wat heb jij vandaag gedaan

Lees meer
01-12-2017 20:18 #173587 door Ernest Zethof
Beantwoord door Ernest Zethof in topic wat heb jij vandaag gedaan
Als goed gelovige mijn schoen gezet en jawel een dagje sleutelen bij Volvo Klassiekers, zie Facebook. Mijn 142 voorzien van nieuwe veren en BILSTEIN schokbrekers rondom. Tevens van de onderste en de bovenste draagarmen de bussen vervangen. Alles gelukkig goed gangbaar, als je pech hebt zit de boel vast.

Een ONGELOOFLIJK verschil in wegligging het kost wat, maar met name de BILSTEINS zijn super ! en een heerlijk dagje sleutelen. Op de terugweg nog even langs de Bandenzaak voor uitlijnen, alles was immers los geweest en kan er weer even tegenaan.

Succes met je schoen zetten op 5 december

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-12-2017 05:22 #173682 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic wat heb jij vandaag gedaan
Ik kwam er niet meer onder uit. Nu dat de wagen bij de spuiter staan vond het thuis front dat het nu toch echt wel eens tijd werd dat de laatste niet originele deur in huis wordt vervangen.

Vandaag een begin gemaakt met het afbranden 90 jaar P.O. verflagen en iets breder gemaakt zodat hij in het 211 x 83 cm gat past



De houten panelen eruit gefreesd om plaats te maken voor glas



Het begin is er, ik mag weer thuis komen :-)

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-12-2017 08:29 #173685 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Mooi werk. Ik heb 2 jaar geleden het enige nog originele buiten kozijn van 1912 ontdaan van tig lagen verf. Ik stond versteld hoe strak de lijnen nog waren. Kun je nagaan hoeveel lagen er in de loop der jaren is opgesmeerd. De onderste laag was bij mij ook kurkdroog en verstofte als je met de föhn ging warm maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-12-2017 22:30 #173702 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic wat heb jij vandaag gedaan
Daar stond ik ook van te kijken Rene, als je ziet welk vakmanschap er onder die verf uitkomt en inderdaad helemaal droog. Heb hem nu in twee lagen grond staan, morgen ga ik hem afhangen. Leuk werk, heb het te lang uitgesteld, geeft nu heel veel voldoening :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-12-2017 09:02 #173703 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Ik volg op YouTube (otterdvd) een ambacht timmerman (Bart Nieuwenhuis) waar ik als jonge jongen samen op de timmerclub heb gezeten mid jaren 80 tot begin jaren 90, als je ziet wat die allemaal kan dat is onvoorstelbaar. Alleen zag ik het in mijn jeugd en nu nog steeds als een hobby maar hij heeft er echt zijn werk van gemaakt en als ik het ooit over mag doen dan had ik zeker ook die kant op gegaan. Ik heb het vorig jaar nog overwogen om het roer om te gooien en mij om te laten scholen maar ik ben eenmaal een weg ingeslagen die financieel gunstig en stabiel is en om nu te zeggen ik ga €12.000 euro aan een opleiding uitgeven en vervolgens voor mijn zelf beginnen is op mijn leeftijd een grote stap dan had ik daar 25 jaar geleden mee moeten starten. Maar het plan is wel om op mijn roostervrije dagen als vrijwilliger mee te draaien bij deze timmerman. Hij gaat binnenkort starten met het bouwen van een nieuwe oude zaansche windmolen op de zaansche schans. De molenromp met kap heeft hij uit Duitsland gehaald, origineel komt deze molen uit Nederland.

Hier 1 van de zoveel filmpjes waar de Timmerman een historische bakkerij weer opbouwd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-12-2017 14:03 #173776 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic wat heb jij vandaag gedaan
Zo René dat is mooi, wat een geweldig project, wat een vakman en mooi dat je daar deel van kunt zijn. Dan hou ik het nog even op een eenvoudig deurtje met het oude gereedschap van mij vader, de niettetillen nietteverwoesten Black & Decker workmate en hoekschaaf, en de oude blokschaaf van mijn opa.


De deur zit erin, alleen nog het kleurtje en dan is het weer voor elkaar


En zo was het, echt niet tijdseigen met het huis
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-12-2017 14:23 #173778 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Dat heb je erg mooi gedaan Rob,

Die schaaf dat zijn de echte

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-12-2017 05:13 #173781 door Rens Winnubst
Beantwoord door Rens Winnubst in topic wat heb jij vandaag gedaan
Het was niet vandaag, maar zaterdag, maar de hele klus kan toch wel in dit topic. Ik heb m'n dochter voor het eerst vastgehouden.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-12-2017 07:16 #173782 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic wat heb jij vandaag gedaan
Ha, geweldig! Gefeliciteerd Rens! Mooi meisje hoor!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-12-2017 10:42 #173786 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic wat heb jij vandaag gedaan
Prachtig Rens, ik herinner me dat moment ook heel goed! 34 jaar geleden nu....
Een warm welkom voor dit wonderbaarlijke meisje, veel geluk gewenst!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.