1800S '66

  • Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-01-2012 14:54 #110250 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic 1800S '66
Onder de 1:6? Dan moet ik mijn 1800S wel erg trappen! Doorsnee 1:7 / 1:8 (stadverkeer en autoweg +/-130 km/h als het verkeer dit toelaat), lange rustige autowegritten ook 1:10 haalbaar (maar dat lukt mij niet vaak :) ).
Standaard B20 met dubbele SU, standaard LPG-mengstukken, daarop direct K&N luchtfilters in de dikte van de originele papierfilters voor de dubbele SU. Loopt zonder luchtfilters ook goed stationair (b.v. bij het synchroniseren, doe ik altijd op LPG) en ik kan zonder de luchtfilters ook probleemloos rijden. Ik begrijp niet dat men de luchtfilters moet knijpen om hem aan het lopen te krijgen op LPG.
succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-01-2012 15:13 #110251 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic 1800S '66

"Rudi Dortangs" schreef:
Onder de 1:6? Dan moet ik mijn 1800S wel erg trappen! Doorsnee 1:7 / 1:8 (stadverkeer en autoweg +/-130 km/h als het verkeer dit toelaat), lange rustige autowegritten ook 1:10 haalbaar (maar dat lukt mij niet vaak :) ).
Standaard B20 met dubbele SU, standaard LPG-mengstukken, daarop direct K&N luchtfilters in de dikte van de originele papierfilters voor de dubbele SU. Loopt zonder luchtfilters ook goed stationair (b.v. bij het synchroniseren, doe ik altijd op LPG) en ik kan zonder de luchtfilters ook probleemloos rijden. Ik begrijp niet dat men de luchtfilters moet knijpen om hem aan het lopen te krijgen op LPG.
succes, Rudi


Voor mij geldt letterlijk hetzelfde...

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-01-2012 23:37 #110268 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic 1800S '66
Ik vind dat ook altijd een raar verhaal. Nogal een Beun de Haas gevoel.

Ik zou er inderdaad na de pekel eens mee langs een LPG boer/APK boer gaan, en even aan de CO hangen. Heb ook wel eens begrepen dat bij een arm mengsel, de motor alsnog kan gaan zuipen.?

Ik heb hem volgens mij rond de 1.5% staan bij 4000rpm. Ja dat is hoog, maar hij trekt als een beer! Met een hoogcompressie blok, haal ik wel de 1:8 met een rustige rechtervoet. Ik rijd niet veel snelweg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-02-2012 12:05 #111082 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
... dat verhaal over open luchtfilters en LPG. Ik heb nu nog ff geen luchtfilters, alleen wat stof en een tie-wrap op mijn kelken. En dat loopt al best netjes, na een beetje pielen.

Met de vorige setup was het verbruik al een stuk beter, in de buurt van de 1:8. Maar met die positie van het luchtfilter was stationair lastig. Maar het veel minder knijpen van de luchttoevoer werkt dus al een stuk beter.


groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-02-2012 12:12 #111083 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic 1800S '66
Zal ook een mooi geluid geven zo!

PS, wat doet die verdwaalde bougie in de slang? :lol:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-02-2012 12:26 #111084 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Uitlaatgas-ontsteking. Speciale amerikaanse uitvoering. Nee, die amerikanen hebben een buis op de uitlaat gebakken om de carterventilatie te 'compenseren'.
Ik moet nog és ff kijken wat voor filter ik op die kelken kan maken. Dubbel katoen van een kussensloop is wel effectief denk ik, maar toch. Schuim balletje misschien? Maar het moet niet uit elkaar vallen of in de motor gezogen worden.

Eerst kijjken of ik de twee vacuum gestuurde gaskleppen kan vinden, om in de plaats van de stelschroeven te zetten. Moet ik nog ergens hebben.
Dan de rechter Porsche stoel voorzien van motoren om de hoogte elektrisch verstelbaar te maken. Donorstoel is inmiddels gescoord.
En dan... nog meer plannen... Mijn nieuwe zwarte plafond plaatsen bijvoorbeeld. Hopen dat het netjes past.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-02-2012 12:52 #111087 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic 1800S '66

"Rob Spoon" schreef:
Uitlaatgas-ontsteking. Speciale amerikaanse uitvoering. Nee, die amerikanen hebben een buis op de uitlaat gebakken om de carterventilatie te 'compenseren'.
Ik moet nog és ff kijken wat voor filter ik op die kelken kan maken. Dubbel katoen van een kussensloop is wel effectief denk ik, maar toch. Schuim balletje misschien? Maar het moet niet uit elkaar vallen of in de motor gezogen worden.

Eerst kijjken of ik de twee vacuum gestuurde gaskleppen kan vinden, om in de plaats van de stelschroeven te zetten. Moet ik nog ergens hebben.
Dan de rechter Porsche stoel voorzien van motoren om de hoogte elektrisch verstelbaar te maken. Donorstoel is inmiddels gescoord.
En dan... nog meer plannen... Mijn nieuwe zwarte plafond plaatsen bijvoorbeeld. Hopen dat het netjes past.


Even googlen lijkt me zo, ik zou wel voor een echt schuimfilter gaan. (sommige bromfiets of motorshops hebben ze ook voordelig.)

Volgens mijn pa zijn die vacuum gaskleppen een en al ellende (zelf ooit voor gekeken ;) )

Benieuwd naar de stoelen, kom je ook naar de technische dag op 7 april?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-02-2012 14:02 #111093 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic 1800S '66
Zoeken op: ram pipe filter socks

Pipercross maakt veel van zulke filters.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-02-2012 15:33 #111094 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Ik zal 'es kijken naar filter materiaal. Of inderdaad specifiek ervoor gemaakte filters.
Die gele kleppen werken wel, maar niet genoeg. De motor levert niet voldoende vacuum om die kleppen goed aan te sturen. Dus maar terug naar de vaste schroeven.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-02-2012 15:45 #111095 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic 1800S '66
Rob, ik ben geloof ik een beetje de draad kwijt in dit verhaal, dus wellicht een overbodige vraag:

Wat is er mis met twee standaard (papieren) filters/K&N filters?

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD