1800S '66
- Rob Spoon
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-11-2011 18:10 #108315
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Zou goed kunnen Boele, het is geen S maar een E. Zie achterflank.
Lars: ik heb een stukje plaatwerk besteld, dus geen noodzaak voor de rest van een casco...
Lars: ik heb een stukje plaatwerk besteld, dus geen noodzaak voor de rest van een casco...
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
18-12-2011 18:55 #108961
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
De rechtervoorkant is weer van staal. Het dure reparatieplaatwerk is toch wel de moeite waard, bij gebrek aan auto om het uit te snijden. Nou de linkerkant nog, maar die is minder erg.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
14-01-2012 23:43 #109768
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Zo, flinke vooruitgang. De rechtervoorkant is weer van staal en grotendeels weer in vorm en rood. M41 vervangen voor een andere, met een J-type die ook werkt. Geweldig! Stuk stiller dan die andere bak. Niet alleen de overdrive was dus aan alle kanten uitgewoond. Derde remlicht en alarmlicht gemaakt.
Volgende onderdelen om iets op te verzinnen: glas van de toerenteller. Dit is zodanig gekraakt, dat de wijzer haast niet te zien is. De teller werkt inmiddels wel weer! Er waren een aantal electronische componenten stuk.
Verder de bekleding van de kofferbak. Afvoeren voor de 'goot' ga ik binnenkort maken, dus de kartonnen mallen zullen dan redelijk droog kunnen blijven. Maar wat voor materiaal is handig om die bekleding van te maken? Vloerbedekking op kunststofplaat?
Volgende onderdelen om iets op te verzinnen: glas van de toerenteller. Dit is zodanig gekraakt, dat de wijzer haast niet te zien is. De teller werkt inmiddels wel weer! Er waren een aantal electronische componenten stuk.
Verder de bekleding van de kofferbak. Afvoeren voor de 'goot' ga ik binnenkort maken, dus de kartonnen mallen zullen dan redelijk droog kunnen blijven. Maar wat voor materiaal is handig om die bekleding van te maken? Vloerbedekking op kunststofplaat?
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-01-2012 00:14 #109769
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic 1800S '66
Ha Rob,
Morgen ook op de nieuwjaarsreceptie? Vind het leuk om hem te zien! Mooie wagen met de brede velgen!
Kofferbakbekleding moet ik ook nog steeds een keer regelen. Kartonnen platen passen niet meer door de LPG tank.
Morgen ook op de nieuwjaarsreceptie? Vind het leuk om hem te zien! Mooie wagen met de brede velgen!
Kofferbakbekleding moet ik ook nog steeds een keer regelen. Kartonnen platen passen niet meer door de LPG tank.
22-01-2012 11:44 #109947
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Op een het VOC forum (Engeland) en het Yahoo forum ben ik op het spoor gekomen van baby olie. Gek maar waar: dit trekt in de barsten in het kunststof van de meters. Zal vast wel beperkt van werking zijn, maar dat geeft niet. Ik kan de wijzer weer zien, 's avonds!
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Mark Murre (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-01-2012 11:50 #109949
door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic 1800S '66
Je kan ook een harspen gebruiken dat gebruiken ze ook om diepe krassen in je autolak weer te maskeren,dat is dan ook een blijvend resultaat !
29-01-2012 12:35 #110207
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Ik zal 's avonds weer een foto maken van de meters. Is nu stukken leesbaarder.
Waar ik minder blij mee ben, is het verbruik. Ik blijf onder de 1:6 steken. Eerst met mengstukken met ongeveer een 1" doorlaat, nu iets beter met de grotere luchtdoorlaat van de mengstukken van Tinustechniek. In die mengstukken is overigens het oppervlak LPG toevoer even groot. Op de mengstukken de airbox (leeg rechthoekig filterhuis) met kelken erin. Daaraan een slang met binnendiameter Ø50mm. Met een verjonging naar Ø32 erin, om de luchttoevoer te knijpen. Achter de grill een KN luchtfilter. ongeveer Ø20cm.
Als test heb ik ook een stuk gereden en verbruik gemeten met het luchtfilterhuis andersom gemonteerd, zodat er een kleine sleuf tot de accu overblijft. En dan de doorlaat voor meer dan de helft afgeplakt om de motor lopend te krijgen. Dat maakte niks uit in verbruik of rijgedrag met de luchttoevoer via de slang uit het luchtfilter achter de grill.
Zou er toch teveel onderdruk ontstaan in de airbox, zodat er teveel LPG aangezogen wordt?
Als het zout weer weg is, maar eens naar een LPG boer toegaan...
Waar ik minder blij mee ben, is het verbruik. Ik blijf onder de 1:6 steken. Eerst met mengstukken met ongeveer een 1" doorlaat, nu iets beter met de grotere luchtdoorlaat van de mengstukken van Tinustechniek. In die mengstukken is overigens het oppervlak LPG toevoer even groot. Op de mengstukken de airbox (leeg rechthoekig filterhuis) met kelken erin. Daaraan een slang met binnendiameter Ø50mm. Met een verjonging naar Ø32 erin, om de luchttoevoer te knijpen. Achter de grill een KN luchtfilter. ongeveer Ø20cm.
Als test heb ik ook een stuk gereden en verbruik gemeten met het luchtfilterhuis andersom gemonteerd, zodat er een kleine sleuf tot de accu overblijft. En dan de doorlaat voor meer dan de helft afgeplakt om de motor lopend te krijgen. Dat maakte niks uit in verbruik of rijgedrag met de luchttoevoer via de slang uit het luchtfilter achter de grill.
Zou er toch teveel onderdruk ontstaan in de airbox, zodat er teveel LPG aangezogen wordt?
Als het zout weer weg is, maar eens naar een LPG boer toegaan...
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-01-2012 15:00 #110216
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic 1800S '66
Zo kun je eindeloos blijven kloo... met dubbele su"s op gas.
en ja hoemeer je de luchtinlaat knijpt hoemeer gas de motor aantrekt en hoe hoger het verbruik.
Als je de luchtinlaat zoveel moet knijpen omdat hij anders niet loopt is er iets niet goed met je hardware.
Het begint al met de conditie van het motorblok.
Je uitlaatsysteem.
Carburatie, mengstukken, luchtfilter enz
Laat de gasboer zijn mening er maar eens over vellen maar 1 op 8 a 9 moet makkelijk haalbaar zijn
en ja hoemeer je de luchtinlaat knijpt hoemeer gas de motor aantrekt en hoe hoger het verbruik.
Als je de luchtinlaat zoveel moet knijpen omdat hij anders niet loopt is er iets niet goed met je hardware.
Het begint al met de conditie van het motorblok.
Je uitlaatsysteem.
Carburatie, mengstukken, luchtfilter enz
Laat de gasboer zijn mening er maar eens over vellen maar 1 op 8 a 9 moet makkelijk haalbaar zijn
30-01-2012 13:53 #110245
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Dit is het resultaat van twee maal inwrijven met baby-olie. De snelheidsmeter heeft slechts één beurt gehad! Wel een paar dagen de tijd geven.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
30-01-2012 13:57 #110246
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Het luchtfilter is verhuisd. Weg van achter de grill, tot vlak bij de inlaatbox. De slang die bij het filter hoort is ca. Ø60mm. Gasslangen dus allebei een slag verder open gedraaid, totaal ongeveer twee slagen open. Daarmee is een normaal stationair te halen. Testen zodra het zout weg is...
Als het ff meezit, rammelt het filter net nergens tegenaan. Als het zo goed gaat zal ik kijken of een steviger montage te doen is.
Als het ff meezit, rammelt het filter net nergens tegenaan. Als het zo goed gaat zal ik kijken of een steviger montage te doen is.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl