Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-10-2013 20:23 #133510 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
Hoi Teun,

De TT6/B18/B20-kop/HS6 loopt bij mij op ca. 1000 stationair, weliswaar niet mooi rond maar dat vergeet je na de eerste paar meter rijden ;) . Stationair zal naar verwachting lager kunnen worden met een Weber DCOE

Arno

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-10-2013 01:38 #133522 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
Ik ben het met Teun eens ik heb ook een B20 met injectionkop twee SU carburators TT gasstukken OMVL verdamper.
Rijdt heerlijk pakt goed op lekker vermogen, zowel benziene als gas.
Mijn motor draait met een statiesche afgestelde vooronsteking van rond de 3 gr dit i.v.m. de benziene, ik kan hier max octaan van95 krijgen.
Ik moet hier niet naar 10gr vooronseking gaan pingelt ie bij het leven en loopt ook niet lekker.
Dus 95 is mogelijk met een B20E als je de onsteking maar flink later zet.

m.vr.gr.

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-10-2013 02:29 #133523 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR

"Niels Brugman" schreef:
Voor DCOE webers ben ik al eens de volgende site tegen gekomen: www.bilforumet.no/topic/269957-g ... eber-dcoe/
Wat ik er van begrepen heb is dat het met een grotere venturi lastiger is om het lagere toerenbereik goed afgesteld te krijgen. Maar met een kleinere venturi lever je aan de bovenkant weer in, het is bij hoge toeren te beperkend.

Het grafiekje kan een richtlijn geven voor de te gebruiken venturi. Je kiest de motorinhoud, zoekt het toerental waarop je maximaal denkt te gaan rijden en kijkt dan op welke venturi je uitkomt. Met een B20, waarbij je mikt op 6000 toeren zou je dan op ongeveer 36mm venturi's uitkomen...


Dit ben ik al ook tegengekomen en blijkbaar is groter dus niet altijd beter, hangt er allemaal van af wat je wil gaan doen met de auto, rally, race, drag, of gewoon staat met wat extra pit. Heb ook begrepen dat niet het nummer 40 of 45 mm carburator het verschil maakt, maar de venturi de bepalende factor is, los daarvan in elk geval ook juiste sproeier bezetting. De grootte van de carb. is puur behuizing en bepaalt enkel welke venturi's monteerbaar zijn. 36mm's passen ook in 40 DCOE's. Met deze venturi's zou er met een goeie sproeier bezetting dus geen verschil mogen zijn of die nu in 40 of 45 mm carb.'s zitten.
Voor het bepalen van de sproeiers kom ik op diverse plaatsen verschillende waarden tegen, al liggen deze allemaal wel niet zo ver uit elkaar. Met een berekende gok in de goeie richting zal die denk ik al wel mooi gaan lopen, maar wil je het helemaal goed kom je er niet zonder rollenbank. Alle input en ervaring van anderen over de sproeiers is welkom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-12-2013 13:01 #134730 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
Na wat heen en weer gemail met Ben Flierman ben ik eruit, het wordt een DCOE45….sproeierbezetting nog even bespreken ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-12-2013 14:17 #135259 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
:oops:





Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-12-2013 17:58 #135269 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
Vroeg kerst dit jaar? :roll:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-12-2013 19:56 #135273 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
Ben bang dat het ook meteen voor kerst 2014 is :D ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-12-2013 00:05 #135286 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
Ja, en dan nog maar niet te praten over de benziene of gas wat door die dingen kan, pakken we kerst 2015 ook maar mee of niet?

m.vr.gr.

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-12-2013 00:25 #135288 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
Ach ja, hobby is een hobby en het is mooi dat het een volvo is ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-12-2013 07:52 #135290 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
Johan, ivm brandstofverbruik schijnt het ook zo te zijn dat je door de optimale instelling van 1 carb per cilinder het voor elkaar krijgt om het geheel zuiniger te laten lopen dan 1 of 2 carbs die 4 cilinders moeten bedienen…
Maar goed, dan moet je de boel wel weer niet te rijk gaan afstellen natuurlijk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD