1800S '66
- Rob Spoon
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-05-2012 16:05 #114088
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Hoi Rudi,
Kwispelen is een groot woord. Maar als er ergens in het schakelsysteem een beetje teveel speling zit, dan gaat de knop resoneren. DIe wordt niet vastgehouden, tenzij ik daar iets op kan maken.
De bak schakelt goed, dus dat kan het niet zijn. Steunrubbers zijn strak en nieuw.
Kwispelen is een groot woord. Maar als er ergens in het schakelsysteem een beetje teveel speling zit, dan gaat de knop resoneren. DIe wordt niet vastgehouden, tenzij ik daar iets op kan maken.
De bak schakelt goed, dus dat kan het niet zijn. Steunrubbers zijn strak en nieuw.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2151
29-05-2012 18:28 #114089
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic 1800S '66
Bij mijn 1800 zit de knop zelf soms na heel wat rijden wel eens iets los op de pook waardoor hij gaat trillen en iets geluid maakt, maar na weer even met de hand vastdraaien is het geluidje weer lang weg, waarschijnlijk zou het vastdraaien met hulp van gereedschap afdoende zijn maar daar het zo zelden is heb ik hier nog geen moeite toe gedaan. Opvallend trillen doet de pook echter niet (vibraties van de motor komen er natuurlijk wel gedeeltelijk in aan). Als we het over hetzelfde hebben zou ik de knop met twee tangen (en lappen/rubbers tegen beschadiging) goed vast op de pook draaien. Speling in het mechanisme zal waarschijnlijk geluiden die dieper liggen veroorzaken.
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2147
30-05-2012 08:44 #114100
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic 1800S '66
Jep, ik heb dat ook wel eens gehad. Bleek de grote moer zich een beetje losgewerkt te hebben. Waterpomptang met een doek ertussen deed wonderen..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2151
30-05-2012 11:50 #114103
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic 1800S '66
Alleen dat de beschreven grote moer bij het oude type overbrenging niet bestaat, daar wordt de pook mbv 4 boutjes en een plaatje vastgezet, deze zouden theoretisch ook los kunnen gaan (maar dat heb ik nog niet meegemaakt).
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
30-05-2012 15:01 #114104
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Alles zit vast. Geen grote moet inderdaad, vier kleine hex-boutjes. Ik zal nog een test met wat plakband doen. Of een vinger van een handschoen.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
10-06-2012 22:43 #114458
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Die rammel blijft een aandachtspunt. Ondertussen weer een duurtest gedaan: 2x240km snelweg, tussen 110 en 130km/h, 1:884 op LPG.
Nog zonder fijnafstelling door de LPG boer, dat komt binnenkort bij regio NW.

groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
10-07-2012 00:05 #115539
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
of schade en schande. Het blijkt erg belangrijk te zijn om een motor op benzine in te rijden. Na een paar duizend op LPG en ook na een oliewissel behoorlijk wat olie bijgevuld te hebben, ben ik al na een paar honderd kilometer op benzine scheuren hopelijk blijvend van de olielucht af. Duur rijden, maar wat een vermogen! Ik had rapportages gevonden dat flink inrijden gunstig werkt. Wel eerst even knutselen om de voorste vlotterkamer dicht te krijgen, maar dat is gelukt. Nu weer door op LPG. :lol:
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1286
01-10-2012 10:09 #118390
door Erik Ciesluk
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic 1800S '66
Staat er mooi (maar ongepoetst
) bij Rob!
Gespot: 30-september-2012, Nationaal Oldtimer Festival te Zandvoort

Gespot: 30-september-2012, Nationaal Oldtimer Festival te Zandvoort
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
01-10-2012 10:42 #118397
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Ongepoetst en vol zandblubber. Een werker! Werkzaamheden met plassen in Haarlem...
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
01-10-2012 11:16 #118403
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic 1800S '66
Mooie auto die gebruikt wordt, stoer dus! Niet teveel poetsen!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.