Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-12-2013 21:11 #135383 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
Zo! Toch de spruitstukflenzen 4mm afgeslepen en het ging perfect ;)

Alles zit nu gemonteerd en ik worstel nog een beetje met de gasbedieningsas, loopt scheef en staat voor zijn dode punt waardoor die niet makkelijk vanzelf de draa gaat maken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-12-2013 21:40 #135385 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
je kan de hoeken toch veranderen van de gasstang evenzo de lengte.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-12-2013 21:58 #135386 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
Moet eens kijken of het armpje aan de carb een kwart slag gedraaid kan worden. Nu staat die teveel in lijn met het duwarmpje

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-12-2013 22:04 #135388 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
ik bedoel je draaiarmpje, die kan je van hoek veranderen. Het duwarmpje naar je carb toe kan als het goed is ook nog van lengte veranderen. Hierdoor kan je als het goed is je dode hoek kwijtraken,zonder dat je aan de carb knutseld

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-12-2013 22:12 #135389 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
Klopt. Ik ga morgen eens de lengte van het koppelstangetje tweaken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-12-2013 10:46 #135399 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
Nu heft elke dubbele DCOE een vacuumaansluiting en heb ik er 1 verbonden met de rembekrachtiger. Het lijkt logisch (en ik zie het ook op een aantal plekken) om de vacuumaansluiting van beide carbs via een T-stuk met de rembekrachtiger te verbinden....maar dan staan ook beide carbs via het T-stuk met elkaar in verbinding....wat is wijsheid (of ervaring)?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-12-2013 15:01 #135404 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR

"Arno Pfennings" schreef:
Nu heft elke dubbele DCOE een vacuumaansluiting en heb ik er 1 verbonden met de rembekrachtiger. Het lijkt logisch (en ik zie het ook op een aantal plekken) om de vacuumaansluiting van beide carbs via een T-stuk met de rembekrachtiger te verbinden....maar dan staan ook beide carbs via het T-stuk met elkaar in verbinding....wat is wijsheid (of ervaring)?


Ik ben van plan om eentje voor de rembekrachtiger te gebruiken en eentje voor de carterventilatie. En mocht ik besluiten de cartervent niet aan te sluiten (nog niet over uit) gaat er een plug in.

Wat zou het voordeel zijn om te gaan dubbelen tbv de rembekrachtiger?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-12-2013 19:45 #135418 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
Jeroen, ik kan mij voorstellen dat met 2 aansluitingen beide carb-paren hetzelfde worden belast…niet?

De carb vertoont ondertussen tekenen van leven, gasstang werkt nu al stukken beter.

Bij de lagere toeren knalt het wel behoorlijk uit de carbs maar dat zal wel aan een te arm idle-mengsel liggen…

Het verschil is overigens enorm, je hoort gewoon sloten lucht naar binnen trekken (jaja…ook benzine :mrgreen: ) Wat een top staaltje techniek zeg!

In de volgende ronde dit monster eens tot bedaren zien te dwingen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-12-2013 21:00 #135422 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR

"Arno Pfennings" schreef:
Jeroen, ik kan mij voorstellen dat met 2 aansluitingen beide carb-paren hetzelfde worden belast…niet?

De carb vertoont ondertussen tekenen van leven, gasstang werkt nu al stukken beter.

Bij de lagere toeren knalt het wel behoorlijk uit de carbs maar dat zal wel aan een te arm idle-mengsel liggen…

Het verschil is overigens enorm, je hoort gewoon sloten lucht naar binnen trekken (jaja…ook benzine :mrgreen: ) Wat een top staaltje techniek zeg!

In de volgende ronde dit monster eens tot bedaren zien te dwingen


Ik zie dat je ongeveer dezelfde luchtfilters gebruikt. Heb je deze nog ingevet of zijn ze zo te gebruiken?

En hoe had je de vacuumaansluitingen met de dubbele su's ? Genruikte je toen ook een t-stuk tbv de rembekrachtiger?

Groet Jeroen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-12-2013 21:03 #135423 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
De filters zitten er nog niet en maar goed ook want anders waren ze door de backfire al op gegaan :twisted: ;)

Volgens mij moet je deze niet behandelen overigens, het is gewoon schuim en er staat niet op de verpakking.

Toen ik de SU's had gebruikte ik de centrale vacuumaansluiting op het inlaatspruitstuk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD