- Berichten: 363
Wegenbelasting
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
"Hans Wassink" schreef:
He Lars, bedankt voor je duidelijke verhaal, geen aspiraties om in het Haagse wat te gaan doen? Mijn stem heb je
Groeten, en ik hoop ook op een voor ons allemaal goede uitkomst!
Hans,
Wellicht is Lars te eerlijk en te nuchter voor die poppenkast in Den Haag. Laat die maar lekker actief op het forum blijven!
groeten van mij en mijn volvo ('s)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R.P. Leuvenink
- Premium lid
-
- Al vanaf 2002 in bezit van een Amazon.
- Berichten: 87
Ik denk dat er gewoon mensen zijn geweest (incl mij) die gebruik gemaakt hebben van de regeling. Eerst alleen met de Amazon, toen ook nog een Benz erbij.
Wanneer er steeds meer mensen hybride auto's kopen, maken die er dan ook misbruik van de vrijstellingsregeling? Of mensen met een klein autootje? (want dat 'kost' de overheid ook steeds meer!)
Misbruik is net zo'n misplaatste term als het milieu-argument en de term dat bepaalde regelingen die in het voorstel genoemd worden, het Weekers geld KOST.
Nee, laten we niet zwarte pieten en voor het karretje laten spannen. Mijn mening.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marcel van Soest
- Elite lid
-
- Berichten: 170
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudolf Kleyn
- Platinum lid
-
- Berichten: 426
Ik heb dan ook een jaar of tien gewoon wegenbelasting betaald voor deze auto, nooit gevraagd om vrijstelling en zal mijn Amazon ook niet wegdoen vanwege eventuele belastingheffing. Ik heb hem immers ook niet gekocht omdat er geen belasting op zou worden geheven.
Ik heb gewoon een auto gekocht die ik de afgelopen 29 jaar niet heb weggedaan. Heb daar ook geen enkele reden voor. Mijn Amazon voldoet prima, zomer en winter, in binnen- en buitenland, van Portugal tot de Noordkaap.
We hebben een oldtimerregeling die heel lang heel royaal is geweest - ook in vergelijking met andere landen - en daardoor lange tijd de import van barrels heeft gestimuleerd.
In deze barre tijden ziet de regering vervolgens ook een mogelijkheid om inkomsten te genereren.
De term misbruik lijkt mij niet op zijn plaats. Zie ook de opmerkingen over 14 en 20 procentsbijtelling-auto's. Als er daar te veel van komen, gaat ook het mes in die regeling.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder (GAST)
- Verbannen
-
- Berichten: 11
Als de onzinnige roofzuchtige plannen van onze overheid doorgaan ( en dat zal helaas wel) helpt men een hele bedrijfstak om zeep en pakt men tienduizenden mensen hun geliefde hobby af. Er zal netto niet veel winst voor de graaiende roverheid overblijven. En als dit roetzwarte scenario werkelijkheid wordt, dan zal mijn dagelijkse Volvo met een G3 gasinstallatie ( € 353 MRB per kwartaal) de mottenballen ingaan en ga ik permanent in mijn mooie dieseltje ( bj. 1982) van Das Haus rijden. Tot nu toe in 7 jaar slechts 10000 km en dan per jaar minstens 40000 km. En gezien de huidige km.stand van 53000 houdt ie dat de komende 10 jaar prima vol. Goed voor het milieu ( t.o.v.lpg G3). En dan kan niemand wat zeggen want de vervuiler betaalt. En kan ik toch genieten van mijn auto, want om hem 9 jaar in de opslag te zetten ga ik niet doen.
Arm Nederland. Arme oldtimerliefhebbers. En sterkte voor de mensen die de afgelopen jaren dachten een mooi bedrijf te hebben opgebouwd en nu met lege handen zullen staan. Erasmus had het destijds al over de Lof der Zotheid.
Groeten, Jan (een zeer boze maar vooral heel verdrietige liefhebber.)
Life is too short for bad cigars
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
-
- Berichten: 181
"Jan Snijder" schreef:
En een gekoesterde oldtimer hoort in een stalling en niet het hele jaar op de straat.
En dat lijkt maar steeds terug te komen.. De m.i. pretentieuze mening dat een klassieker in een stalling hoort.
In een stalling draag je m.i. dan weer weinig bij aan het cultureel erfgoed waar je deel van zou zijn met je oldtimer.
Een oldtimer is iets om te laten zien, en dat is ook gewoon op straat..
Ik weet niet hoe vaak ik mensen al bij mijn auto heb zien staan kijken om eens te kijken wat dat was en het te bewonderen.
Zoveel auto's als er zijn, zoveel manieren zijn er ook om die auto's te gebruiken.
Een stalling vind ik dan weet niet de manier.
Maar ok,
ik hoop ook nog steeds op een gunstige regeling.
Ik heb geen 5 klassiekers waar ik in kan afwisselen wanneer ik er mee rijdt.
Een kwarttarief is zeer ongunstig voor zware auto's uiteraard, maar wel redelijk eerlijk.
Een keuze tussen 1/4 MRB en dagenkaart is natuurlijk ook mooi, maar administratief bewerkelijk..
De optie die ik zelf het liefst zou zien is, [mensentegenhetbeentrapmodus]
opschuiven van de klassieker grens naar een jaar of 35 en deze wel te bevriezen.
M.i. is dat een goede manier om dagelijks gebruik van de zware vervuilende diesels te voorkomen.
[/mensentegenhetbeentrapmodus]
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudolf Kleyn
- Platinum lid
-
- Berichten: 426
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul de Beer (GAST)
- Verbannen
-
- Berichten: 78
Ik wil best MRB betalen maar voor auto's waar al 25 jaar voor betaald is voelt dat niet goed.
Ongeacht welke regeling er komt ik blijf dagelijks genieten van mijn auto. Auto rijden kost nu eenmaal veel geld en hobby's mogen geld kosten. Als ik het niet meer kan betalen zie ik wel weer verder...
We kunnen nog tot Januari gewoon blijven rijden en daarna wordt het wat duurder zoals alles duurder wordt de komende jaren. Ik heb medelijden met degene die veel gëinvesteerd hebben in hun auto (waaronder ikzelf, nog steeds) maar uiteindelijk kunnen we er helaas weinig aan veranderen.
Hier is niemand schuld aan, dit is nu eenmaal het gevolg van de economische malaise.
Even bij stilstaan maar dan gewoon weer verder! Genieten doe je nu en niet in de toekomst!
164 - daily driver
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
www.oudevolvo.nl/blog/2013/04/17 ... mment-5570
Gelijk hebben is niet gelijk krijgen. Ik denk dat ze de verkeerde strategie te pakken hebben.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.