Wegenbelasting

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-04-2013 13:06 #126131 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Wegenbelasting

"rene Brandt" schreef:
1 ding is overduidelijk, het gaat maar om 1 ding en dat is snel geld binnenschrapen

Eens! Maar waar ik me dan over verwonder is waarom de gesprekspartners dan niet vooral geld argumenten gebruikten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-04-2013 13:09 #126132 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Wegenbelasting
Hebben ze zeer waarschijnlijk wel gedaan. Zie mijn vorige post.....te eigengereid en van zichzelf overtuigd!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Rob Vijgenboom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-04-2013 15:12 #126138 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Wegenbelasting
Bij iedere regeling zijn er vòòr en tegenstanders, bij bij iedere grens zijn er mensen die net wel of net niet aan de voorwaarden voldoen, dat is nu eenmaal een gegeven.

Wat mij wel opviel zijn 2 dingen :

1) zoals gebruikelijk komt de FEHAC niet op voor LPG rijders, hoewel milieu aspecten door dhr Weekers als argument gebruikt worden en LPG veel minder milieu onvriendelijk is dan benzine of diesel,

2) in zijn brief schrijft mr. drs. F.H.H. Weekers :
"Deze groep LPG- oldtimers heeft echter wel de mogelijkheid om de auto in originele staat te herstellen, zodat die weer als benzineauto wordt aangemerkt".
Dat roept bij mij dan weer 2 vragen op :
a) zou dat beter zijn voor het milieu ?
b) is het dus toch waar dat je al die titels bij de Postcodeloterij kunt winnen ?

• 11019-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-04-2013 15:20 #126140 door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic Wegenbelasting

"Rob Vijgenboom" schreef:
Wat mij wel opviel zijn 2 dingen :

1) zoals gebruikelijk komt de FEHAC niet op voor LPG rijders, hoewel milieu aspecten door dhr Weekers als argument gebruikt worden en LPG veel minder milieu onvriendelijk is dan benzine of diesel,

2) in zijn brief schrijft mr. drs. F.H.H. Weekers :
"Deze groep LPG- oldtimers heeft echter wel de mogelijkheid om de auto in originele staat te herstellen, zodat die weer als benzineauto wordt aangemerkt".
Dat roept bij mij dan weer 2 vragen op :
a) zou dat beter zijn voor het milieu ?
b) is het dus toch waar dat je al die titels bij de Postcodeloterij kunt winnen ?

.
:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-04-2013 16:07 #126141 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Wegenbelasting
In dat geval heeft het rdw een probleem ;)
Als al die lpg auto's naar benzine moeten worden gekeurd heeft het rdw daar de capaciteit niet voor, dat wordt een wachtlijst van een jaar.
Tevens een bewijs dat het dus NIET!! om het milieu te doen is maar puur om geld.

• 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-04-2013 22:45 #126159 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Wegenbelasting
Het blijft dus nog even spannend wat er uiteindelijk gaat gebeuren... mijn 145 (enige auto en op lpg) is inmiddels 42 dus ik heb nog goede hoop dat t voor mij mee gaat vallen. De optie van 1/4 wegenbelasting kan ik ook nog mee leven; de optie 30-dagenkaart is niets voor mij; lijkt me ook een administratief drama worden. Persoonlijk ben ik voorstander van verhoging van de vrijstelling naar 30 resp. 40 jaar; maar dat is puur persoonlijk en daar zullen de youngtimerrijders het uiteraard helemaal niet mee eens zijn :? Voor iedere optie zal je altijd voor- en tegenstanders hebben :roll:
:mrgreen: Lars, bedankt voor je regelmatige en heldere updates over dit onderwerp!!! :mrgreen:

Groet, Hans

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-04-2013 07:32 #126165 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Wegenbelasting
Het is een echte 'polder' oplossing, waar niemand echt blij mee is.
Toch snap ik wel dat men een richting kiest, waarin de mensen die een oldtimer misbruiken als dagelijkse auto worden ontmoedigd.
Ook blijft er dus een vrijstelling, of aanmerkelijk voordeel, bestaan...schuift alleen 15 jaar op.

Nu zijn al veel klassiekers geschorst voor restauratie of gewoon als ze op stal staan, daar verandert niets aan.
Het is toch niet zo'n probleem om via het internet een klassieker uit de schorsing te halen, en hem er een maand later -gratis- weer te schorsen ?.

Een kwart van het belastingtarief is slechts enkele tientjes per maand, zelfs voor LPG is het dan nog lonend en dat vind ik het zwakke van de regeling zoals die er nu uitziet.
Immers LPG rijden zou juist gestimuleerd en beloond moeten worden.
Men roept milieu, maar we begrijpen allemaal dat de burger de knip moet trekken in de huidige crisis, ook de klassieker rijder

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-04-2013 11:40 #126171 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Wegenbelasting
Vanmorgen was er een zeer interessant debat.
Zie verslag www.oudevolvo.nl/blog/2013/04/17 ... zeggingen/
Maandag komt Weekers met zijn laatste voorstel.
Als KNAC, FEHAC etc slim zijn, geven ze hem dat op een presenteerblaadje, doorgerekend en wel.
Alleen dwarsliggen en nee zeggen is geen optie.

• Mischa Bart (GAST)
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
17-04-2013 12:46 #126173 door Mischa Bart (GAST)
Beantwoord door Mischa Bart (GAST) in topic Wegenbelasting
Helemaal mee eens dat het beste is nu een voorstel te maken voor Weekers dat rekening houdt met wat er in het debat gezegd is.
Lars, complimenten voor alle informatie hierover. Wat een geweldig actueel en compleet overzicht over de oldtimer MRB.

Amazon Combi 1966 B18A: <!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.volvokv.nl/forum/viewtopic.php?f=38&t=18215 ">viewtopic.php?f=38&t=18215

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-04-2013 13:47 #126175 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Wegenbelasting
He Lars, bedankt voor je duidelijke verhaal, geen aspiraties om in het Haagse wat te gaan doen? Mijn stem heb je ;)

Groeten, en ik hoop ook op een voor ons allemaal goede uitkomst!

Hans,

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD