Wat heb jij vandaag gedaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2017 22:22 #1436599
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic waar woon je ?
Je mag de mijne zo lenen.
Ligt eraan waar je woont, ik woon in Koedijk, gemeente Alkmaar
Enkelasser met eigen kenteken, mag 900kg laden, uiteraard geremd.
Ligt eraan waar je woont, ik woon in Koedijk, gemeente Alkmaar
Enkelasser met eigen kenteken, mag 900kg laden, uiteraard geremd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2017 22:26 #1436601
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Schade
formulieren ingevuld..
Iemand achteruit op de volvo gebotst..
Iemand achteruit op de volvo gebotst..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-04-2017 20:19 #1436632
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sjit
Da,s jammer .Rechtsbijstand verzekering ?
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-04-2017 21:33 #1436639
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Jawel, we hebben rehtsbiijstand
Is de auto waarvoor ik van jou een keer paar interieurdelen heb overgenomen. Anderhalf jaar terug of zo. UItgewisseld bij de Mac Apeldoorn
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2017 07:27 #1436665
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Met de trein naar het werk.
Met de trein naar het werk. Omdat een PnP schakelaar in een 960 een essentieel ding blijkt om 'm te starten: hij denkt dat de automaat niet in P staat!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2017 22:07 #1436709
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ach Willem toch, en je hebt
ach Willem toch, en je hebt al zo'n hekel aan automaten... Balen.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-04-2017 22:14 #1436710
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Gister en vandaag
Gister een behoorlijke tegenslag, de oude zinken regenpijp welk al volgens de nieuwbouw (1957)aan de gevel zit was volledig op en zo dun als papier. Aangezien deze al in het verleden een verbeurt had gehad en ik die ook wilde schilderen dacht ik ff schuren en klaar. Maar aan de achterkant was hij overal doorgerot. Eigenlijk kon ik dat ook wel op mijn vingers natellen en wat ik ook kon weten was dat de afvoer in de grond ook net zo oud is als de rest. Deze is nog van dat ouderwetse gresbuis. Je weet wel die bruine keramische buizen die met cement met elkaar worden verbonden. Deze grespijp zit helemaal vol met drap. Ik heb geen tijd voor deze klus dus mijn zoon van 19 heeft 3 proefgaten gemaakt om de pijp te volgen en hij duikt schuin de voortuin van de buren in. En ik heb het vermoeden dat er een Y stuk zit en dat hij dan met 1 pijp op het hoofdriool geboord zit. Mijn zoon gaat eerst de pijp leeg zuigen met de water / stofzuiger en dan is kijken met de tuinslang of het wat wegloopt zo niet dan maakt hij een kikkergaatje bij gat nr 2 om te zien of daar de buis gevuld is met water. Hopelijk niet want dan hoeven we maar 4 meter te reinigen anders gaat mijn zoon een hele nieuwe leiding aanleggen. En koppelen we deze op de vuilwater leiding. Gelukkig ligt er een gemengd riool stelsel
Vandaag
Vanmorgen eerst met de water / stofzuiger de bagger uit de oude grespijp gezogen echter ik kwam niet verder dan 30 cm dus net voorbij de opstaande gresbocht van 90 gr. Aangezien deze weggezakt was wilde ik de gok wel wagen om hem vast te pakken en kijken of hij los in de fitting zat en jawel hoor hij zat los. Nu kon ik uit het liggende deel de rest van de prut wegzuigen. De slang ging er steeds verder in en met een maglite kon ik zien dat 80% van de buis vol met drap lag. Met veel spoelen en zuigen de stofzuigerslang en 4 mtr ingekregen en daarna nog met de hogedruk reiniger waar ook een spuitkop op kan de rest losgespoten. Voordeel van een spuitkop is dat hij een aantal gaten aan de achterkant heeft, dit is de voortstuwing en verplaatsing van het losgespoten vuil en een gaatje aan de voorkant heeft die het vuil kapot spuit. Ik kwam tot aan de bocht die naar beneden ging langer was de slang niet. Toen in het deel wat lager ligt een kikergaatje gemaakt en daar lag maar een klein laagje drap. Hoe de leiding verderop is weten we niet maar we hebben 5 min lang water erin laten stromen maar hij vulde zich niet dus loopt het weg. Morgen maakt mijn schoonvader de gres bocht weer in orde en dicht de verbinding af met cement dan bouwen de hemelwater buis aan de gevel weer op en gaan we zaterdag vanaf de goot de pijp vullen. We creëren via de kikkergat een verstoppping en trekken deze weg als de verticale buis tot aan de dakgoot is gevuld. Zo hoop ik dat de rest van de vervulling ook verdwijnt. Misschien moeten we dit 2 keer herhalen maar ik heb goede hoop. Verder vandaag gekrabt en geschuurd en tegels bijelkaar geraapt en zojuist een aanhangertje gekocht. Niet zo een grote maar groot genoeg om er een tijdje mee te doen. Nieuwe bodem van betonplex, verder werkt alles zoals het hoort. Zit een disselbak op waar een bagage net, disselslot in kan. Led-lampen achter en breedte lampjes op de spatschermen, rek aan de voorkant en een opstaand randje aan de zijkanten. Vrijdag ff een witte plaat laten maken en zaterdag haal ik hem op. Misschien dat ik hem volgend jaar een lik verf geef en hem weer verkoop. En dan een grotere koop. Maar nu heb ik hem snel nodig
