wat heb jij vandaag gedaan

Lees meer
29-07-2017 21:42 #170835 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Vandaag om 07:30 opgestaan en om 08:30 mijn vrouw en zoon uitgezwaaid. Ze gaan met mijn schoonzus en d'r 2 kinderen naar Italië. Eerste stop is in steinen in Duitsland. Ik wilde vanmorgen beginnen op het erf wat op te gaan ruimen maar het regende keihard dus dat werd ff wachten tot 09:45. Oude houten opstap van de bijkeuken en de tuindeuren gesloopt. Verder wat sloophout van het erf afgehaald en in de 945 gelegd. Het hout incl de balken van de opstapjes naar de werkplaats gebracht dat is goed als brandhout. Daar de aanhanger geleegd, die had ik eerder in de week gevuld met boomstammen, oud laminaat en puin. Vervolgens 2 lange balken en 2 platen hout ingeladen en toen met de auto en aanhanger eerst naar west knollendam om het laminaat, sloophout en mdf af te leveren toen naar huis om te eten en de honden uitlaten. Vervolgens de ladder gepakt en op het dak van de uitbouw bekeken wat ik nodig had voor het dak. Naar Pontmeyer hout halen. Thuis uitladen. 14:30 wat kan ik doen tot het avond eten. De wand van de buurman zijn schuur afmaken. De laatste steiger plank zit er tegen aan nu nog wat afwerken na het eten, helaas het regent weer. Na het eten een droog moment en ff gauw de honden uitgelaten en toen ff gauw op de citta van mijn zoon naar het huis van mijn schoon ouders om binnen de plantjes water te geven. Buiten krijgen de plantjes op dit moment genoeg water. Zo'n 60 cc op een citta gilera gaat als de brandweer. Eenmaal goed warm gelopen tikt ie de 60 km/h aan en met optrekken komt het voorwiel bijna los.

Net nog even snel een kast in de woonkamer geleegd, die hangt aan de muur. Eigenlijk zijn het allemaal kastjes van verschillende maten die. Ooit is gekocht bij de Ikea en met de houten plankjes van oude aardappel kistjes verschillende deurtjes bekleed. Geeft een speels geheel. Maar hij moet leeg om ze te demonteren. Om ze 3 meter verder weer op te hangen. Dat gaat morgen gebeuren. Maar dan moet er eerst weer een plaat hout van 1,22 bij 2,44 verwijdert worden. Op deze plaat zit op een speelse manier divers sloophout gelijmd wat bijvoorbeeld lang buiten heeft gelegen en behoorlijk vergrijsd is, er zit hout op net dikke spijkers die plat geslagen zijn. Al het hout heeft een eigen vorm en geen 1 is hetzelfde qua formaat.

Maar nu ben ik in de toekomst aan het schrijven, zal morgen wel ff wat foto's maken dan is het wat beter te begrijpen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-08-2017 23:37 - 04-08-2017 23:43 #170992 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Eergisteren, gister en vandaag me bezig gehouden met de dakkapellen. 15 of 16 jaar terug laten plaatsen door een timmerman en de dakjes laten dekken door een dakdekker. Vervolgens alles door de schilder in de verf gezet. Dat was 15 jaar geleden. Nooit meer wat aan gedaan en dan kun je dus aan de bak. Wat moet er gedaan worden. Eerst maar is alle nog aanwezige verf eraf halen. Moet trouwens vermelden dat alles op het kozijn en de draairamen na van red ceder is en de rest is hardhout.

Dus verf eraf, de zijwangen hebben het meest te lijden door de noord westen wind en zijn dus ook verrot. De onderste glaslat wat eigenlijk een weldorpeltje is heeft het ook bij alle 4 de ramen niet gehaald en worden vervangen. Daarnaast was al het kit tussen de glaslatten en glas dusdanig uitgehard door de zon (tuin op het zuidwesten) dat ik van alle ramen het heb uit moeten snijden.

Dakkapellen zijn groot en deels kaal, morgen het laatste deel, de ramen zijn reeds geschuurd. Morgen red ceder halen om de zijwangen te vervangen. Ik zag ook dat in de daktrim de dakbedekking los laat en dat kan dus lekkage veroorzaken. Nu ben ik absoluut geen fan van alu daktrim ik heb liever een afwerking met zinken deklijsten. Maarja 16 jaar geleden waren de financiën niet zoals ze nu zijn. Kan ik gelijk een mooi profiel randje maken icm zinken deklijsten dat maakt het wat meer frivoler en niet zo statisch.

En ja ook de uitbouw wordt geschilderd. Ook sinds 2006 niet meer gedaan, althans de boeidelen niet, de rest is wel is een keer geschilderd. Dat is geen red ceder trouwens maar Amerikaans grenen. Is nog op het eerste gezicht hard. Maar ook deze komt binnenkort aan de beurt als platte dak van de uitbouw een schuin dak word naar het schuine dak van de woning.

