scheeftrok tijdens het remmen en dat vermoedelijk de linker remklauw bleef hangen.

Op 1 juli ben ik met de Volvo naar Jan Troch gereden in Serskamp (B), om daar op zijn minst de remmen na te kijken. Binnen de Belgische Volvo-klassiekerkringen een gekend adres. Een man die als bijberoep niets liever doet dan aan oude Volvo's sleutelen en bovendien een berg onderdelen heeft, alsook een hele collectie waaronder een paar Laplanders en een Välp. Bij aankomst bleek het reservoir weer leeg en was de vloer aan passagierszijde echt kletsnat van de koelvloeistof. Bummer. :-(

Jan heeft druk gezet op het koelsysteem en hierbij was goed te zien dat de koelvloeistof langs de kachelkraan het interieur in liep. Nieuwe kachelkraan kost 172 euro, tikt flink aan..

Maar goed; eerst de remmen nagekeken. De flexibels vooraan zagen er niet al te geweldig meer uit, dus deze sowieso vervangen. En omdat één van de aansluitnippels van de remleidingen muurvast bleek, gelijk ook maar de voorste remleidingen helemaal vervangen. Op de remklauw rechtsvoor brak helaas de ontluchtingsnippel af. Omdat de dag al bijna om was, besloten om zo goed mogelijk te ontluchten via de aansluiting van de remleiding. Dat ging redelijk en ik kon toch goed remmend weer naar huis. Weliswaar in een sauna, want als tijdelijke maatregel de kachelslangen met elkaar doorverbonden buiten de defecte kachelkraan om. Had ik toch geen lekkage meer, maar dat betekende dat de hete koelvloeistof ongehinderd langs de kachel kon. Raampjes open dus! :-D

Twee dagen later mij opnieuw in Serskamp aangemeld. Jan kon de afgebroken ontluchtingsnippel met succes uitboren en vervangen door nieuw. Toch maar de linker remklauw ook eens gedemonteerd, waaruit bleek dat de zuigertjes toch een roestig randje hadden en maar weinig zin hadden in beweging. Revisiesetje dus! Ook de trommels achteraan er eens afgehaald en daar bleek dat inmiddels de rechter remcilinder ook geen zin meer had. Niet zo heel lang geleden de linker vervangen, en nu was het blijkbaar de beurt aan de rechter. Hopelijk houden ze het nu even vol.

Tenslotte de nieuwe kachelkraan vervangen en de gelegenheid genomen om alle lelijke blauwe slangen die door de vorige eigenaar met koperen elleboogjes aan elkaar verbonden had, te vervangen door originele, in zwarte kleur. Staat toch beter onder de kap. Ik had de moed niet om de sensor van de kachelkraan op zijn juiste plek te monteren, omdat dat betekent dat de hele kachelbehuizing moet worden verwijderd en opengemaakt... Eerst maar eens zien wat het nu geeft. Eventueel stop ik de sensor in één van de luchtinlaten in het interieur, heeft hij daar toch wat voeling met de temperatuur. We zien wel. Hopelijk kunnen we nu lekvrij rijden!

Jan is overigens een topkerel! ;-)

Sfeerbeelden:


Mooi uitzicht!


En de nieuwe slangen:


Beter dan de vorige warboel:


Oude kachelkraan:

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-07-2017 20:52 #170364 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Donkerblauwe Amazon uit 1967
Netjes die slangen zo met een extra T-stuk, dan kan je ook een stuk makkelijker bij de klemmen.
Ook een hippe blauwe kleur..

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-07-2017 22:38 #170365 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Donkerblauwe Amazon uit 1967
Daar dacht Saskia dus anders over want die heeft die blauwe zooi er net uit getrokken ;-)

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.