1800S '66

Lees meer
06-02-2011 22:58 #100265 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66

"Boele Braaksma" schreef:
110liter!? :shock:

Ga je er zoveel mee rijden? Niet gelukt een onderbouwtank te vinden met de maten van de benzinetank?

Leuke opknapper verder hoor! Een kwestie van goed conserveren!


Nee, niet echt. Het eerste idee was inderdaad een onderbouwtank te zoeken. Maar dan kom ik niet verder dan een 55 liter tank. Die is 632mm lang en Ø360, kan dan in de benzinetank-zonder-bovenplaat. Daar past een reservewiel ook niet lekker bij. En 55 liter is 44 netto. Ik wil wat meer kunnen rijden, zonder steeds te tanken. In mijn 145 heb ik nu netto iets van 36 liter, een staande ronde tank. Omdat ik daarin wel de originele tank wil houden.
Tussen de achterwielen past een tank van ongeveer een meter lengte. Ik zou er ook een Ø315 tank in kunnen leggen, die is 70 liter, 56 netto. Dat zal ongeveer deze zijn.


groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-02-2011 23:08 #100266 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic 1800S '66
Oh dat is ook een beste tank!

PS, heb wel eens wat auto's gezien waar ze de 80%begrenzing eruit halen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-02-2011 09:58 #100271 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic 1800S '66
De ruitenwissers zijn van de E/ES, de 1800S is anders (en ook niet hetzelfde als de amazon), ik had tot kort geleden zulke bladen liggen, maar heb ze helaas al weggegeven. Moet toch niet moeilijk te vinden zijn (ook nieuw nog te koop zover ik weet).
De grille is niet van een 1966er (eendelig geperst aluminium), maar volgens de tekst op de voorruit (integenstelling tot de kop van dit item) is het toch een 1967er? Dan zou het de juiste zijn.

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Danny Meeuwessen (GAST)
  • Danny Meeuwessen (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
07-02-2011 10:33 #100272 door Danny Meeuwessen (GAST)
Beantwoord door Danny Meeuwessen (GAST) in topic 1800S '66
Ja, maar dan klopt de sierstrip op de zijkant niet meer. :D

1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-02-2011 11:47 #100274 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Chassisnummer is uit '66. grill is inderdaad een '67 model, ben ik eigenlijk wel blij mee. In hoeverre dat origineel zo geleverd is, geen idee. Radiator-met-expansievat is in '66 gekomen, voorzover ik weet. Die heb ik nog niet.
Kan iemand een close-up van een S-ruitenwisser maken? Ik vind deze wel mooi eigenlijk. Alleen dat plastic gaat stuk na zoveel jaren.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-02-2011 12:37 #100276 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic 1800S '66
Bouwjaar en modeljaar zijn trouwens niet hetzelfde. Het model 1967 werd al na de zomervakantie 1966 verkocht en de datum eerste toelating (wordt vaak verwisselt met het bouwjaar) kan ook nog eens duidelijk later dan het bouwjaar zijn. In hoeverre alles na al die jaren nog origineel van de fabriek aanwezig is blijft natuurlijk onduidelijk, maar de zijlijsten verwisselen is toch een grotere klus dan de grille. De originele 1965/66er grille-inzet is nogal schadegevoelig en sommigen vinden hem te goedkoop uitzien. Ik vind dit echter de mooiste combinatie omdat de chroomrand dan het mooiste tot zijn recht komt (voor wie er een zoekt: ik weet iemand die een nieuwe van dit soort verkoopt).

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-02-2011 13:02 #100278 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Klopt, Rudi. Voor zover ik weet is het een modeljaar '66. Chassisnummer, zijlijsten, geen expansievat, dat klopt allemaal daarmee. Alleen de grill is van het mooiere latere jaar.

Ik heb trouwens een stel stoelen voor je staan.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-02-2011 14:34 #100279 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic 1800S '66
Rob , houd er rekening mee dat zo"n grote lpg tank het weggedrag niet bepaald positief beinvloed.
in mijn ama had ik ook 85 ltr tank , echter weer terug naar 55 gegaan vanwege het weggedrag door het hoge gewicht op de achterwielen wat dus ook niet met verzwaarde veren was te compenseren :o

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-02-2011 14:50 #100280 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Goeie tip, René.
Maar 70 liter, dus ruwweg 70kg moet toch kunnen? Inderdaad wat zwaardere veren, die had jij nog? Waar woon je, ook in Haarlem?

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-02-2011 16:54 #100282 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic 1800S '66
hoi Rob,,

dat heb ik dus al uitgetest.
als je er vanuit gaat dat een p1800 en een amazon vergelijkbare voor en achterwielophanging hebben en een redelijk vergelijkbare stijfheid van de carrosserie lijkt mij dat een lpg tank van een liter of 60 nog een acceptabele negatieve invloed heeft op het rij-weggedrag. :?
daarboven wordt het zeuren , zowel merkbaar onderstuur als merbaar zware treklast wat een tragere acceleratie oplevert.
ik vrees dat je berekening van 70ltr lpg=70kg niet klopt.
1ltr lpg=ongeveer 500 gram maar het staat onder druk , en dan komt de tank zelf er nog bij.
wie het weet mag het zeggen.
zelf zou ik niet verder gaan dan 55 a 60 ltr.
de veren die ik heb komen dus van een amazon , ik ben niet bekent genoeg met de p1800 om met zekerheid te zeggen dat deze op een p1800 passen. :roll:
als je de veren hebben wilt lijkt mij ruil met een kratje bier in Castricum wel leuk. :mrgreen:
vrgr rene

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.