Wat heb jij vandaag gedaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-04-2017 11:35 #1436733
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goede tip !
bedankt voor de tip, ik zal hem eerst demonteren dan weet ik precies wat ik nodig heb , gelukkig is Nordicar ook op zaterdag open ..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-04-2017 22:06 #1436767
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic @willem
Ik zou persoonlijk voor zink gaan, dat heb ik bij mijn eigen huis uit 1912 wel gedaan maar mijn schoonpa gaat voor de goedkoopste variant pvc dus. Hij was al blij dat de grespijp nog goed was en doorstroming had.
Vandaag heeft hij de gres bocht weer in de liggende leiding gebracht en het geheel met cement afgesmeerd. De bocht is met een tegel ondersteund zodat zakken voorlopig wordt verhindert. Morgen maak ik de hwa aan de gevel af en gaan we het met de tuinslang testen. Verder vandaag alleen maar geschuurd en geschuurd. Morgen zet mijn vrouw alles in de grondverf en ga ik mij verder bezig houden met de HWA afvoer, zijraam, voorraam en voordeur. Oja en de aanhanger ophalen, zou het bijna vergeten.
Vandaag heeft hij de gres bocht weer in de liggende leiding gebracht en het geheel met cement afgesmeerd. De bocht is met een tegel ondersteund zodat zakken voorlopig wordt verhindert. Morgen maak ik de hwa aan de gevel af en gaan we het met de tuinslang testen. Verder vandaag alleen maar geschuurd en geschuurd. Morgen zet mijn vrouw alles in de grondverf en ga ik mij verder bezig houden met de HWA afvoer, zijraam, voorraam en voordeur. Oja en de aanhanger ophalen, zou het bijna vergeten.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2017 08:35 #1436778
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Gisteren de 960 opgebokt en
Gisteren de 960 opgebokt en de automaatstekker losgehaald. Dat viel nog niet mee: het ding zat goed vast!
Met een draadbrugje en na een behandeling met contactceaner weer in elkaar gezet, en toen... wilde de auto nog steeds niet starten.
Automaatstoringen uitgelezen, gewist, en opnieuw geprobeerd. na een keertje de pook door de versnellingen halen werd er weer gestart.
Het zit me nog niet lekker: vandaag maar eens kijken of we op een brug meer kunnen zien, de pnp schakelaar zien schoon te maken, etc.
En een ander linker voorwiel monteren, want de huidige band moest maar niet langer: ik zag staalgordel door het rubber heen aan de binnenkant!
Met een draadbrugje en na een behandeling met contactceaner weer in elkaar gezet, en toen... wilde de auto nog steeds niet starten.
Automaatstoringen uitgelezen, gewist, en opnieuw geprobeerd. na een keertje de pook door de versnellingen halen werd er weer gestart.
Het zit me nog niet lekker: vandaag maar eens kijken of we op een brug meer kunnen zien, de pnp schakelaar zien schoon te maken, etc.
En een ander linker voorwiel monteren, want de huidige band moest maar niet langer: ik zag staalgordel door het rubber heen aan de binnenkant!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2017 19:59 #1436806
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Andere demper gemonteerd
Gisteravond mijn einddemper gedemonteerd. Dat is het enige rotte deel, de bocht en middendemper flink gevoeld en met schroevendraaier flink op de lassen geramd maar die is prima. Vanmorgen naar estate services, nordicar levert alleen een hele set. Helaas niet op voorraad en maandag moet de auto weer gebruikt worden ! Ze stellen voor nordicar ( maar die had hem niet) of een collega in Amsterdam te bellen, wat een super service ! Helaas kan Amsterdam me ook niet helpen en gaan ze kijken of ze een gebruikte hebben.
Gelukkig hebben ze die wel, deze eronder gezet en voorlopig ben ik er weer vanaf. Wel geweldig geholpen door Estate service !
Gelukkig hebben ze die wel, deze eronder gezet en voorlopig ben ik er weer vanaf. Wel geweldig geholpen door Estate service !
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-04-2017 23:21 #1436814
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Vandaag
Vanmorgen de dag begonnen met het laatste schuurwerk, althans wat betreft de begane grond achter. Vrouwlief heeft het in de grondverf gezet en ik ga maandag kijken of er nog wat te plamuren valt. Als dat gedaan is weer opschuren en dan weer in de grond want het kale hout zuigt op sommige plekken en dat moet dus 2 keer om met aflakken geen ruwe pekken te krijgen. Toen aan de regenwater pijp begonnen en deze aangesloten en getest. Toen aan het zijraam een stuk verrot kozijn weggehaald met mijn multizaa, zaagblad was aan vervanging toe dus ff gauw naar de action want die hebben voor weinig voor weinig een leuk setje. Daar aangekomen leek wel of alles gratis was. Wat een drukte en geen zaagblaadjes voor mijn multizaag. Toe naar de BEKU, die zaten in ee verbouwing en konden het niet zo gauw vinden, hè verdorie. Toen ff gauw pinnen want het was 16:15 en om 17:00 moest ik de aanhanger ophalen. Toch maar even naar de praxis in Wormerveer gereden en daar dan maar dure zaagbladen gekocht. Toen schoonpa opgehaald en naar Heiloo om de aanhanger op te halen. Eenmaal weer bij mijn schoonouders gelijk maar de resterende tegels ingeladen. Niet teveel want je onderschat wat tegels wegen, de rest in de 945 gelegd en op weg naar de werkplaats. Er ligt nu 14 m2 opgestapeld. Nog 2 m2 dus 22 tegels en ik kan de 16 m2 gaan tegelen. Maar eerst nog een paar keer zand rijden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2017 19:38 #1436920
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volvo logo
Na de velgen zelf gespoten te hebben maken de transparante gephotoshopt logo stickers de velgjes helemaal af. Best tevreden mee. voor een erg zacht prijsje weer nette velgen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2017 20:19 #1436921
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prachtig
Die velgen zien er idd top uit !
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
26-04-2017 21:37 #1436923
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Netjes
Hoor. Ik had die velgen eerst op mijn 245.
Gister en vandaag veel gedaan maar moet de foto's nog even van de mobiel halen en op photobucket zetten. Misschien morgen.
Gister en vandaag veel gedaan maar moet de foto's nog even van de mobiel halen en op photobucket zetten. Misschien morgen.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
26-04-2017 22:49 #1436924
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Strak
Mooie velgen, volgende keer plaklood aan de binnenkant vd velg i.p.v. slaglood aan de buitenzijde maakt het helemaal af.
groet,
Pascal
groet,
Pascal
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-04-2017 22:32 #1436959
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Hierbij
Een paar foto's van de klus aan mijn schoonouders hun woning.
Afgelopen anderhalve week veel verf afgebrand, grespijp ontstopt, regenpijp vervangen en diverse reparaties aan de de kozijnen. En net zoals gister een aanhangertje met zand naar de werkplaats gebracht.
Ik hoop dat de foto's automatisch draaien anders ff je scherm vastpakken en een slag draaien. Weet niet hoe het komt maar ze staan in mijn Fotostream op de iPad wel goed.
Afgelopen anderhalve week veel verf afgebrand, grespijp ontstopt, regenpijp vervangen en diverse reparaties aan de de kozijnen. En net zoals gister een aanhangertje met zand naar de werkplaats gebracht.
Ik hoop dat de foto's automatisch draaien anders ff je scherm vastpakken en een slag draaien. Weet niet hoe het komt maar ze staan in mijn Fotostream op de iPad wel goed.
Moderators: Jerry Stam