wat heb jij vandaag gedaan

Lees meer
27-04-2017 22:43 #168578 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Een paar foto's van de klus aan mijn schoonouders hun woning.

Afgelopen anderhalve week veel verf afgebrand, grespijp ontstopt, regenpijp vervangen en diverse reparaties aan de de kozijnen. En net zoals gister een aanhangertje met zand naar de werkplaats gebracht.

Ik hoop dat de foto's automatisch draaien anders ff je scherm vastpakken en een slag draaien. Weet niet hoe het komt maar ze staan in mijn Fotostream op de iPad wel goed.













Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-04-2017 22:50 - 27-04-2017 22:53 #168579 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Kan ik de foto's zelf draaien jongens want ik vind het toch wel erg irritant dat al ik met mijn iPhone een foto neem en of ik hem nu rechtop houd of gedraaid hij komt toch echt via de mail van mijn iPhone goed op de iPad maar als ik hier een foto plaats komt hij elke keer gekanteld.

Graag een uitleg hoe ik dit kan voorkomen en of dat er een knopje op het forum komt om ze zelf te kantelen.

Voor deze serie moeten jullie maar ff je scherm zelf kantelen

Nog een foto vergeten ook deze komt er gekanteld op


Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-04-2017 21:09 #168598 door Dick Spieard (GAST)
Beantwoord door Dick Spieard (GAST) in topic wat heb jij vandaag gedaan
Vandaag de RVS achterbumper op de amazon gemonteerd.
De pasvorm van de bumper is prima, na wat fijn-tuning met een aantal carrosserie ringen.



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-04-2017 21:36 #168601 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic wat heb jij vandaag gedaan

René Minnebo schreef : Graag een uitleg hoe ik dit kan voorkomen en of dat er een knopje op het forum komt om ze zelf te kantelen.

Dit heeft volgens mij te maken met de zogenaamde EXIF informatie.
Dit is wat extra informatie die wordt meegegeven aan de foto door de camera over de oriëntatie (staand of liggend genomen). Het programma op je computer houdt hier automatisch rekening mee. Een foto die dus eigenlijk op z'n kant ligt wordt voor het oog de goede kant op rechtop gezet (maar de kale foto is dus eigenlijk op z'n kant).
Het forum kan/doet niks met die EXIF informatie.
Hierdoor komt hij eruit te zien zoals hij eigenlijk is.
Ik heb wat lopen zoeken hierop en Ernst een hint gestuurd die behulpzaam zou kunnen zijn om het forum toch ook die EXIF informatie mee te laten nemen.
In de tussentijd kun je zelf het volgende doen.
- Open de foto in een basic editor zoals paint
- Je zult zien dat ze oriëntatie dan (als mijn theorie klopt) dan ook niet klopt en de foto gedraaid is
- Draai de foto met de foto bewerk tools zoals hij moet zijn
- Sla de foto (onder een andere naam om de originele niet te overschrijven) op.
- Upload de handmatig gedraaide foto naar het forum

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-04-2017 22:12 #168604 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Ik ga het weer met photobucket doen denk ik, niet dat ik jou uitleg niet begrijp hoor Lars maar het is nogal omslachtig. En photobucket corrigeert ze nl wel automatisch. Maar het uploaden zoals op het forum kan is de meest ideale lekker snel en simpel alleen dat ene dingetje dat is jammer. Maar je hebt de vraag neergelegd bij Ernst begrijp dus er is een stap gezet. Mijn dank hiervoor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-05-2017 22:15 - 04-05-2017 22:29 #168753 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Aangezien ik in de Zaanstreek woon en een oud huis bezit kun je eigenlijk niet zonder een erf die bestraat is met boerengeeltjes. Dus ben ik de laatste tijd MP in de gaten aan het houden. En op mp stond een advertentie waar 12 m2 werd aangeboden voor 300 euro maar een paar dagen later was het 200 euro. De mensen wilden er snel vanaf. Ik mailen bleek er niet iemand voor mij te zijn, maar als die niet voor woensdag had gereageerd was ik de volgende. Donderdag middag een belletje je mag ze op komen halen. Nu is 12m2 maar een kwart van wat ik in totaal nodig heb, ik heb in totaal 7218 boerengeeltjes nodig, dus gaat de zoektocht verder maar kan ik wel alvast beginnen. Zit nu we met het volgende ik heb dus nu getrommelde klikkertje op mijn erf en daar moet ik gefaseerd vanaf zien te komen.

Wie o Wie wil gratis klinkers.

Ik had al een kleine partij boerengeeltjes liggen en toen maar is gaan rekenen.

1 steen droog weegt tussen de 750 en 900 gr er gaan er 162 stuks in een m2 en de verkoper had 12 m2 liggen. Oeps dat gaat nooit in 1 keer in de aanhanger.

Om 19:30 was ik in west graftdijk (15 min van Krommenie) en gelijk maar inladen. Bij 600 stenen in de aanhanger ben ik de 945 gaan volladen met 392 stenen. Om 21:00 naar de werkplaats en daar de aanhanger afgekoppeld en met nog een volle 945 naar huis gereden en om 22:00 was ik thuis. Vanmorgen om 07:00 met de volle volvo naar de werkplaats en toen begonnen met alles over te laden in een krat. Vandaag de laatste boerengeeltjes opgehaald en ik heb er 10,2 cent per stuk voor betaald. Dat is niet veel, ze worden per stuk voor 45 tot 65 cent per stuk aangeboden.

600 boerengeeltjes in de aanhanger



Dit zijn er 392 die in de laadbak van de 945 lagen



Totaal 992 in het krat en dan komt er nog zo een partij bij

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
04-05-2017 22:34 #168754 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic wat heb jij vandaag gedaan
Hoi René,

Mooi partijtje steentjes! Maar zijn dat nu echte straatstenen of eigenlijk stenen om muren te bouwen die je nu gebruikt als erfverharding? Of zijn deze bij fabricatie al bedoeld voor die functie?

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-05-2017 23:20 #168755 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Voor zover ik weet worden ze voor zowel erf bestrating gebruikt als wel het opmetselen van poertjes (vierkant gemetselde palen op een tros van houten heipalen) op de poertjes komen dan de liggers (balken) en daar haaks overheen de vloerbalken. Verder werden ze ook gebruikt om schoorstenen te mestelen vanuit de fundering en ze werden gebruikt om een laag van 4 tot 6 op te metselen en dan weer verder te gaan met delen (planken). Google maar is op zaansche woningen. Dan zie je wat ik bedoel. Ik heb nog nooit een volledig huis gezien die was opgetrokken met deze steen. Het zijn hardgebakken stenen en destijds veelal met de hand gemaakt. Die ik hier heb zijn misschien al 2 tot 250 jaar oud. Het is gewoon een heel mooi steentje en er is er geen 1 gelijk van vorm. Plus dat ze een geel groene kleur krijgen mede door groei van mos en dergelijke. Lekker laten zitten want zo hoort het.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-05-2017 22:35 #168781 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Vandaag heb ik het hoger op gezocht. Het dakkapel moet ook geschilderd worden en de trespa boeidelen konden na 20 jaar ook wel een poetsbeurt gebruiken. Met veel kunst en vliegwerk het dakkapel geschuurd. Kozijn, zijwangen en klapramen had ik 8 jaar geleden al vervangen en geschilderd. Zijwangen zijn van een soort kunststof met houtlook en dus onderhoudsvrij. Enkel alleen maar een schuursponsje en wat schoonmaakmiddel en klaar. Dus alleen het kozijn met klapramen gaan in de verf. Toen ik om 19:00 bij de werkplaats aan kwam om mijn aanhanger vol boerengeeltjes op te halen en naar huis te brengen lag daar ook een verrassing. Ik wist dat de verhuurder daar wat hout neer ging leggen in de vorm van boomstammen maar ik had geen idee hoeveel. Mijn motor ketting zaag gaat weer overuren draaien.

Links schoon rechts nog smerig



Een close up



Beetje brandhout maar

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-05-2017 05:11 #168840 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic wat heb jij vandaag gedaan
Zo Rene, jij zit niet echt stil goed bezig

Dit soort foto's zijn waarschijnlijk al vaker gedeeld maar het blijft leuk om te zien dat ze in China de type aanduiding van de wagens vertalen. Deze wagen maakt het staatbeeld in Peking nog mooier :)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.