Ik heb gewoon teveel projecten maar dit jaar staat het huis voorop. Na 16 jaar moet er maar is een eind komen aan al het verbouwen.

Vanmiddag kwam er ook nog een leuk pakketje binnen. Op Mp zag ik achterlicht kappen voor een Opel Admiral te koopt staan incl het metaal verchroomde frame. Op de foto in puike conditie en de eigenaar beaamde dat ook over de telefoon. Prijs voor beide 100 euro. Was wel ff slikken maar ze worden bijna nooit te koop aangeboden. Meestal is het metalen frame verrot en is het plastic gescheurd. 1 kap heeft wat verkleuring in het oranje deel maar dat lossen we op met een spuitbussen verf speciaal voor dit soort dingen. De beste man heeft ook nog in perfecte staat verkerende voor en achterbumpers maar als ik die ga kopen rij ik toch liever even naar Friesland. Want die moet ik echt eerst zien. Er mag geen roestplekje of beschadiging opzitten. Anders kan ik net zo goed mijn eigen bumpers opnieuw laten verchromen. Zo worden toch rustig aan de eerste stappen gezet naar een restauratie van de Big Opel.















Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-08-2017 23:30 #171060 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Afgelopen dagen lekker bezig geweest met de dakkapellen en ik ben bijna zover dat alles in de grondverf kan. 1 dakkapel moet de aluminium dak trim er nog af en vervangen worden voor een hout lijst. Dan even alles inmeten mbt de zinken deklijsten.

Vandaag eerst ff met de honden wezen lopen toen met de aanhanger naar de stort om daar een koelkast, stenen en hout te dumpen. Want de aanhanger moest gevuld worden met zand. Ben thuis ook nog de boerengeeltjes aan het leggen en ik had zand tekort. Ook nog even naar de supermarkt want ja als vrouwlief er niet is (zit in Italië) dan moet ik de boodschappen doen want ik had niks meer voor ontbijt en lunch. Ff gauw ontbijten en toen om 10:30 een start gemaakt.

Vandaag het dakkapel van mijn zoon voorzien van nieuwe zijkanten. En het dakkapel van de dressing room de aluminium dakt trim eraf gehaald en een paar mooie lijstjes op gezet. De verticale hoeken verbinding van de boeidelen ben ik nog niet tevreden over daar komen hardhouten hoeklaten op. Het is de zonkant dus er zal altijd beweging in zitten en daar kun je niet tegen plamuren. Morgen word een regendag dus gaan we binnen maar verder met het omleggen van audio, 220, tel, internet en cai kabels





Hieronder het verschil mbt een alu dak trim en een mooi houten afwerklijst waar later nog de kraal van de zinken deklijsten op komt.



De houten afwerking ipv alu dak trim



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-08-2017 09:26 #171062 door Rens Winnubst
Beantwoord door Rens Winnubst in topic wat heb jij vandaag gedaan
Goed bezig, ik heb gewoon gewerkt. De A10 heeft een nieuwe asfaltlaag nodig.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-08-2017 13:26 #171069 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Als jullie maar klaar zijn als ik weer naar mijn werk moet haha.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Serge van Ruyssevelt
  • Serge van Ruyssevelt's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
10-08-2017 23:50 #171126 door Serge van Ruyssevelt
Beantwoord door Serge van Ruyssevelt in topic wat heb jij vandaag gedaan
geprobeerd om de eerste P221 amazon combi op Hongaars kenteken te krijgen , helaas is dit model nog niet in hun computer ingevoerd en dit zal eerst moeten gebeuren .Wel heb ik reeds een kenteken toegewezen gekregen maar zal geduld moeten hebben tot hun computer is geüpdatet kan enkele weken duren Maar ik zal dan ook voorlopig de enigste zijn die hier rondrijd

Life is fine in Hungary and to be the only Amazon Combi

1991 trabant combi´
1972 1800 ES
1965 Amazon combi
1965 duett
1957 pv444 l
1956 chevrolet Bel air 2dr http
1956 Chevrolet Nomad (needs full resto)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-08-2017 21:39 #171142 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic wat heb jij vandaag gedaan
Heb vandaag de vliering gekuist. Dat was na twaalf jaren ook wel weer hard nodig. Twee laadruimtes van de V945 zijn naar de kringloper gebracht. Eén laadruimte hadden we nodig om spullen naar de oudste twee dochters te brengen en één laadruimte met spullen van onze jongste dochter die nu eindelijk een eigen huisje heeft. Blijft nog een kofferbak over met administratie die eindelijk vernietigd mag worden.
Is er iemand hier die interesse heeft voor een hele verzameling Engelstalige science fiction? Isaac Asimov, Arthur Clarke, Robert Heinlein en vele anderen?

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-08-2017 22:04 - 17-08-2017 22:07 #171218 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Het is al weer een paar dagen terug maar er is veel gedaan. De dakkapellen staan 2 keer in de lak en de draairamen 1 keer die moeten nog een keer maar het weer sloeg om dus dat word volgende week. Het zink voor de daklijsten is gezet en afgeleverd door de buurman dus ook dat gaat volgende week erop. Dan rest nog zinken afvoerpijp kopen en plaatsen.

