Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-10-2013 08:12 #132811 door Arno Pfennings
Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR is gemaakt door Arno Pfennings
Een hele lijst, maar de vraag is of iemand "first hand" ervaring heeft met het verschil in performance tussen deze carburateurs (en op welk blok/nokkenas enz)
Als er ook nog meetgegevens zijn van een testbank zou het helemaal leuk zijn, een soort ervoor-erna vergelijk

Alvast dank

Arno

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-10-2013 11:22 #132816 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
Het zal niet meevallen om op deze vraag een compleet en bevredigend antwoord te krijgen, alleen al omdat er -voorzover mij bekend- in NL nauwelijks iemand te vinden is die ervaring heeft met Mikuni's op een B18/B20-motor.
In de USA is er iets meer over bekend, ga maar eens aan de slag met de zoekfunctie op het Brickboard-forum.

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-10-2013 12:04 #132819 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
Ervaring met Weber zou ook al een mooie start zijn natuurlijk. Mikuni heb ik inderdaad bij ons in de buurt zelden gezien

• Ivo Van Antwerpen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-10-2013 12:44 #132859 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
Als je de uitleg op vintage performance development mag geloven zou de mikuni een veel betere keuze zijn.
Probleem is dat die niet standaard kan gemonteerd worden. Bij de Mikuni's die VDP levert zijn enkele dingen aangepast voor gebruik op automotoren, dus ofwel daar bestellen ofwel uitzoeken hoe je ze zelf kunt aanpassen.

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-10-2013 14:01 #132862 door Arno Pfennings
Maar is er niemand op het forum die uit eigen ervaring de overstap van bijvoorbeeld 2xHS6 naar Weber DCOE45 heeft gemaakt?

• Ivo Van Antwerpen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-10-2013 18:39 #132885 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR

"Arno Pfennings" schreef:
Maar is er niemand op het forum die uit eigen ervaring de overstap van bijvoorbeeld 2xHS6 naar Weber DCOE45 heeft gemaakt?

Ben ik ook heel benieuwd naar...
Ik zou echter eerder het omgekeerde verwachten, nl van Webers naar Mikuni's.
Ik vrees dat deze carburatoren in onze streken nog niet zo bekend zijn. Op Zweedse fora kom je ze wel tegen.
Ik heb nu een TT5 met valstroom Weber DGAS-38, beter bekend als de Weber Outlaw en ga straks met een setje Delorto 40mm experimenteren bij gebrek aan gebruikers ervaringen en goede info over ... die Mikuni's.

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-10-2013 23:16 #132934 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR

"Ivo Van Antwerpen (GAST)" schreef:
Als je de uitleg op vintage performance development mag geloven zou de mikuni een veel betere keuze zijn.

Know-how en ontwikkelingservaring op het gebied van Mikuni's voor Volvo's is inderdaad vooral aanwezig bij Vintage Developments van John Parker, maar uitgerekend deze firma heeft inmiddels een bar slechte naam verkregen door vooruitbetaalde bestellingen pas na maanden of zelfs in het geheel niet te leveren.
Ik heb daarom BCCP Fuel Systems voorgesteld om zich eens in het Mikuni-gebeuren te gaan verdiepen. Als men het aandurft om kostbare crossflow cilinderkoppen voor MGB's te ontwkkelen, dan zou dit toch zeker een uitdaging moeten zijn. Maar dat zag men niet zo zitten, want "inmiddels zijn wij een bejaard bedrijf, dat zich graag bezighoudt met historie". Maar "het zou misschien tot de mogelijkheden gaan behoren als er zich jong bloed meldt dat onze werkzaamheden wil voortzetten na onze pensionering" (...).

• Rob Vijgenboom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-10-2013 10:48 #132939 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
Ik heb in het verleden ook naar die Mikuni's gekeken - maar de grote vraag is natuurlijk welke aanpassingen John Parker gemaakt heeft om ze geschikt te maken voor onze B18/B20's. Ben hier verder nooit op doorgegaan vanwege de redenen die Gert noemde (reputatie .... :( ).

In Europa lijkt Mikuni ervaring alleen voorhanden in de Harley Davidson wereld.

Een mogelijkheid is wellicht om Mikuni Europe of hun distributeur Topham (beiden in Duitsland) te benaderen :?:

• Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-10-2013 11:00 #132940 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Weber DCOE45 SUHS6 Mikuni HSR
Ik heb nog geprobeerd het eea uit te zoeken qua mikuni. Niet heel veel wijzer geworden.

Heb nu iig een setje 40 dcoe's klaar liggen, ben benieuwd

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-10-2013 11:46 #132942 door Arno Pfennings
Jeroen, je noemt de "40" waarom niet de "45"?

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD