wat heb jij vandaag gedaan

Lees meer
28-03-2017 22:21 - 28-03-2017 22:25 #167719 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Voor het eerst sinds 2 jaar weer is door de weeks na het eten ff naar de werkplaats geweest. Vroeger zat ik wel is 3 keer in de week van 19:00 tot 22:00 in de werkplaats maar toen had ik andere werktijden. Nu zit ik soms om 05:30 op de scooter dus het wekkertje gaat dan om 05:00 uur, maar nu had ik gewoon zin en het was mooi weer en kon dus lekker ff buiten een balk ontdoen van verf. Gewoon benieuwd hoe het amerikaans grenen eruit ziet na jaren bedekt te zijn met verf. Was een klein uurtje werk met de electrische schaaf. Nabewerking doe ik nog met de handschaaf, dat is mooier omdat het mes iets hol is geslepen en je krijgt dan geen schaafstrepen. Met de handschaaf geeft het net ff die oude look die het hout nodig heeft. Ook nog even gauw het motorblok met bak van de fiat 850 een tijdelijke plek gegeven onder de werkbank. Hij lag al los van de auto maar op een stapel blokken hout en mijn pa durfde hem niet in zijn 1tje op een karretje te slepen. Ik ben wat jonger en vitaler dus klusje was snel geklaard.

voor



na

















Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-03-2017 23:09 #167723 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic wat heb jij vandaag gedaan
Weer een erin..

Thom

The difference between men and boys is the price of their toys

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-04-2017 20:42 #168051 door Dick Spieard (GAST)
Beantwoord door Dick Spieard (GAST) in topic wat heb jij vandaag gedaan
Poosje terug een progressief verlagingset (40mm) onder de amazon gemonteerd.
Maar bij sommige obstakels of hoge opritten in de weg schuurde de trekhaak regelmatig aan.
Op de beurs in Drachten heb ik een paar dikkere isolatierubbers voor de achterveren gevonden van een Mercedes.
Deze rubbers zijn 10mm dikker dan de org. Volvo rubbers.
De amazon staat nu iets hoger aan de achterkant, en de trekhaak blijft onder alle omstandigheden vrij van het wegdek.
De achterkant is in plaats van 40mm nu 30mm verlaagd.





Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-04-2017 22:51 #168054 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic wat heb jij vandaag gedaan
Dit zijn de ringen voor de MB 190 serie ( W201)

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-04-2017 23:37 #168055 door Dick Spieard (GAST)
Beantwoord door Dick Spieard (GAST) in topic wat heb jij vandaag gedaan

Siang Phoa schreef : Dit zijn de ringen voor de MB 190 serie ( W201)


Op de foto is de org. rubber van de amazon.
Ben vergeten een foto te maken van de Mercedes rubber.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-04-2017 13:51 - 14-04-2017 13:55 #168195 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Gisteravond de fiat 850 in het spit gehangen, hij moet nog een stukje hoger maar het was meer om ff te proberen. Verder moet de fiat nog verder ontmanteld worden om hem lichter te maken. De spit komt nog op 2 H profielen te rollen. Dit moet omdat de werkplaatsvloer niet gelijk is waardoor de boel slecht te verplaatsen is. We moeten dus ook de profielen stellen en waterpassen. En de verbindingsbalk moet er nog tussen om beide delen van de spit met elkaar te verbinden en om ook zo nog meer stevigheid te krijgen.




Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-04-2017 22:14 #168331 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Vandaag weer verder gegaan met verf afbranden bij het huis van mijn schoonouders, huis is van de jaren 50 en heeft al heel wat lagen verf erop zitten. En opschuren en schilderen zou het er niet mooier op worden en veelal scheurt de verf gewoon als er al zoveel lagen op elkaar zitten. Dan is het niet anders maar dan moet alles eraf. De erkende schilder vroeg een Jezus bedrag om het huis van boven tot onder te schilderen en toen ik vroeg of hij alle eerst kaal ging halen was het antwoord nee. Alleen daar waar nodig. Nou ik had daar geen goed gevoel bij. Ik zei toen tegen mijn schoonouders ik doe het voor de helft en neem er 4 weken de tijd voor. Even rekening houden met slecht weer en wat tegenslag. Alles gaat kaal behalve onder de zinken mastgoot daar zit ik te dicht op het dakhout en met een verfbrander is dat geen goed idee. De verf zit er daar nog perfect op en opschuren is voldoende. De rest gaat tot op het hout kaal en word weer voorzien van en goede grondlaag en hoogglans aflak.

Vandaag was het weer wat minder maar kon onder de carport de klapraampjes kaal halen en de achterdeur, kozijn en raam kon ik ook kaal halen want de veranda gaf mij beschutting.

Ook nog een stuk of 30 beton tegels van 30 bij 30 cm vervoerd met de 945. Moet 7 ritjes doen in totaal. Tegels liggen bij mijn schoonouders aan de overkant op een braakliggend terrein. Dit terrein word in sept 2017 geruimd voor nieuwbouw en ik heb nog 16 m2 nodig bij mijn werkplaats. En dan Moet ik ook nog 20 m2 elders op het terrein doen maar dat komt later wel.

Er ligt ook nog een berg zand welk ik naar de werkplaats moet vervoeren maar dat doe ik wel met het aanhangertje van mijn schoonpa. Aanhanger kan niet meer hebben dan 350 kg worden dus veel ritjes, dus zoek ik eigenlijk een tandemasser met kenteken voor weinig of een grote enkel Asser zonder kenteken maar wel geremd. Wie heeft er nog wat in de aanbieding. Hoeft niet de mooiste te zijn als hij maar goede assen, vering,banden en oploop rem heeft. Houtwerk is te vervangen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-04-2017 09:20 #168336 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic wat heb jij vandaag gedaan
Goed bezig, Rene! En met van alles en nog wat tegelijk, zo te horen....
En de 940 station sjouwt onvermoeibaar met je mee!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-04-2017 18:32 #168353 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Idd begin om 09:00 uur bij mijn schoonouders maar dan heb ik al 2 ritjes met tegels naar de werkplaats gebracht. Ben dus vanaf 07:00 al in de weer. Vindt het niet erg ben lekker bezig.

Vandaag een behoorlijke tegenslag, de oude zinken regenpijp welk al volgens de nieuwbouw aan de gevel zit was volledig op en zo dun als papier. Aangezien deze al in het verleden een verbeurt had gehad en ik die ook wilde schilderen dacht ik ff schuren en klaar. Maar aan de achterkant was hij overal doorgerot. Eigenlijk kon ik dat ook wel op mijn vingers natellen en wat ik ook kon weten was dat de afvoer in de grond ook net zo oud is als de rest. Deze is nog van dat ouderwetse gresbuis. Je weet wel die bruine keramische buizen die met cement met elkaar worden verbonden. Deze grespijp zit helemaal vol met drap. Ik heb geen tijd voor deze klus dus mijn zoon van 19 heeft 3 proefgaten gemaakt om de pijp te volgen en hij duikt schuin de voortuin van de buren in. En ik heb het vermoeden dat er een Y stuk zit en dat hij dan met 1 pijp op het hoofdriool geboord zit. Mijn zoon gaat eerst de pijp leeg zuigen met de water / stofzuiger en dan is kijken met de tuinslang of het wat wegloopt zo niet dan maakt hij een kikkergaatje bij gat nr 2 om te zien of daar de buis gevuld is met water. Hopelijk niet want dan hoeven we maar 4 meter te reinigen anders gaat mijn zoon een hele nieuwe leiding aanleggen. En koppelen we deze op de vuilwater leiding. Gelukkig ligt er een gemengd riool stelsel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-04-2017 22:02 #168398 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Vanmorgen eerst met de water / stofzuiger de bagger uit de oude grespijp gezogen echter ik kwam niet verder dan 30 cm dus net voorbij de opstaande gresbocht van 90 gr. Aangezien deze weggezakt was wilde ik de gok wel wagen om hem vast te pakken en kijken of hij los in de fitting zat en jawel hoor hij zat los. Nu kon ik uit het liggende deel de rest van de prut wegzuigen. De slang ging er steeds verder in en met een maglite kon ik zien dat 80% van de buis vol met drap lag. Met veel spoelen en zuigen de stofzuigerslang en 4 mtr ingekregen en daarna nog met de hogedruk reiniger waar ook een spuitkop op kan de rest losgespoten. Voordeel van een spuitkop is dat hij een aantal gaten aan de achterkant heeft, dit is de voortstuwing en verplaatsing van het losgespoten vuil en een gaatje aan de voorkant heeft die het vuil kapot spuit. Ik kwam tot aan de bocht die naar beneden ging langer was de slang niet. Toen in het deel wat lager ligt een kikergaatje gemaakt en daar lag maar een klein laagje drap. Hoe de leiding verderop is weten we niet maar we hebben 5 min lang water erin laten stromen maar hij vulde zich niet dus loopt het weg. Morgen maakt mijn schoonvader de gres bocht weer in orde en dicht de verbinding af met cement dan bouwen de hemelwater buis aan de gevel weer op en gaan we zaterdag vanaf de goot de pijp vullen. We creëren via de kikkergat een verstoppping en trekken deze weg als de verticale buis tot aan de dakgoot is gevuld. Zo hoop ik dat de rest van de vervulling ook verdwijnt. Misschien moeten we dit 2 keer herhalen maar ik heb goede hoop. Verder vandaag gekrabt en geschuurd en tegels bijelkaar geraapt en zojuist een aanhangertje gekocht. Niet zo een grote maar groot genoeg om er een tijdje mee te doen. Nieuwe bodem van betonplex, verder werkt alles zoals het hoort. Zit een disselbak op waar een bagage net, disselslot in kan. Led-lampen achter en breedte lampjes op de spatschermen, rek aan de voorkant en een opstaand randje aan de zijkanten. Vrijdag ff een witte plaat laten maken en zaterdag haal ik hem op. Misschien dat ik hem volgend jaar een lik verf geef en hem weer verkoop. En dan een grotere koop. Maar nu heb ik hem snel nodig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.