1800S '66

Lees meer
15-05-2013 19:01 #127422 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Het niet meer afslaan van de richtingaanwijzer is het begin van het einde. Vandaag mocht de S alleen nog rechtsaf slaan. Dat maakt het reuze ingewikkeld om ergens te komen. Als je braaf bent. :twisted:
Ik moest toch tapeinden en moeren halen voor de spruitstukken, dus meteen maar een nieuwe meegenomen. Uch. Hoop geld, maar dan heb je ook wat, Als je de twee naast elkaar houdt, is het duidelijk dat 47 jaar afslaan niet zonder slijtage gaat. Begrijpelijk.




groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-06-2013 14:15 #128492 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Ik heb al een tijdje last van een vogeltje in de kachelventilator van de S. Gedemonteerd, niks raars te zien. Geen vuil, geen speling. Waar komt dat gepiep dan toch vandaan?

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-06-2013 14:47 #128494 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic 1800S '66

"Rob Spoon" schreef:
Ik heb al een tijdje last van een vogeltje in de kachelventilator van de S. Gedemonteerd, niks raars te zien. Geen vuil, geen speling. Waar komt dat gepiep dam toch vandaan?


Bij mij zat de kunststof fan te dicht op de as? Waardoor hij af en toe aan liep onder een hoek.

Drupje motorolie en draait weer lekker hard. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-06-2013 16:43 #128500 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Hij loopt niet aan, tenminste, ik kan het niet zien. Ik heb hem in de bankschroef laten draaien, onder ongeveer dezelfde hoek, probleemloos...

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-06-2013 16:53 #128501 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic 1800S '66

"Rob Spoon" schreef:
Hij loopt niet aan, tenminste, ik kan het niet zien. Ik heb hem in de bankschroef laten draaien, onder ongeveer dezelfde hoek, probleemloos...


Oke, bij mij zat er speling op de as in de lengte, daardoor liep de kunststof kap af en toe aan. Teflon spray werkt ook goed trouwens!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-09-2013 22:20 #131664 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Jemig, nou heb ik zelf last van slijtage. Mijn rechterknie gaat na enige tijd gasgeven vervelend doen. Dus naast werkzaamheden daaraan, ook het plan opgevat om cruise control in de 1800S in te bouwen. In de 145 zit al een CC, dat is het eenvoudige systeem dat gewoon de gaskabel vasthoudt. Waeco MS50 is wat geavanceerder. Voelers voor vacuum en toerental (tussenas). Morgen meer.


groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-09-2013 00:06 #131670 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic 1800S '66
WD 40 of Ballantine voor de knie en drie keer links is ook naar rechts, als je braaf bent.

Mooi verslag overigens.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-09-2013 08:07 #131671 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
WD40 voor de knie, goed plan! Ballantines doe ik niet, liever wat meer 'single'. Maar met drie keer koppelen kan ik nog geen gas geven! :?

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-09-2013 10:42 #131675 door Pieter Jansens
Beantwoord door Pieter Jansens in topic 1800S '66
Interessant ! Laat zeker weten hoe het gelukt is. Wil namelijk ook zoiets in mijn Combi. Maar alleen al het geschikte setje kopen is een huzarenklus denk ik :roll:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-09-2013 11:18 #131678 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Een ander ding wat ik al langer wilde maken is een statief voor een kleine (film)camera. Met een snelkoppeling tussen de camera en het statief. latig fotograferen trouwens, met een telefoon... :evil:

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.