- Berichten: 831
Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
"Teun van Popta" schreef:
Nog wat vergeten:
Twee 40 DCOE's is zinloos. Er gebeurt pas wat vanaf 45 mm. Wil je er "het naadje" wat over weten, lees dan "Auto's schneller machen" van Gert Hack (oud hoofdredacteur van Auto, Motor und Sport). Ik meen dat er een Nederlandse vertaling bestaat, maar voor diegenen die destijds de Rudi Carell-shows gevolgd hebben moet het Duits geen probleem zijn.
Teun
@Teun: welke diameter choke (venturi) gebruik je in de weber setup?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 934
De venturi's zijn leverbaar in de maten 32 t/m 40 mm voor de 45 DCOE's. Ik heb er de 40 mm exemplaren in zitten waaraan we nog een kleine modificatie aan hebben toegevoegd.
Ik ben volgende week erg druk, maar ik hoop binnenkort een korte samenvatting te maken over de carburatie in samenhang met de rest van de motor.
Groet,
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ruben Schipper
- Senior lid
-
- Berichten: 49
Naar aanleiding van Teun's tip omtrent een stukje "must have" literatuur meteen maar even marktplaats geraadpleegd en een mooi exemplaar van dit boek kunnen aanschaffen. Nu nog even wachten tot het binnenkomt en dan kom ik de winter wel door.
Groet,
Ruben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 934
Hi Ruben,
veel plezier met dit fantastische boek.
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niels Brugman
-
- Premium lid
-
- Berichten: 83
Ik heb geen ervaring met deze carburateurs, maar hoop dat nog wel eens te krijgen.
Wat ik er van begrepen heb is dat het met een grotere venturi lastiger is om het lagere toerenbereik goed afgesteld te krijgen. Maar met een kleinere venturi lever je aan de bovenkant weer in, het is bij hoge toeren te beperkend.
Het grafiekje kan een richtlijn geven voor de te gebruiken venturi. Je kiest de motorinhoud, zoekt het toerental waarop je maximaal denkt te gaan rijden en kijkt dan op welke venturi je uitkomt. Met een B20, waarbij je mikt op 6000 toeren zou je dan op ongeveer 36mm venturi's uitkomen.
Ik ben dan ook wel nieuwsgierig naar de rest van de specs van de motor van Teun, aangezien daar 40mm venturi's in zitten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 934
Verder: het blok heeft nu een stationair toerental van iets meer dan 2000rpm.
De bovengrens ligt bij 7200. Veel meer zit er niet in om er nog een beetje normaal mee te kunnen rijden. Probeer dus nooit een getuned blok een stationair van circa 1000 te geven, want dat gaat niet of je krijgt een ernstig onrustige loop. Ook de opname bij gas geven wordt dan hopeloos.
Mijn mening over de lekkerste motor voor een Amazon: B20 met gemodificeerde injectiekop, tamme nokkenas en dubbele SU's.
Heerlijke loop en snel zat. Alle andere dromen moeten dromen blijven.
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





