Wegenbelasting
- Lars Rengersen
-
- Platinum lid
-
Eens! Maar waar ik me dan over verwonder is waarom de gesprekspartners dan niet vooral geld argumenten gebruikten?"rene Brandt" schreef:
1 ding is overduidelijk, het gaat maar om 1 ding en dat is snel geld binnenschrapen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
-
Wat mij wel opviel zijn 2 dingen :
1) zoals gebruikelijk komt de FEHAC niet op voor LPG rijders, hoewel milieu aspecten door dhr Weekers als argument gebruikt worden en LPG veel minder milieu onvriendelijk is dan benzine of diesel,
2) in zijn brief schrijft mr. drs. F.H.H. Weekers :
"Deze groep LPG- oldtimers heeft echter wel de mogelijkheid om de auto in originele staat te herstellen, zodat die weer als benzineauto wordt aangemerkt".
Dat roept bij mij dan weer 2 vragen op :
a) zou dat beter zijn voor het milieu ?
b) is het dus toch waar dat je al die titels bij de Postcodeloterij kunt winnen ?
- 11019-dummy
-
- Platinum lid
-
."Rob Vijgenboom" schreef:
Wat mij wel opviel zijn 2 dingen :
1) zoals gebruikelijk komt de FEHAC niet op voor LPG rijders, hoewel milieu aspecten door dhr Weekers als argument gebruikt worden en LPG veel minder milieu onvriendelijk is dan benzine of diesel,
2) in zijn brief schrijft mr. drs. F.H.H. Weekers :
"Deze groep LPG- oldtimers heeft echter wel de mogelijkheid om de auto in originele staat te herstellen, zodat die weer als benzineauto wordt aangemerkt".
Dat roept bij mij dan weer 2 vragen op :
a) zou dat beter zijn voor het milieu ?
b) is het dus toch waar dat je al die titels bij de Postcodeloterij kunt winnen ?
:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-

Als al die lpg auto's naar benzine moeten worden gekeurd heeft het rdw daar de capaciteit niet voor, dat wordt een wachtlijst van een jaar.
Tevens een bewijs dat het dus NIET!! om het milieu te doen is maar puur om geld.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-

:mrgreen: Lars, bedankt voor je regelmatige en heldere updates over dit onderwerp!!! :mrgreen:
Groet, Hans
Toch snap ik wel dat men een richting kiest, waarin de mensen die een oldtimer misbruiken als dagelijkse auto worden ontmoedigd.
Ook blijft er dus een vrijstelling, of aanmerkelijk voordeel, bestaan...schuift alleen 15 jaar op.
Nu zijn al veel klassiekers geschorst voor restauratie of gewoon als ze op stal staan, daar verandert niets aan.
Het is toch niet zo'n probleem om via het internet een klassieker uit de schorsing te halen, en hem er een maand later -gratis- weer te schorsen ?.
Een kwart van het belastingtarief is slechts enkele tientjes per maand, zelfs voor LPG is het dan nog lonend en dat vind ik het zwakke van de regeling zoals die er nu uitziet.
Immers LPG rijden zou juist gestimuleerd en beloond moeten worden.
Men roept milieu, maar we begrijpen allemaal dat de burger de knip moet trekken in de huidige crisis, ook de klassieker rijder
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Zie verslag www.oudevolvo.nl/blog/2013/04/17 ... zeggingen/
Maandag komt Weekers met zijn laatste voorstel.
Als KNAC, FEHAC etc slim zijn, geven ze hem dat op een presenteerblaadje, doorgerekend en wel.
Alleen dwarsliggen en nee zeggen is geen optie.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Mischa Bart (GAST)
-
- Junior lid
-
Lars, complimenten voor alle informatie hierover. Wat een geweldig actueel en compleet overzicht over de oldtimer MRB.
Amazon Combi 1966 B18A: <!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.volvokv.nl/forum/viewtopic.php?f=38&t=18215 ">viewtopic.php?f=38&t=18215
- Hansw
-
- Platinum lid
-

Groeten, en ik hoop ook op een voor ons allemaal goede uitkomst!
Hans,