Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-12-2013 09:39 #135640 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
Hoi Boele, toerentalmeting hapert inderdaad nog wat. Max-waarde moet je ergens aan 6000 denken.

De laatste curve heb ik gisteren overigens tijdens een behoorlijk lange rit gemaakt om zo meer datapunten per toerental te hebben. Ideaal om e.a. te gaan fine-tunen (zie afbeelding)

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-12-2013 09:46 #135641 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
Hoi Arno,

Staar je niet blind op het verband toeren versus AFR he, de gaspositie is hierbij ook belangrijk. Kan zijn dat je onder deellast een stoichiometrische verbranding hebt, maar bij vollast/acceleratie niet. Ik zou dus met passagier rondjes gaan rijden en kijken wat de AFR doet bij acceleratie etc.

PS, verslavend he, data uitlezen en kijken wat je er mee kan finetunen! Met schone handelen sleutelen. ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-12-2013 09:55 #135642 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
Hoe Boele, de data alleen zegt inderdaad niet alles. Zo moet de data een redelijke (1..2sec) smoothing krijgen om leesbaar te worden (en toch niet zijn essentie te verliezen) en verder kijk ik vooral of de data dat laat zien wat ik tijdens de rit denk te merken.

Tijdens de laatste rit werd het stuk van optrekken wederom duidelijk. Hier zie je de AFR omhoog schieten, oftewel een brandstof te kort krijgen en dit was ook overduidelijk merkbaar bij het optrekken. Na ca 3000 omw/min vliegt de machine zoals het hoort en op de snelweg snort het geheel in een mooie tact en is er een hele kist reserve aan boord om op de linker baan nog verder door te trekken zonder ook maar een krimp te geven….heerlijk ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-12-2013 13:10 #135650 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
Mocht het met andere sproeiers niet helemaal lukken dan kunnen we nog steeds een extra gaatje boren :o :o :o

www.alfabb.com/bb/forums/carbure ... ation.html

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-12-2013 13:39 #135652 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR

"Arno Pfennings" schreef:
Mocht het met andere sproeiers niet helemaal lukken dan kunnen we nog steeds een extra gaatje boren :o :o :o
www.alfabb.com/bb/forums/carbure ... ation.html

Als jij dezelfde versie van de 45DCOE's hebt, lijkt het me sowieso raadzaam om die modificatie te laten uitvoeren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-12-2013 14:32 #135656 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
Raadzaam? Heb jij ook 4 prog gaten in jouw DCOE?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-12-2013 16:27 #135661 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR

"Arno Pfennings" schreef:
Raadzaam? Heb jij ook 4 prog gaten in jouw DCOE?

Nee, ik heb geen DCOE, maar als ik dat verhaal op het Alfa-forum goed begrijp, is zo'n modificatie nuttig. Als je tenminste zo'n zelfde uitvoering van de DCOE hebt als waar over gesproken wordt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-12-2013 18:10 #135665 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
het verhaal van roodkapje staat ook op internet en dat is (ook) geen werkelijkheid. Op dit forum staan ook veel onwaarheden (waarschijnlijk deels ook van mij?)

Dus je mag niet blind afgaan op een bron hoe logisch het ook lijkt, zelf je bronnen controleren en verifiëren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-12-2013 18:34 #135667 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
WAT? Roodkapje bestaat niet???? :o :D ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-12-2013 21:51 #135679 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR

"Arno Pfennings" schreef:
WAT? Roodkapje bestaat niet???? :o :D ;)


Sorry, dat je er op deze manier achter moest komen :roll: :? :lol:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD