Wegenbelasting

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-04-2013 08:31 #126295 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Wegenbelasting
Van de FEHAC hoeven we het als je het mij vraagt niet te hebben.
Ik heb nog even een update comment geschreven naar aanleiding van een nieuwsbrief van de FEHAC die verscheen.
De titel van die nieuwsbrief van de FEHAC: "We gaan betalen" om te besluiten met afwachten wat de kamer gaat doen....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-04-2013 12:48 #126327 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Wegenbelasting
Ik heb ook een bericht aan Weekers en Bashir gestuurd, wekelijks maak ik een convocaat vor de deelnemers van mijn Stichting, de SBKA.
Of het iets uitmaakt betwijfel ik, maar geef gehoor aan de oproep hem ervarings verhalen te sturen van echte klassieker liefhebbers.
De vraag welk ik hem stel is: waarom geen dieseltax voor 25 jaar en ouder...een supersimpele maatregel, welke precies de groep treft die het probleem veroorzaakt.
Belachelijk om deze over een kam te scheren met LPG rijders, uit een oogpunt van milieu niet te verdedigen.

Ben heel benieuwd of de kamer dit onheil nog kan afwenden....

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Alex Janssen
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
22-04-2013 23:14 #126409 door Alex Janssen
Beantwoord door Alex Janssen in topic Wegenbelasting
Beste ED,
Het gaat in deze er niet om het milieu, maar het is gewoon een ordinaire centenkwestie, daarom is de heer Weekers waarschijnlijk niet op andere gedachte te brengen, gezien het negeren van de door de K.N.A.c de Fehac en de Bovag te berde gebrachte tegenargumenten o.a. op milieugebied.

Bepaalde politici proberen de klassiekerrijder in een negatief daglicht te plaatsen om vervolgens makkelijker hun zin door te drijven op het gebied van belastingheffing en andere maatregelen, het milieu wordt ten onrechte als argument gebruikt.
De achterliggende grond is, dat de regering geld te kort komt, want om dit geld moet in de failliete boedel in Brussel gestort en zodoende denkt men een nieuwe bron aangeboord te hebben om vervolgens likkebaardend naar een volgende groep uit te kijken of daar nog wat te halen valt, maar wat deze politici niet bekommert dat de belastingheffing in Nederland al torenhoog is en langzamerhand ondragelijk i c.q. wordt met alle gevolgen van dien.

De bovenomschreven gedraging wordt tegenwoordig als politiek handelen omschreven, het is maar hoe je het uitlegt.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-04-2013 18:56 #126435 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Wegenbelasting
Ja, dat voel ik ook wel aan, persoonlijk blijf ik gewoon op de inhoud en maak me echt zorgen.
Uit de BOVAG kringen hoor ik dat er voor het eerst een substantieel percentage van de mensen de auto er gewoon uit doet...
Ook bij onze SBKA merken we dit, dus niet alleen de Klassiekerhandel en garages hebben het moeilijk, ook de reguliere mannetjes op de hoek.

Als dit soort zaken gaan kantelen gaat het hard, geloof dat de oproep van onze premier volledig andersomwordt geïnterpreteerd.
Was ook een belachelijke vertoning, maak er geen geheim van dat ik rechts stem, maar begin nu voor het eerst te twijfelen.
wat te denken van België, gewoon geen regering en geen beleid, dan gaat het beter als met regering....moeten wij ook eens proberen

Wacht 1 mei maar af, zoals velen..

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• k den Besten
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
23-04-2013 19:52 #126438 door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic Wegenbelasting
Ik vind het een goed voorbeeld dat je noemt over België, Ed. Misschien is het logisch bij ons overheidssysteem maar als er een beroerde maatregel aankomt duurt het heel lang voor er zekerheid is wat er nu echt gaat gebeuren. Maar er zijn veel Nederlanders die in meer primaire levensbehoeften getroffen worden door verschillende maatregelen, dat relativeert het weer.

• Bernard Piek
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-04-2013 08:50 #126470 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Wegenbelasting

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-04-2013 19:09 #126504 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Wegenbelasting
Ze zijn eruit!
Het voorstel ligt er! Akkoord Weekers en alliantie
Ik denk voor de meesten onder ons een prima regeling.

• Paul de Beer (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2013 19:24 #126505 door Paul de Beer (GAST)
Beantwoord door Paul de Beer (GAST) in topic Wegenbelasting
Ik vind deze regeling prima voor mezelf omdat er voor mij niets veranderd. Wel wrang dat de 'jongere' lpg rijders nu de dupe zijn.

164 - daily driver

• 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-04-2013 20:13 #126506 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Wegenbelasting
:mrgreen:
Dat valt weer alles mee :!:
Voor mij persoonlijk dan...
Voor een hoop mensen echter ook minder prettig (met name de lpg-auto's jonger dan 40) en de hele oldtimer-branche knapt er natuurlijk ook niet van op.
Maar goed, het had veel slechter af kunnen lopen :?

Groet, Hans

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-04-2013 20:36 #126508 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Wegenbelasting
Ik ben tevreden! Wellicht is het voor de oldtimerbranche zo gek nog niet, ik kan me voorstellen dat mensen met een jongere LPG-auto nu gaan switchen naar een oldtimer op LPG van meer dan 40 jaar oud, of niet? Het zou ook kunnen dat die groep op zoek gaat naar een kleine diesel of jonge G3 auto.

Er komt nou wel een enorm grote hoeveelheid onverkoopbare auto's te koop: alle auto's van jaren '75 tot begin '90 vallen al snel onder de categorie 'te oud, te zwaar, te duur, te weinig comfort' en zijn (in NL) aan de straatstenen niet kwijt te raken..

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD