1800S '66
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
"Boele Braaksma" schreef:
Mooi weer om met de 1800 te rijden, elleboog uit het raam, en aan het eind van de rit even de vliegen van je arm poetsen
.. dan moet je toch dat uitzetraampje eens gaan gebruiken, die heet toch niet voor niks 'flugavråi' in het Zweeds?

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Op het elektrisch schema van de 1800S staan drie zekeringen. Maar in de motorruimte kan ik er maar twee vinden. Mis ik iets?
Aanvulling: ik heb de gebroken houder voor de derde zekering gevonden. Ongezekerd doorgelust. Als iemand zo'n zekeringhouder voor me heeft...
Wat wel ontbreekt, is het relais voor de grootlicht-seinschakeling met de richtingaanwijzer. Ik heb wel de afgeplakte bekabeling teruggevonden, helaas zonder prik op de schakeldraad...
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Als je nog een zekeringshuisje hebt, dat zou mooi zijn, Boele. Ik neem je kelk mee op 7 april.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"Rob Spoon" schreef:
Dat van die prik op de schakeldraad is inmiddels duidelijk. Ik moet er nog steeds aan wennen dat in de 1800S alles aan massa geschakeld is. Ik kan dus nu seinen met de verstralers!
Als je nog een zekeringshuisje hebt, dat zou mooi zijn, Boele. Ik neem je kelk mee op 7 april.
Ha Rob, nog vergeten te kijken! :oops: Morgenavond nieuwe kans! 7 April klinkt goed, ben daar de hele dag.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Wel zo veilig in deze tijd van steeds meer auto's met steeds meer licht.
De stadslichten zijn een stuk flinker geworden, dus zonder dimlicht blijft er nog veel over!
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Was jij ook diegene met pech op de elandrun? want dat was ook zo'n mooie met een rode p1800
- Ruud Klok (GAST)
-
- Platinum lid
-
Ik had je wel verwacht bij de Elandrun...
Eh Ronald, nee dus dat was een ander. maar pech had hij wel.. Uiteindelijk weggesleept door de ANWB naar Barneveld.
De bedrading was uit de 123 getrokken, dus geen vonk en geen signaal naar de bobine
Volvo... Drive it like You hate it

Ik heb een foto van de stadslichten, waar de inbouw op te zien is. Het zijn setjes strips LEDs die op Marktplaats aangeboden worden. Parallel schakelen, anders werkt het niet bij de achterlichten, bij de stadslichten maakt het wonderlijk genoeg niet uit, zal met het vermogen van de lampjes te maken hebben.
Deze strips zijn per drie LEDs in te korten en kunnen gelukkig perfect passen. Ik had alleen na het afknippen bij één van de stadslichten een wonderlijke deel-sluiting. Na veel gedoe uitgevonden dat met het afknippen iets niet helemaal goed gegaan was. Los testend geen probleem, maar in de auto wel.
Sorry voor de beperkte scherptediepte...
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl