wat heb jij vandaag gedaan

Lees meer
09-10-2017 08:07 #172327 door Daniel Jacobs
Beantwoord door Daniel Jacobs in topic wat heb jij vandaag gedaan
Gisterenmiddag, onze Rooie opgehaald in Middelbeers ...
Kevin had het project na 6 weken intensieve arbeid volbracht ...


Always remember the world is full of nice people ... if you can't find one, be one .....
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-10-2017 09:09 #172328 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic wat heb jij vandaag gedaan
Fijn, en hoe rijdt ie ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-10-2017 12:52 #172335 door Daniel Jacobs
Beantwoord door Daniel Jacobs in topic wat heb jij vandaag gedaan
Hallo Niek,

Ja hoor geweldig mooi nu. Zoals een B4B hoort te lopen.
Nog een beetje olie op de uitlaat gelekt maar Kevin en ik nemen aan dat dat zich nog moet zetten want keerringen e.d. waren bij montage in orde.
Ook heb ik het kleppendeksel voorzichtig nog wat vastgedraaid en de olieleidingen nagekeken. Controle van koelvloeistof en oliepeil, gaf geen enkel probleem te zien. De kachelkraan uit de Amazon werkt goed, alleen het sluiten daar moeten we nog een creatieve oplossing voor vinden zonder dat ik de motorkap hoef open te doen ;-) Maar daar had Kevin al een idee voor. Alleen niet urgent en anders bleven we bezig ....
En wat bleek een 12v relais werkte ook, om de achteruitrijlamp aan te sturen ;-)

Gr. Daniël

Always remember the world is full of nice people ... if you can't find one, be one .....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2017 21:17 #172662 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Vandag sinds lange tijd weer eens een dagje werkplaats gedaan.

Vanmorgen kreeg ik bezoek van een 245 rijder die een goede achterklep zocht, die had ik, wel met een beetje werk aan de onderkant daar waar het rubber in geklemd zit. Ik wilde hem bij het oud ijzer gooien maar deze meneer van 74 kon er nog wel wat mee. Ook gelijk maar het achterraam met rubber erbij gegeven want ik heb er niets meer aan omdat ik een achterklep van een 93er in mijn 245 heb zitten. Ik weer wat ruimte en die oude baas weer blij.

Verder een standaard gemaakt voor de winter en zomer velgen. Verplaats baar met zwenk wielen dus zo naar buiten rollen als we in de werkplaats aan het werk zijn.

De nieuwe compressor heeft zijn plekje gekregen, moet alleen even de afvoer van de gootsteen aanpassen.

Nog even wat foto's gemaakt van een transmissie krik, B230 volvo blok en velgen van mijn vader zijn fiat. Dit gaat op mp

De transmissie krik moet ik even schoonmaken en er moet wat hydroliek olie in en als ik tijd heb weer een rood kleurtje geven, wie dus een transmissie krik zoekt ik heb er 1. De B230 K (carburateur) mag ook weg. Ik zal het e.e.a nog in de verkoop rubriek zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-11-2017 20:42 #173205 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Vandaag met de 945 en mijn pa naar Ermelo gereden met een B230 K blok in de laadbak, deze was ooit bedoeld om hem in de 245 uit 1982 te leggen maar de plannen zijn gewijzigd er komt een BMW 6 cil 3.0 ltr in te liggen. Blok stond dus danig in de weg. Met de koper een goed prijs afgesproken om hem te brengen. De avond ervoor het blok in mijn eentje met de slede ingeladen. Beetje hulp van de Motortakel en wat kriksteunen en balken lag hij er met een kwartier in de volvo. Een afgezaagde bezemsteel fungeerde als verplaatser om hem met hand kracht ver genoeg in de laadruimte te krijgen.

Om 09:00 naar Ermelo en om 10:10 stond het blok op een kar bij de nieuwe eigenaar. Bakkie koffie gedaan en weer naar huis om samen met mijn pa naar de werkplaats te gaan. Daar geluncht en toen verder gegaan met de kantel brug van de fiat 850. Het is bijna zover dat hij gedraaid kan worden.

Verder een 3,5 tons krik voorzien van jackoil en die doet het ook weer. 1 zwenkwiel zat er niet meer aan dus heb ik van een 2,5 tons krik de zwenkwielen gebruikt. Die krik heeft een lekkage dus is waarschijnlijk overleden en kan dus de wieltjes wel missen.

Verder een plan gemaakt hoe we de straalkast gaan maken, mijn pa de maten gegeven van het hout wat we nodig hebben dus de grofvuil container en mp in de gaten houden.





Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-11-2017 21:38 #173206 door Robert Walstra
Beantwoord door Robert Walstra in topic wat heb jij vandaag gedaan
Vandaag weer eens onderweg geweest met een andere hobby, waarmee ik 1x in de 3 weken op zaterdag voor een transporteur in Noord Nederland hoofdzakelijk bloemen, planten en diepvriesgoederen vervoer.



En inderdaad,.......het is ook een Volvo. ;-)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2017 17:07 #173236 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic wat heb jij vandaag gedaan
Badkamerverbouwing bijna afgerond (Dakkapel, vloer, installaties als handlanger van installateur, tegelzetter, electra erin getrokken, stucadoorwerk wel uitbesteed). Moest alleen vandaan nog deur van de douchekabine afstellen (Sealskin, Get Wet profielloos) zodat deze netjes op het juiste punt stilstaat (haaks op de zijwand dus). Dit netjes afgesteld. Half uur later nog eens kijken en de punt van de deur hangt op de grond.. Grrrr! Opnieuw proberen te stellen van de stelschroeven in het bovenste scharnier maar de deur komt niet terug. Na twee uur kl&ten maar opgegeven en mijn vriend de installateur maar geapped die er morgenavond naar kijkt.. Had die tijd veel liever gebruikt voor het binnenwerk van een Duett deur..
Soms zit het mee, en soms...
Thom

The difference between men and boys is the price of their toys

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Serge van Ruyssevelt
  • Serge van Ruyssevelt's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
18-11-2017 16:50 #173347 door Serge van Ruyssevelt
Beantwoord door Serge van Ruyssevelt in topic wat heb jij vandaag gedaan
Naar campingcenter De Wit in Schijndel geweest waar ik deze Amazon zag staan

Life is fine in Hungary and to be the only Amazon Combi

1991 trabant combi´
1972 1800 ES
1965 Amazon combi
1965 duett
1957 pv444 l
1956 chevrolet Bel air 2dr http
1956 Chevrolet Nomad (needs full resto)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-11-2017 20:53 #173351 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Na lange tijd was vandaag het moment dat de fiat 850 van mijn pa op zijn kant in het draaispit hing. Verder de praxis bakjes verplaatst naar de werkbank ter voorbereiding van de straalkast.



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-11-2017 19:29 #173472 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Vandaag is mijn pa aan het föhnen geslagen. Dwz alle tectyl en steenslag troep eraf föhnen en krabben. Ik ben vooral buiten bezig geweest met het opstoken van niet bruikbaar hout en tuinafval. En in de middag heb ik de werkbank en een plank ingekort om zo ruimte te maken voor de straalkast. Aankomend weekend 4 dagen weekend dus mogelijk kan ik dan lekker veel doen aan de straalkast. Ben zo benieuwd of mijn plan gaat lukken. Zal een hoop geld schelen als ik zelf mijn onderdeeltjes kan stralen.

Oja de verhuurder keek erg vreemd op toen ik water pakte van de buitenstaan op het terrein. Hij zei, heb jij nog geen stromend water in je werkplaats. Nee zei ik nooit gehad ook. Vul altijd mijn jerrycan bij dit buitenkraantje en middels een 12 volt pompje op een accu die aan een druppelaar hangt word mijn boiler gevuld en heb ik zo warm en koud water. Oke zei die dan gaan we daar binnenkort verandering in brengen. De rest heeft wel stromend water dus jij ook. Kost verder niets meer aan huur en een tussen meter is ook niet nodig. (Had ik wel liggen voor het geval dat)











Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.