Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Het vacuüm bij stationair is nogal laag en een meter erop duwen is natuurlijk niet zo prettig. Op een hoger toerental met een gasklep een stukje verder open gaat het beter maar nog steeds hoorde ik een iets ander geluid bij 1 carb.
Bij de ene hoorde je namelijk duidelijker de een aanslag/tokje en bij de andere was dit een stuk vlakker. Leek mij dat de tik-kant een grotere klepopening had en bij het instellen van de balans bleek het ook zo te zijn.
Welnu, verder vacuum meten? Nee, laten we het eens op de oudste beproefde methode proberen…een flink stuk slang aan het oor en het andere eind wisselend van de ene carb naar de andere. And guess what? Dit lijkt wel nog even stukken preciezer te werken en het proefritje maakte duidelijk dat het een topinstelling/methode is. Aanrader dus!
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
1.Main 145, Aircorr155
2.Main 150, Aircorr155
3.Main 155, Aircorr155
4.Main 145, Aircorr130
Waarbij combinatie 3 en 4 het beste resultaat geven (zie curves die nu al heel netjes in de meeste gevallen tussen de targetlijnen blijven. En van die 2 is de variant3 weer de betere en waarbij de "gap" van Idle naar progression het minste op breekt.
Mooi zo'n combinatie van meten en proefritjes
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Niet echt zo te zien Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"Arno Pfennings" schreef:
Weer een viertal sproeiercombinaties mbv proefritjes en LM2-data doorlopen. Begint er heeeel goed uit te zien zeg. Tot 4000 toeren is alles nu strak op AFR target. De laatste spoeieraanpassingen hebben voor het stuk van 4000-7000 toeren (7000 en nog iets hoger
) ervoor gezorgd dat de AFR van net boven de 10 nu op ca. 11,5 staat. Kijken of we hem nog 1..1,5 hoger kunnen krijgen...
Mijn 1800 verrijkt momenteel ook naar een AFR van 13,5. tot 7000 rpm. Ik moet alleen weer wat aan het blok gaan doen, nadat mijn oliepomp het begeven heeft , heb ik het idee dat ik duidelijk minder vermogen heb.
Eerst maar eens de klepseals vervangen door groene seals. De huidige zwarte zijn na 1 jaar al knetterhard geworden en laten dus wat olie door denk ik.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Ik stuur op maximaal vermogen….AFR 12,5