wat heb jij vandaag gedaan

Lees meer
11-12-2017 12:34 #173787 door Daniel Jacobs
Beantwoord door Daniel Jacobs in topic wat heb jij vandaag gedaan
Proficiat Rens, met jullie prachtige dochter!
Veel geluk en gezondheid toegewenst!

Gr. Daniël

Always remember the world is full of nice people ... if you can't find one, be one .....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-12-2017 12:53 #173788 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Geniet ervan joh voor je het weet ben je 20 jaar verder en gaan ze hun eigen weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-12-2017 13:41 #173791 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic wat heb jij vandaag gedaan
Geweldig Rens, wat een bijzonder meisje. Geniet van elk moment, proficiat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-12-2017 02:59 #173817 door Rens Winnubst
Beantwoord door Rens Winnubst in topic wat heb jij vandaag gedaan
Dank allemaal, hoop wel dat de hobby er niet al te veel onder te lijden heeft. Al klinkt dat nu wel een beetje ondankbaar als ik het zo opschrijf. Ik geniet met volle teugen, ook nu om het uur een luier en kruik wisselen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-12-2017 08:51 #173818 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic wat heb jij vandaag gedaan
Na een week of drie herken je nieuwe vaders makkelijk aan de vermoeide blik en de wallen onder de ogen, ha, ha!
Maar je wilt het toch niet missen hè? Goed kijken, ze zijn veel sneller groot dan je denkt en het is het mooiste in het leven!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-12-2017 15:09 #173829 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic wat heb jij vandaag gedaan
Wat een schatje! Gefeliciteerd Rens, genieten maar!

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-12-2017 10:47 #173893 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic wat heb jij vandaag gedaan
Rens, gefeliciteerd met je prachtige dochter...... 25 jaar geleden zijn we drie weken na de geboorte van mijn zoon op Zwedenreis gegaan.
Het achterbankje van de 1800E is perfect voor een maxi Cosi, hobby hoeft er dus niet onder te leiden

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-01-2018 20:10 #174408 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Gister verder gegaan met het straten bij mijn werkplaats. Gaat niet hard omdat ik zo een hekel heb aan straten. Gister was het ook prachtig weer om de vuurton weer is aan te steken, noord oosten wind die nauwijks aanwezig was dus de rook ging heel rustig over de weilanden. Ik had weer wat afval hout en snoeisel liggen wat verbrand moest worden. had nog een potje benzine, dat erin en een vuurtje erbij en fikken maar.

Vandaag de lounge bank van steigerhout naar de andere kant van het erf geduwd want er moet nog 6 m2 boerengeeltjes gelegd worden. Jippie nog meer straten. Gelijk maar het restant van de druivenstruik weggehaald. Deed in de zomer dienst als zonnedak boven de lounge bank. Kan ik eindelijk het boeideel van de uitbouw schuren en schilderen. Van het voorjaar maar is kijken of met een doek weer hetzelfde kan creëren om de zon te weren.

Vanmiddag nog even gauw brandhout bij de werkplaats gehaald want het houthok thuis was praktisch leeg.

Onderweg naar huis nog even bij een 2e hands auto garage langs geweest. De garage was natuurlijk dicht maar ik hoopte dat die auto of binnen in de showroom bij het raam stond of buiten bij het hek. En hij stond buiten achter het hek.

Prachtige bak, super de luxe. Zelfs de achterklep gaat electrisch open en dicht. Massage stoelen en een dashboard om te zoenen zo mooi.

Het stomme is dat ik dit model nog nooit in het echt had gezien, tot ik op mp bij dit merk kwam en in eerste instantie dacht ik joh dat trekt bruin de beer niet. Maar toch is even gluren wat zo auto nou kost in aanschaf, en mrb en dat viel me zo mee dat ik de volgende favorieten Ford S-max (2010) Opel Zafira (2010-2014) en een Citroën C4 Grand Picasso (2012) aan de kant heb gezet en heb ik mijn zinnen gezet op dit model. Zo luxe en nieuw heb ik nog nooit gereden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-01-2018 17:43 - 21-01-2018 17:46 #174669 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
En de soap wat betreft het bestraten bij de werkplaats gaat weer verder. Nu een ander deel klaar gemaakt om te bestraten. Eerst een paar kuub zand met de hand verplaatst, toen zwarte grond afgegraven waar lekker veel puin in lag, wat schept dat klote zeg. Maar goed na 2 dagen met de hand ploeteren ben ik zo ver dat ik aankomende vrijdag kan starten met tegels leggen. De rede van het bestraten kun je zien op de eerste foto. De 245 zakte steeds verder weg in de modder en de klei



Hier ben ik bijna klaar met het deel voor de werkplaats



En dit deel heb ik dus in 2 dagen rijp gemaakt om te bestraten.





Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-02-2018 12:33 - 13-02-2018 12:34 #175143 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Kleine update mbt vorige week vrijdag,zaterdag en zondag

Vrijdag weer een dagje werkplaats. Aangezien vrijdag eerst droog zou blijven was het toch een regenachtige dag. Dus de Volvo 245 eruit om ruimte te maken om weer verder te gaan met de straalcabine. Toch af en toe naar buiten om een voorraad tegels neer te gaan leggen voor een andere keer als het droog is. Die krengen liggen alleen helemaal aan het begin van het terrein dus elke keer met de kruiwagen 15 stuks op halen en hup weer een keer. Saai en vermoeiend. Toen ook nog maar alvast begonnen met het weghalen van een boompje of eigenlijk 2 boompjes die ingeklaard vergroeid waren. Eerst maar de takken eraf. Ik had geen motorzagen mee dus de bijl geslepen en met een paar klappen gingen de takken er toch wel makkelijk af. Toen begon het weer te gieten dus weer verder met de straalcabine. En zo gaat een dag dan toch weer snel om als je lekker bezig bent.

Zaterdag eerst van krommenie naar Koedijk Ronald W die had al een tijdje een setje dorpel verbreders voor mij liggen. Na een bakkie koffie en wat kletsen over de 9 serie werd de weg vervolgd van koedijk naar Andijk (Ronald nogmaals dank voor het halen en bewaren van de dorpel verbreders). In Andijk had ik afgesproken met een Fiat Abarth liefhebber genaamd Fred, deze Fred had een setje velgen van het merk compomotive op MP staan. En de J maat was nou net wat ik zocht. De velgen komen van een Engelse formule auto van de jaren 60 of 70. Geen formule 1 maar iets met formule 3 ofzo. Afijn het zijn dus circuit velgen, achter 7 J en voor 6 J dat komt neer op een band achter van 205 mm en voor 195. Onze fiat 850 moet dus flink verbreed worden maar dat was ook de bedoeling. Fred racet met Fiat 850 op het circuit. Volledig aangepast. Hij is ook bezig met een Fiat 850 met een 1600cc Ritmo Abarth motor. Dat is een dubbel nokker die standaard al 125 pk had, opgefokt heeft dit blok 150 pk. Er hangt een Porsche 911 5 bak aan met H profiel schakelpatroon. Dan staat ons nog een hoop werk te wachten eer dat we zover zijn. Toen weer van Andijk naar Krommenie. Lekker ritje ook voor de 945 je merkt dat hij weer lekker los komt na een lange rit.

Zondag zat ik om 08:30 weer in de werkplaats, nu was het goed weer wel heel veel wind. Ik was zo fanatiek om met mijn transport fiets naar de werkplaats te gaan. Lekker trappen met die wind tegen. Daar aangekomen eerst ff een broodje en een bakkie koffie gezet, onderwijl de kachel aangedaan. Rond 09:00 eerst maar is verder gegaan met de boom die kon om want de volvo 245 stond binnen. Ik had zin om lekker te rammen met de bijl dus heerlijk ouderwets jezelf lichamelijk uitputten. Na een goed 3 kwartier hakken was het 1 zetje en daar lag de boom. Toen verder met de bijl de rest kort gehakt en alles op de brandstapel gelegd. Dit kan als het een keer windstil is in de vuurton. Ja en dan moet die stronk er nog uit. Dit heeft me toch een hoop energie gekost. Eerst zoveel mogelijk alle wortels vrijgraven en toen met de kloof bijl erop los hakken. Toen was het lunch tijd. Ik had eieren en spek mee dus het kookplaatje werd gepakt en de broodjes in de grill en 15 min later zat ik aan een heerlijk geroosterd broodje ei met spek en met een bakkie koffie erbij. Heerlijk. Na de lunch weer een stukje straatwerk gelegd maar ik had een behoorlijke aanslag gedaan op mijn energie dus echt veel tegels leggen heb ik niet gedaan.

Zaterdag maar weer verder







Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.