Vandaag
Vanmorgen eerst met de water / stofzuiger de bagger uit de oude grespijp gezogen echter ik kwam niet verder dan 30 cm dus net voorbij de opstaande gresbocht van 90 gr. Aangezien deze weggezakt was wilde ik de gok wel wagen om hem vast te pakken en kijken of hij los in de fitting zat en jawel hoor hij zat los. Nu kon ik uit het liggende deel de rest van de prut wegzuigen. De slang ging er steeds verder in en met een maglite kon ik zien dat 80% van de buis vol met drap lag. Met veel spoelen en zuigen de stofzuigerslang en 4 mtr ingekregen en daarna nog met de hogedruk reiniger waar ook een spuitkop op kan de rest losgespoten. Voordeel van een spuitkop is dat hij een aantal gaten aan de achterkant heeft, dit is de voortstuwing en verplaatsing van het losgespoten vuil en een gaatje aan de voorkant heeft die het vuil kapot spuit. Ik kwam tot aan de bocht die naar beneden ging langer was de slang niet. Toen in het deel wat lager ligt een kikergaatje gemaakt en daar lag maar een klein laagje drap. Hoe de leiding verderop is weten we niet maar we hebben 5 min lang water erin laten stromen maar hij vulde zich niet dus loopt het weg. Morgen maakt mijn schoonvader de gres bocht weer in orde en dicht de verbinding af met cement dan bouwen de hemelwater buis aan de gevel weer op en gaan we zaterdag vanaf de goot de pijp vullen. We creëren via de kikkergat een verstoppping en trekken deze weg als de verticale buis tot aan de dakgoot is gevuld. Zo hoop ik dat de rest van de vervulling ook verdwijnt. Misschien moeten we dit 2 keer herhalen maar ik heb goede hoop. Verder vandaag gekrabt en geschuurd en tegels bijelkaar geraapt en zojuist een aanhangertje gekocht. Niet zo een grote maar groot genoeg om er een tijdje mee te doen. Nieuwe bodem van betonplex, verder werkt alles zoals het hoort. Zit een disselbak op waar een bagage net, disselslot in kan. Led-lampen achter en breedte lampjes op de spatschermen, rek aan de voorkant en een opstaand randje aan de zijkanten. Vrijdag ff een witte plaat laten maken en zaterdag haal ik hem op. Misschien dat ik hem volgend jaar een lik verf geef en hem weer verkoop. En dan een grotere koop. Maar nu heb ik hem snel nodig
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-04-2017 08:07 #1436722
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Klinkt als een net
Klinkt als een net aanhangertje Admiral! Heb je nu een nieuwe zinken regenpijp, of toch maar een moderne plastic?
Hier is er al duidelijk eerder werk aan: de grondbuis verzakt met de grond mee, dus de verticalen moeten eens in de tien jaar verlengd worden...
Vandaag komt een vriend langs met garagekrik en bokjes, dan kan ik onder de 960 kruipen en even de PnP sensor doorverbinden. Nadeel is, dat hij dan in elke stand kan starten, vooreel is dat hij uberhaupt weer zal starten. Ik vind 't voordeel groter dan het nadeel... Maar, Martijn, dit soort fratsen helpt niet om automaten fijn te vinden. Los van dat ze met m'n normale ritten amper werk uit handen nemen, is zo'n 30% van mijn noodzakelijke sleutelacties gericht op die krengen. Dat kan een handbak echt beter...
Hier is er al duidelijk eerder werk aan: de grondbuis verzakt met de grond mee, dus de verticalen moeten eens in de tien jaar verlengd worden...
Vandaag komt een vriend langs met garagekrik en bokjes, dan kan ik onder de 960 kruipen en even de PnP sensor doorverbinden. Nadeel is, dat hij dan in elke stand kan starten, vooreel is dat hij uberhaupt weer zal starten. Ik vind 't voordeel groter dan het nadeel... Maar, Martijn, dit soort fratsen helpt niet om automaten fijn te vinden. Los van dat ze met m'n normale ritten amper werk uit handen nemen, is zo'n 30% van mijn noodzakelijke sleutelacties gericht op die krengen. Dat kan een handbak echt beter...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-04-2017 08:29 #1436725
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gelukkig géén graafwerk
Gister even de gasrol,balg én pedaal schakelaar gemonteerd voor de cruise control. En... ja hoor, het gepruttel onder mijn auto komt doordat de pijp aan voorzijde van de einddemper bijna helemaal door is.
Dat word een andere einddemper monteren dit weekend.
Later op de avond nog via MP een groot velux dakraam gekocht.
Stond nieuw in doos voor een mooie prijs te koop terwijl ik volgende week er 1 wilde bestellen, verdien ik mijn einddemper weer mij terug !
Dat word een andere einddemper monteren dit weekend.
Later op de avond nog via MP een groot velux dakraam gekocht.
Stond nieuw in doos voor een mooie prijs te koop terwijl ik volgende week er 1 wilde bestellen, verdien ik mijn einddemper weer mij terug !
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-04-2017 10:16 #1436729
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Controleer gelijk even goed
Controleer gelijk even goed de bocht over de achteras. Meestal gaat die als eerste, helemaal bovenop waar je alleen kunt voelen en niet zien.
Moderators: Jerry Stam