- Berichten: 1725
Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Als er ook nog meetgegevens zijn van een testbank zou het helemaal leuk zijn, een soort ervoor-erna vergelijk
Alvast dank
Arno
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
In de USA is er iets meer over bekend, ga maar eens aan de slag met de zoekfunctie op het Brickboard-forum.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 491
Probleem is dat die niet standaard kan gemonteerd worden. Bij de Mikuni's die VDP levert zijn enkele dingen aangepast voor gebruik op automotoren, dus ofwel daar bestellen ofwel uitzoeken hoe je ze zelf kunt aanpassen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 491
"Arno Pfennings" schreef:
Maar is er niemand op het forum die uit eigen ervaring de overstap van bijvoorbeeld 2xHS6 naar Weber DCOE45 heeft gemaakt?
Ben ik ook heel benieuwd naar...
Ik zou echter eerder het omgekeerde verwachten, nl van Webers naar Mikuni's.
Ik vrees dat deze carburatoren in onze streken nog niet zo bekend zijn. Op Zweedse fora kom je ze wel tegen.
Ik heb nu een TT5 met valstroom Weber DGAS-38, beter bekend als de Weber Outlaw en ga straks met een setje Delorto 40mm experimenteren bij gebrek aan gebruikers ervaringen en goede info over ... die Mikuni's.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Know-how en ontwikkelingservaring op het gebied van Mikuni's voor Volvo's is inderdaad vooral aanwezig bij Vintage Developments van John Parker, maar uitgerekend deze firma heeft inmiddels een bar slechte naam verkregen door vooruitbetaalde bestellingen pas na maanden of zelfs in het geheel niet te leveren."Ivo Van Antwerpen (GAST)" schreef:
Als je de uitleg op vintage performance development mag geloven zou de mikuni een veel betere keuze zijn.
Ik heb daarom BCCP Fuel Systems voorgesteld om zich eens in het Mikuni-gebeuren te gaan verdiepen. Als men het aandurft om kostbare crossflow cilinderkoppen voor MGB's te ontwkkelen, dan zou dit toch zeker een uitdaging moeten zijn. Maar dat zag men niet zo zitten, want "inmiddels zijn wij een bejaard bedrijf, dat zich graag bezighoudt met historie". Maar "het zou misschien tot de mogelijkheden gaan behoren als er zich jong bloed meldt dat onze werkzaamheden wil voortzetten na onze pensionering" (...).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
-
- Berichten: 504
In Europa lijkt Mikuni ervaring alleen voorhanden in de Harley Davidson wereld.
Een mogelijkheid is wellicht om Mikuni Europe of hun distributeur Topham (beiden in Duitsland) te benaderen
: Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831
Heb nu iig een setje 40 dcoe's klaar liggen, ben benieuwd
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





