Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-12-2013 21:54 #135680 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
Net den shot van Prem gezien die staat te roepen dat sinterklaas niet bestaat….moet niet gekker worden zeg :roll:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-01-2014 13:02 #135776 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
Vandaag weer iets getweaked. Curve2 op de 123ign, timing op ca 13/14Grd en gasklepaanslag minimaal zodat niet per ongeluk de progression holes mee doen bij stationair draaien. Idle-mengsel op AFR en soepel lopen afgesteld en vacuumbalans gemeten…..En daaaaar weer wat moois geleerd ;)

Het vacuüm bij stationair is nogal laag en een meter erop duwen is natuurlijk niet zo prettig. Op een hoger toerental met een gasklep een stukje verder open gaat het beter maar nog steeds hoorde ik een iets ander geluid bij 1 carb.
Bij de ene hoorde je namelijk duidelijker de een aanslag/tokje en bij de andere was dit een stuk vlakker. Leek mij dat de tik-kant een grotere klepopening had en bij het instellen van de balans bleek het ook zo te zijn.

Welnu, verder vacuum meten? Nee, laten we het eens op de oudste beproefde methode proberen…een flink stuk slang aan het oor en het andere eind wisselend van de ene carb naar de andere. And guess what? Dit lijkt wel nog even stukken preciezer te werken en het proefritje maakte duidelijk dat het een topinstelling/methode is. Aanrader dus!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-01-2014 18:07 #135787 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
Vandaag zijn ook de sproeiervariaties binnen gekregen van Ben. Zaterdag all combinaties uitproberen en meten mbt LM2 testritjes ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-01-2014 14:45 #135931 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
4 combinaties verder….

1.Main 145, Aircorr155
2.Main 150, Aircorr155
3.Main 155, Aircorr155
4.Main 145, Aircorr130

Waarbij combinatie 3 en 4 het beste resultaat geven (zie curves die nu al heel netjes in de meeste gevallen tussen de targetlijnen blijven. En van die 2 is de variant3 weer de betere en waarbij de "gap" van Idle naar progression het minste op breekt.

Mooi zo'n combinatie van meten en proefritjes ;)

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-01-2014 17:41 #135942 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
Als iemand anders ook de DCOE45 stap wil wagen:

www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr

;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-01-2014 14:49 #136166 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
Veel proefritjes resulteren in een grote datahoop….kijken of die zo leesbaar wordt:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-01-2014 14:50 #136167 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
:| Niet echt zo te zien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-01-2014 20:52 #136459 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
Weer een viertal sproeiercombinaties mbv proefritjes en LM2-data doorlopen. Begint er heeeel goed uit te zien zeg. Tot 4000 toeren is alles nu strak op AFR target. De laatste spoeieraanpassingen hebben voor het stuk van 4000-7000 toeren ( :o 7000 en nog iets hoger ;) ) ervoor gezorgd dat de AFR van net boven de 10 nu op ca. 11,5 staat. Kijken of we hem nog 1..1,5 hoger kunnen krijgen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-01-2014 09:39 #136468 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR

"Arno Pfennings" schreef:
Weer een viertal sproeiercombinaties mbv proefritjes en LM2-data doorlopen. Begint er heeeel goed uit te zien zeg. Tot 4000 toeren is alles nu strak op AFR target. De laatste spoeieraanpassingen hebben voor het stuk van 4000-7000 toeren ( :o 7000 en nog iets hoger ;) ) ervoor gezorgd dat de AFR van net boven de 10 nu op ca. 11,5 staat. Kijken of we hem nog 1..1,5 hoger kunnen krijgen...


Mijn 1800 verrijkt momenteel ook naar een AFR van 13,5. tot 7000 rpm. Ik moet alleen weer wat aan het blok gaan doen, nadat mijn oliepomp het begeven heeft , heb ik het idee dat ik duidelijk minder vermogen heb.

Eerst maar eens de klepseals vervangen door groene seals. De huidige zwarte zijn na 1 jaar al knetterhard geworden en laten dus wat olie door denk ik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-01-2014 13:47 #136478 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
Boele, verrijkt het naar 13,5? Wat is je normale AFR, 14.7?

Ik stuur op maximaal vermogen….AFR 12,5

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD