1800S '66

  • Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-04-2012 17:51 #112787 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
De rubber kegels op de onderste draagarmen ontbraken en de bevestiging van de onderste fusees zat aan de bovenkant van de onderste draagarm. Als je die aan de onderkant monteert, zoals het hoort, scheelt dat vier centimeter!
Hobbels in de weg zijn nu dus een stuk makkelijker geworden. Morgen maar eens kijken of het rijgedrag anders is.
Ter vergelijking: vorige week in de Achterhoek en nu.






groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-04-2012 18:08 #112788 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic 1800S '66
Hij staat plotseling lekker op straat, Rob!
mooi!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-04-2012 09:53 #112841 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic 1800S '66
Die is een flinke stuk omhoog gegaan inderdaad!

Zoals het nu zit is het ook ooit door Volvo bedoeld.. Kan me voorstellen dat het eea nu wel goed uitgelijnd zou moeten worden.
Let op, niet de sporing maar vooral Caster/Camber.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-04-2012 17:55 #112847 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Caster kan niet veranderd zijn, Camber maar een klein beetje. 500km later, voelt niet verkeerd. Misschien iets vaster op de weg.
Vandaag met de deuren gestoeid. Ze sluiten nu wat beter. Zeker het bovenste deel van de rechter deur heeft nooit behoorlijk gesloten. Het chroom om het ventilatieruitje stak aan de bovenzijde verder naar buiten dan onderaan. De geleiding kon eerst aan de onderzijde niet verder naar buiten (en de bovenkant dus naar binnen), omdat het al haast tegen de buitenplaat van de deur aan kwam. Maar nu wel. ;-)

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-04-2012 22:56 #112976 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
De aanpassing van het rechter raamframe is succesvol, een stuk stiller. Links ook maar doen. Daar zal ik ook wat foto's van maken.
Afgelopen week ook getaxeerd en nu dus behoorlijk verzekerd. Wel zo prettig.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-05-2012 09:38 #114050 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Mijn versnellingspook rammelt heel vaak. Ik heb al van alles geprobeerd om de verschillende delen rammelvrij te maken met plakband, maar het is steeds slechts tijdelijk. Ik heb in de aansluiting op de bak, rechtstreeks onder de pook, al de nylon bus aangebracht.
Iemand nog een tip of idee?

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Danny Meeuwessen (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
28-05-2012 22:16 #114070 door Danny Meeuwessen (GAST)
Beantwoord door Danny Meeuwessen (GAST) in topic 1800S '66
Ik heb er geen last van. Mis je geen onderdelen misschien? Even checken met een onderdelenboek.

1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-05-2012 08:45 #114076 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic 1800S '66
Ook geen problemen hiermee, naast wat Danny geschreven heeft: mischien versleten overbrenging? Wat heb je voor een deksel/overbrenging: de oude 1800-versie met gesloten aluminium tunnel of de nieuwere die ook op de 140 zit met plastic deksel aan de onderkant (poken zijn ook anders)?

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-05-2012 09:05 #114078 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Het is de originele overbrenging, overgezet op de gereviseerde versnellingsbak. Misschien zit daar ergens wat teveel speling, waardoor de pook gaat 'kwispelen'.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-05-2012 12:23 #114082 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic 1800S '66
Maar als ik er nog eens over nadenk nu je kwispelen schrijft: de bak ligt toch hopelijk vast genoeg? Of rammelt de pook zomaar los in de overbrenging? Dan zou ik echt eerst eens kijken of er alles en op de juiste plek aanwezig is. Als ik het mij goed herinner wordt de pook in zijn draaipunt gedrukt door een veer en zou er daar geen speling mogen zijn, de stang door de aluminium buis van het oude type overbrenging gaat ergens door een gat waar hij doorheen schuift, mischien dat hier teveel speling is? Maar bij speling in het mechanisme zou het schakelen ook niet meer precies kunnen. Kwispelt hij ook als de pookrubber er niet om zit? Dat is de enige verbinding tussen de pook en de auto die niet via de bak zelf gaat en waar de pook strak in moet zitten.

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD