1800S '66
- Rob Spoon
-
- Platinum lid
-
Dus plan B: kleine tweetertjes op het dashboard. Klinkt beter dan zonder, maar minder goed dan met die grote jongens.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Voor de voorzijde had ik tweeters op de schopplaten gemaakt. Deze hadden een scharniertje waardoor je ze kon richten. hebben ze ook in de Combi. Zal eens een foto zoeken/maken. Dan blijft je dashboard de mooie klassieke uitstraling behouden.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
"Rob Spoon" schreef:
Het klonk wel erg mooi, de test met die grote speakers. Maar het is toch een heel gedoe om ze in de portieren te krijgen. En kabel op een nette manier ernaartoe.
Dus plan B: kleine tweetertjes op het dashboard. Klinkt beter dan zonder, maar minder goed dan met die grote jongens.
Yes, zo bedoelde ik het

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Draad van massa aansluiting rechtstreeks op één van de vier schroeven van het 'klok-chassis' gezet: tikken ho maar.

Dit alles na het modificeren van de elektra van de klok. Blijkbaar is het systeem van de massa aansluiting typisch Smiths. Of mijn geloof in Smiths is niet groot genoeg.... :evil:
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Het oude plafond was bijna helemaal losgescheurd van de baleinen. Alles, inklusief de glaswol, eruitgehaald.
Nieuwe plafond op het houten raam vastgeniet en de baleinen ingeniet. Dat heb ik helaas wat te strak gedaan, zodat het plafond nu teveel trekt. En het houten raam weer gebroken is.

Eerst geluiddempende noppenfolie op het stalen dak gelijmd. Dat werkt echt perfect met het geperforeerde plafond.

Het moet er dus nog 'es uit om wat aan te passen en weer te herstellen... :x
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Stoelen zien er goed uit. Zit vast stukken beter dan origineel!
Vooral het bepalen van de spanning op de baleinen is lastig. Kan alleen bij trial and error, als je geen bruikbaar origineel hebt. Zowel trial als error zijn gelukt...
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl

groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"Rob Spoon" schreef:
Wat een feest om mee te rijden! 's Avonds met die mooie dash verlichting, overdag als het warm is raampje open. Alleen gaat dat met de linkerdeur erg zwaar. Rechts veel makkelijker. In haar verleden in California natuurlijk veel open en dicht gedraaid, is dit gewoon slijtage? Ik heb al geprobeerd het mechaniek wat te smeren, maar dat helpt niet echt.
Je kan eens wat siliconenspray in de raam U-lijsten spuiten. Bij mij draaide het raam ook zwaar doordat ik nieuwe deurrubbers heb. Sluit wel goed af.
Mooi weer om met de 1800 te rijden, elleboog uit het raam, en aan het eind van de rit even de vliegen van je arm poetsen