Verder hadden we al een hele tijd last, zeg maar jaren van een niet lekker doorlopende afvoer van de douche. De badkamer stamt uit 1995 en is door een loodgieter geïnstalleerd maar de afvoer loopt tegen in plaats van af. Wat gebeurt er dan na verloop van tijd, hij slipt dicht door haren en zeepresten. Eerst was het met de plopper nog wel te fixen maar de laatste jaren was het effect steeds minder dus dan maar met HG ontstopper in de weer maar ook dat had na verloop van tijd weinig effect. Toen maar rigoureus aan de gang. Ik heb de water / stofzuiger gepakt en de hogedruk reiniger met een hogedrukslang met ontstop kop erop. Eerst maar is een water ballet maken in de douche en toen met de waterzuivering snel op het pijpje van de afvoer en dat een paar keer herhalen. Door de verandering van de stroming woel je al wat los. Na 3 keer het reservoir gevuld te hebben werd het tijd voor de hogedruk slang. Nou dat werkt perfect. Paar keer heen en weer en het water werd steeds schoner en het stroomde ook heel snel weg dus missie geslaagd.

Aangezien we de woonkamer hebben omgedraaid dus we eten nu aan de voorkant van het huis en het zitgedeelte kijkt nu uit op de achtertuin en met de tuindeuren open geeft dat toch een verlenging van je woonkamer. Maarja daar waar de tv komt te staan hadden we geen 220 geen audio kabels geen coax en geen internet. Dus dat werd de boel omleggen. Het laminaat in de gang moest er toch al uit dus daar sleuven gefreesd en uitgehakt. Maar dan was ik er nog niet. De gaten voor de centraal dozen moesten er ook nog in dat werd dus de muur in het toilet slopen en een stukje marmer uit de toilet vloer. De wandtegels moeten toch wijken voor andere maar de vloer tegels moesten er heel uit en dat is gelukt.

Vandaag de bedrading getrokken en na een kleine oponthoud met het internet draait alles weer. Wat klinkt een tv speaker van een flatscreen toch vreselijk. We hebben al heel wat jaren (16 jaar) dolby 5.1 en dan merk je dat je toch wel wat verwend bent.

Dakkapellen voor



Dakkapellen nu



Ff de douche afvoer ontstoppen



Omleggen van de kabels







Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-10-2017 22:12 #172302 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Ik heb vandaag bij de Lidl een druppel lader gekocht om 6 volt en 12 volt accu's op te kunnen laden. Bij de Aldi 2 werkplaats led-lampen en een led zaklantaarn die je uit elkaar kan trekken en dan is het ook een looplamp.

1 van de werkplaats led-lampen gaat mijn zoon demonteren om de mini ledbar te monteren in de koplamp van zijn 'citta Gilera. Als dit lukt en dan ga ik het ook bij mijn eigen citta doen echter daar zit een ronde zundapp koplamp op.

Verder heb ik vandaag voor 300 euro een Kymco people S 50 cc 4 t van 2010 gekocht. Staat sinds februari dit jaar stil. Hij komt van de eerste eigenaar heeft 24 duizend en nog wat gelopen. Is dealer onderhouden. Hij heeft een grote beurt nodig die ik zelf ga uitvoeren. Kappen zien er ook nog goed uit weinig beschadigingen, hij heeft een windscherm. Zelf rij ik om naar mijn werk te komen een 2015 Kymco agility 16+ 50 cc 4T. In eerste instantie twijfelde ik, dus ik naar mijn Kymco dealer en gevraagd of het een goede prijs is. Het eerste wat hij vroeg rijd ie en remt ie. Ja dat doet ie. Niks aan doen en voor 500 op mp zetten, ben je hem zo kwijt.

Voor een grote beurt ben ik incl materiaal en loon bij de dealer 175 euro kwijt. Doe ik het zelf dan gaat de verkoop prijs al gauw naar de 700 euro.

Nu heeft mijn Kymco er bijna 22 duizend op zitten in 2 jaar en 4 maanden de people S in 7 jaar 24 duizend. Dan is hij net ingereden, mijn dealer heeft een paar people's S in onderhoud met honderdduizend km's op de klok met het originele blokkie.

Dus vanmiddag de knoop doorgehakt en volgende week ophalen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-10-2017 21:08 #172317 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic wat heb jij vandaag gedaan
Ik ben (dus eigenlijk gisteren) maar de sleuteldag van Regio Oost geweest om onze Amazon wat welverdiend onderhoud te geven.
Olie ververst, achterremmen even helemaal open gehad en schoongemaakt en de koppelingscilinders gereinigd.

Lange versie en meer fotot's in mijn blogpost:
Onderhoud Amazon tijdens sleuteldag VolvoKV regio Oost bij Nieuwenhuijse Zwolle
Regio Oost & Volvo Nieuwenhuijse bedankt!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.