1800S '66
- Rob Spoon
-
- Platinum lid
-
Door 'goede' raad van verschillende kanten heb ik geen LPG met open luchtfilters geprobeerd. Eén filter is gesloopt in het proces, om een stukje buis met aansluiting te gebruiken. Vandaar dus het toepassen van de kelken. Waarbij ik me goed kan voorstellen dat de luchtstroom door kelken veel beter is dan door een plat luchtfilter, als standaard.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
bijvoorbeeld biesheuvel autosport verkoopt ze , ook met backplates voor su.
40 mm kelken passen ook mooi.
Maar een hogere luchtweerstand dan twee laagjes katoen. Dus opnieuw afstellen, nu niet meer bijna dicht op verdamper en in de slangen.
Vanmorgen bij de post en voordat Ruud Klok kwam kennismaken gemonteerd. Daarna samen een Porsche-stoel verbouwd. Meer gepiel dan je van tevoren denkt...
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Lijkt het zo, of is de pakking van het kleppendeksel zo gigantisch dik? Zou ook je probleem met de klepbouten verklaren..
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"Rob Spoon" schreef:
Lijkt dik inderdaad, Boele. Het is een standaard kurken pakking van - wat is het? - 6mm ofzo?
Okay! Ben benieuwd hoe het rijd. Misschien wil ik ook wel een enkele kelk op de Stromberg bij de Combi. Weet alleen niet of het dan nog in de K&N filter past..
Op 7 april is de 1800 te bewonderen bij de technische dag te Arnhem?
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Ik heb twee forse 6x9"speakers in de nieuwe, dikkere en iets hogere hoedenplank zitten. Die geven een geweldig geluid, maar het komt wel erg éénzijdig van achteren. De grote versterker kan met gemak twee stel speakers voeden en ik heb nog een wat minder fors stel 6x9"speakers. 'Es kijken of ik die in de deuren kan inbouwen. Onder het dashboard gaat niet lukken.
Helemaal inbouwen vereist een te groot gat, maar half inbouwen kan wel...
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Twee tweeters voorin plaatsen zal al een veel ruimtelijker effect geven. Het menselijk oor is erg slecht in het lokaliseren van lage tonen (daarom hebben surround systemen genoeg aan 1 subwoofer, je kunt toch niet horen of de lage tonen van links of rechts komen). Dus extra woofers voorin plaatsen voegt niet veel toe aan het geluidsbeeld..
Verder fraaie setup, met die pipercross filters!
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl