Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
De TT6/B18/B20-kop/HS6 loopt bij mij op ca. 1000 stationair, weliswaar niet mooi rond maar dat vergeet je na de eerste paar meter rijden
Arno
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Rijdt heerlijk pakt goed op lekker vermogen, zowel benziene als gas.
Mijn motor draait met een statiesche afgestelde vooronsteking van rond de 3 gr dit i.v.m. de benziene, ik kan hier max octaan van95 krijgen.
Ik moet hier niet naar 10gr vooronseking gaan pingelt ie bij het leven en loopt ook niet lekker.
Dus 95 is mogelijk met een B20E als je de onsteking maar flink later zet.
m.vr.gr.
Johan Geers
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
"Niels Brugman" schreef:
Voor DCOE webers ben ik al eens de volgende site tegen gekomen: www.bilforumet.no/topic/269957-g ... eber-dcoe/
Wat ik er van begrepen heb is dat het met een grotere venturi lastiger is om het lagere toerenbereik goed afgesteld te krijgen. Maar met een kleinere venturi lever je aan de bovenkant weer in, het is bij hoge toeren te beperkend.
Het grafiekje kan een richtlijn geven voor de te gebruiken venturi. Je kiest de motorinhoud, zoekt het toerental waarop je maximaal denkt te gaan rijden en kijkt dan op welke venturi je uitkomt. Met een B20, waarbij je mikt op 6000 toeren zou je dan op ongeveer 36mm venturi's uitkomen...
Dit ben ik al ook tegengekomen en blijkbaar is groter dus niet altijd beter, hangt er allemaal van af wat je wil gaan doen met de auto, rally, race, drag, of gewoon staat met wat extra pit. Heb ook begrepen dat niet het nummer 40 of 45 mm carburator het verschil maakt, maar de venturi de bepalende factor is, los daarvan in elk geval ook juiste sproeier bezetting. De grootte van de carb. is puur behuizing en bepaalt enkel welke venturi's monteerbaar zijn. 36mm's passen ook in 40 DCOE's. Met deze venturi's zou er met een goeie sproeier bezetting dus geen verschil mogen zijn of die nu in 40 of 45 mm carb.'s zitten.
Voor het bepalen van de sproeiers kom ik op diverse plaatsen verschillende waarden tegen, al liggen deze allemaal wel niet zo ver uit elkaar. Met een berekende gok in de goeie richting zal die denk ik al wel mooi gaan lopen, maar wil je het helemaal goed kom je er niet zonder rollenbank. Alle input en ervaring van anderen over de sproeiers is welkom.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
m.vr.gr.
Johan Geers
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Maar goed, dan moet je de boel wel weer niet te rijk gaan afstellen natuurlijk