wat heb jij vandaag gedaan

Lees meer
04-07-2017 22:11 #170257 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic wat heb jij vandaag gedaan
Tsja, dat dan weer wel, haha!

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-07-2017 15:07 #170262 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic wat heb jij vandaag gedaan

Hans schreef : Gelijk even een proefvlucht gemaakt en de banden opgepompt.
Blijft apart dat de 165 zomerbanden aanzienlijk zwaarder sturen dan de 185 winterbanden...
Je zou het omgekeerde verwachten, zou dit aan het rubbertype liggen of kan dit nog een andere oorzaak hebben?


Is de ET waarde wel gelijk tussen beide velgen? Zo te zien heb je niet enkel banden gewisseld?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-07-2017 22:00 #170273 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic wat heb jij vandaag gedaan
Daar zeg je zo wat Boele!
Ik heb het gelijk even gecheckt en de winterbanden 185/65/15 zitten op stalen velgen 5,5J ET40 en de zomerbanden 165/80/15 op lichtmetalen ATS 5,5J ET32.
ET scheelt dus 8mm... maar zou hij daar echt zoveel zwaarder door sturen?

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-07-2017 22:48 #170276 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic wat heb jij vandaag gedaan

Hans schreef : Ik heb het gelijk even gecheckt en de winterbanden 185/65/15 zitten op stalen velgen 5,5J ET40 en de zomerbanden 165/80/15 op lichtmetalen ATS 5,5J ET32. ET scheelt dus 8mm... maar zou hij daar echt zoveel zwaarder door sturen?

Het lijkt me eerder een combinatie van factoren. Dus de zaken die Pieter Singelenberg al noemde, dan het verschil in ET-waarde en mogelijk ook nog het feit dat 185/65/15 een te lage band is, vergeleken met een 165/80/15.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-07-2017 22:52 - 07-07-2017 22:53 #170297 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic wat heb jij vandaag gedaan
Dat denk ik ook Gert.

De 185/70 komt qua hoogte inderdaad beter bij de originele maat van 165/80.
De 185/65 komt echter ook gewoon voor op onderstaande UNBEDENKLICHKEITSBESCHEINIGUNG (om maar eens een mooi duits woord te gebruiken), dus echt té laag is hij nou ook weer niet.

Groet, Hans
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-07-2017 23:15 #170298 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic wat heb jij vandaag gedaan

Hans schreef : De 185/65 komt echter ook gewoon voor op onderstaande UNBEDENKLICHKEITSBESCHEINIGUNG (om maar eens een mooi duits woord te gebruiken), dus echt té laag is hij nou ook weer niet.

Als je graag (te) veel toeren maakt niet nee...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-07-2017 11:14 - 08-07-2017 19:41 #170302 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic wat heb jij vandaag gedaan
We hadden het toch over het stuurgedrag?!?
Qua toeren maakt die bandenmaat echt niet zo veel uit en bovendien heb ik daar een overdrive voor.
Ik vond m al wel lekker fel optrekken met die winterbanden :-) niet dus, scheelt maar 3,7%...

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-07-2017 00:03 - 16-07-2017 00:27 #170496 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Vandaag verder gegaan met het afbouwen van de vlonder onder de veranda. Het houten frame had ik al gemaakt en vandaag met steiger planken de boel geprobeerd dicht te krijgen. Eerst alles op maat gezaagd en daarna de schaaf erover omdat het hout te ruw was om er zo met je blote voeten op te lopen.

Het schaven met de elektrische schaaf heb ik moeten staken want de buurvrouw vond het teveel herrie maken. Dus toen maar mijn handschaaf langs de wetsteen gehaald en dan maar alles met de hand. Warm werkje in de zon. Op 3 planken na alles gedaan morgen weer verder. Dan zal ik een foto maken als de vlonder af is.

De balken zijn hergebruikte balken welk ik in de carboleum heb gezet. Het frame staat op tropisch hardhouten neuten van 2,5 cm dik met her en der een wig om het geheel waterpas te krijgen. Bij de grijze wand komt een buiten keukentje met een BBQ - buiten kachel met een schoorsteen die boven het dak uitkomt. Uiteraard zal het e.e.a voorzien worden van hitte bestendig materiaal zodat de vloer en wand niet in de fik vliegt. Zoals jullie kunnen zien liggen nog niet alle boerengeeltjes erin. Wel al een randje gelegd bij de vlonder om zo een idee te krijgen hoe ver ik mijn vlonder moest maken. Let niet op het schilderwerk daar ga ik me in de grote vakantie mee bezig houden.

Oja nog even tussendoor naar Westzaan gereden, ligt pal naast ons dorp. Daar nog even een bagage rolhoes met een uitsparing voor het derde remlicht gekocht. In mijn 245 uit 82 zit een super polar achterklep van 1993 en die heeft een derde remlicht. Ik had een hele mooie rolhoes in mijn 245 maar zonder uitsparing maar dat gaat met de andere klep met derde remlicht niet meer passen. Dus als iemand een mooie en complete rolhoes zoekt zonder uitsparing dan heb ik er 1 liggen.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-07-2017 21:14 - 16-07-2017 21:16 #170524 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Vandaag de planken die nog met de hand geschaafd moesten worden geschaafd en de laatste drie planken op maat gezaagd echter die moeten nog geschaafd worden. Aangezien het begon te regenen doe ik dat volgend weekend wel. Dan kan ik bij de tuindeuren en achterdeur ook gelijk even een drempeltje maken om het verder af te werken.





Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-07-2017 12:29 #170718 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Gister een begin gemaakt met het omleggen van 220 volt, speaker aansluitingen, telefoon en radio tv antenne aansluiting. Dit omdat we het zit gedeelte van voor naar achter willen hebben. Het uitzicht achter is vele malen mooier en gezelliger ook omdat we 2 openslaande deuren hebben. Echter ik hou er niet van om snoeren in het zicht te hebben en aangezien mijn vrouw het laminaat uit de gang wilde hebben en daarvoor in de plaats getrommeld marmer wilde hebben kreeg ik het idee om de 4 leidingen in te frezen in de zand cement vloer. Moet een klein stukje in het toilet zijn om daar vervolgens de muur in te duiken. Die muur moet opnieuw betegeld worden dus ook dat komt goed uit. Eerst maar de wandcontactdozen doorgeboord met een speedboor 18 mm toen electra pijp gebogen en met een beugel vast gemaakt op de muur. Met een klein gaten zaagje speciaal voor steen een sleuf gemaakt en daarna met de slijptol 2 x een sleuf geslepen naar het toilet. (+/- 3,5 mtr) dit moet er nog uit gehakt worden.

Radiator moest ook nog even weg, maar die hangt al wee in de beugels. Als alles klaar is zie je er niets meer van als het frontje er weer voor zit



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.