wat heb jij vandaag gedaan

Lees meer
12-02-2017 12:31 #166657 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic wat heb jij vandaag gedaan
Afgelopen september na meer dan twee jaar overwegen besloten om mijn Katterug te verkopen, www.volvokv.nl/forum/volvo-te-koop-aange...-katterug-sport-1965 , niet makkelijk omdat ik niet snel een wagen verkoop waar ik me aan hecht :unsure:
Gister bij Martin gaan kijken en heb alle twijfels kunnen laten varen, deze wagen is echt op een goede plek terecht gekomen. Martin is heel minutieus met oog voor detail en gaat de wagen meer dan een tweede leven geven. Ik ben een blij man







Martin heeft ervaring met de restauratie en heeft eerder o.a. een P1800 en een Katterug gedaan. De P1800 staat nu te koop, de Katterug stond bij hem in de garage, een plaatje
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-02-2017 22:58 #166985 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Vandaag een beetje gewerkt aan de kantelbrug. Binnenkort de achterkant en de verbindingstang plaatsen. Dan de motor en bak eronder uit en dan hij omhoog en gekanteld worden. En dan kan het fijne werk gedaan worden.

Tectyl verwijderen jippieeeee :S

Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-03-2017 21:21 - 12-03-2017 21:32 #167332 door Dick Spieard (GAST)
Beantwoord door Dick Spieard (GAST) in topic wat heb jij vandaag gedaan
De velgen van de amazon een opknapbeurt gegeven, en andere naafdoppen gemonteerd.








Helaas ook een van de remtrommels gemold bij het vervangen van de draadeinden. Bij de 3e draadeind ging het mis, het holle steunblokje voor ondersteuning zat niet goed meer om de kop van de draadeind in de trommel. Door de tik met de hamer vervormde de trommel.....stom..... Dus hou ik me aanbevolen voor een goed exemplaar met frisse draadeinden...
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-03-2017 22:19 #167444 door Dick Spieard (GAST)
Beantwoord door Dick Spieard (GAST) in topic wat heb jij vandaag gedaan
Toch maar een nieuw trommel en draadeinden aangeschaft bij clubmagazijn. De draadeinden laten uitpersen bij technotrans, zaten behoorlijk vast. De draadeinden zelf monteren is geen probleem, gewoon met de wielmoeren en een luchthamer. Bij de geleverde draadeinden zat er helaas 1 tussen die niet voorzien was van blokkeerribbels. Die blijft dan ook leuk mee ronddraaien bij het vastzetten.










Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2017 10:45 #167445 door Dick Spieard (GAST)
Beantwoord door Dick Spieard (GAST) in topic wat heb jij vandaag gedaan
Update.
Moet de trommel nog wel laten uitdraaien, bij het remmen hobbelt het rempedaal iets.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2017 21:02 - 18-03-2017 21:04 #167457 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Vandaag net zoals elke zaterdag vanaf 07:30 tot 17:30 in en om de werkplaats gerommeld. Eerst relaxed een bakkie koffie en ontbijtje gedaan. Daarna rond 09:00 nog wat veegwerk gedaan buiten nav de opruimactie blijft er altijd wat gruis over. Toen van een stapel pallets 4 kratten gemaakt om een voorraad brandhout op te bouwen. Mijn pa was ook al reeds gearriveerd dus weer een bakkie koffie en wat ouwenelen. Toen een start gemaakt met het verwijderen van de steekassen van zijn fiat 850. Het blok en bak moeten eruit. Nog een beetje gebrainwasht mbt de smeerkuil die we willen maken in de toekomst. Tussendoor nog ff lunchen en een bakkie leut om 15:30 en het is zo weer tijd om naar huis te gaan. Door de weeks heb ik geen moeite om te stoppen bij mijn baas, als het tijd is ga ik naar huis, maar als ik bij mijn werkplaats ben wil ik eigenlijk blijven, maar thuis wacht er ook iemand op me en dat is ook fijn.

heb helaas geen foto's, als ik morgen even tijd heb zal ik nog ff naar de werkplaats gaan. Moet toch nog even in het dorp kijken naar sloophout van een 18e eeuws pand. Ze hebben weer een aantal hele dikke lange balken en hele brede dikke lange planken voor mij klaar liggen. Dit is hout met een geschiedenis, d'r zitten van die hand gesmede taps toelopende spijkers in. Zal is proberen om die er heel uit te krijgen. Leg ik ze thuis in mijn houten zaansche schuur als decoratie. Het hout is heerlijk doorleeft en vol patina en allerlei oude lijn olie verf, er is dik 250 jaar op gelopen en weet ik veel wat nog meer, stel je toch is voor dat die planken konden praten.

Ik ga er lange, robuuste Bourgondische eettafels van maken. Zal daar natuurlijk ook wat foto's van maken en plaatsen.

Mocht er interesse zijn dan hoor ik dat wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2017 22:58 #167460 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic wat heb jij vandaag gedaan

René Minnebo schreef : Ik ga er lange, robuuste Bourgondische eettafels van maken. Zal daar natuurlijk ook wat foto's van maken en plaatsen.
Mocht er interesse zijn dan hoor ik dat wel.


Ik heb je een PBtje gestuurd René

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2017 00:11 #167462 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Ik heb het gelezen en je je hebt pb terug

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2017 04:49 #167464 door Rens Winnubst
Beantwoord door Rens Winnubst in topic wat heb jij vandaag gedaan
Zojuist de Nachtrit gereden, mooie en leuke weggetjes door middel van lastige aanwijzingen en dan ook nog foto's maken. Als de navigator in slaap valt is het erg lastig voor de bestuurder. Daarom rond drie uur met nog een klein stukje te gaan de navi ingesteld naar m'n bedje. Ben benieuwd naar de uitslag.

Bedankt orga!
Team 1, de zwarte duivel

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2017 06:54 #167465 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic wat heb jij vandaag gedaan

René Minnebo schreef : Ik ga er lange, robuuste Bourgondische eettafels van maken. Zal daar natuurlijk ook wat foto's van maken en plaatsen.

Mocht er interesse zijn dan hoor ik dat wel.

Gaaf! Ik heb je gemaild.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.