Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
- Gert Vegter
-
- Platinum lid
-
Heb je al een idee hoe je dat gaat realiseren? Of is er al een afspraak gemaakt voor een sessie op een rollentestbank? Of kan dat laatste pas tegen de kerst 2016...?"Arno Pfennings" schreef:
...ivm brandstofverbruik schijnt het ook zo te zijn dat je door de optimale instelling van 1 carb per cilinder het voor elkaar krijgt om het geheel zuiniger te laten lopen dan 1 of 2 carbs die 4 cilinders moeten bedienen…
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
-
Als het om verbruik ging dan had onze alom gewaardeerde staatsecretaris mr drs F.H.H. Weekers een nieuwe belastingmaatregel moeten introduceren die ipv op leeftijd en brandstof gebaseerd was op (onder andere) het aantal carburateurs, waarbij één dubbele dan natuurlijk wel telt als twee enkele :mrgreen:
Al met al zien die dingen er wel gelikt uit - blijf ons op de hoogte houden Arno !
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Niet dus, want de flensdikte van het gietijzeren uitlaatspruitstuk is helaas dikker dan de flenzen van de inlaatspruistukken en op de plekken waar ze samen met draadeind/moer geklemd moeten worden gaat het dus verkeerd
….nog eens even kijken wat een oplossing is zonder meteen een nieuwe uitlaatspruitstuk te hoeven aanschaffen.Afslijpen van de uitlaatspruitstukflenzen lijkt even voor de hand te liggen...
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Dit net zo lang tot een groot gedeelte van de revet eraf is, maar hij nog steeds groter is dan een halve revet, zodat hij mooi om het draadeind blijft zitten. (en het monteren iets makkelijker wordt)
Ik had iets dikkere revetten gebruikt dan die van de bouwmarkt. Hiermee heb ik het mooi strak aangedraaid gekregen.
De beste foto die ik nu heb.4
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Weet iedereen wat een LM2 is? Ik niet, maar dankzij Google inmiddels wel... Tja, als bejaarde ben je niet zo op de hoogte van dergelijke moderne ontwikkelingen. Duidelijk is dat zo'n ding een stuk goedkoper is dan een sessie op een rolling road. Heb je ook een set verschillende sproeiers bij de Webers? Wat was trouwens de reden om voor DCOE45 te kiezen en niet voor DCOE40? Ga je racen?"Arno Pfennings" schreef:
Gert misschien het antwoord op je vraag. De Lambda-sensor heb ik vandaag gemonteerd en de kabels zijn doorgevoerd en samen met de LM2 ga ik hiermee straks de DCOE afregelen.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Ik heb de 45 genomen omdat ik hierna mogelijk nog maar weinig te wensen zou hebben, dus dan meteen de stap maar goed. Het verschil dat ik tegen kwam tussen een 40 cq 45 barrel was dat de 36mm venturi (of kleiner) in de 45 een mooiere kelkvorm heeft aangezien het verloop van de grote barrel naar venturi groter is, en dat is beter voor de stroming. Scheelt niet veel, maar toch.
Met betrekking tot de sproeiers heb ik veelvuldig met Ben contact gehad voordat de DCOE werd samengesteld en is er op basis van zijn ervaring met mijn (door hem geleverde) kop/nokkenas een iets kleinere/kortere configuratie gekozen.
Bij het afregelen geeft Ben ook aan dat evt aanpassingen zonder problemen door hem te regelen zijn. Als ik ooit ook het B18 onderblok naar 2.0L breng, dan moet de carb wel opnieuw ingedeeld worden.
Groet
Arno
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Maar goed, dan moet je de boel wel weer niet te rijk gaan afstellen natuurlijk
Beste Arno hangt ervanaf hoe los je rechtervoetje zit.
Veel paardjes betekent ook veel eten.
m.vr.gr.
Johan Geers
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Gaat het gebruik wel naar 1:5.
Reken je aub niet rijk met autobakerpraat.
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"