Wat heb jij vandaag gedaan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2017 20:43 #1437287 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kapotte accu
Geconstateerd dat mijn accu waarschijnlijk naar de eeuwige jachtvelden mag.
Morgen even laten checken en dan maar een nieuwe erin..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-05-2017 23:24 #1437321 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Sorry
Heb dit topic ff niet bijgehouden,

Afgelopen dagen het volgende gedaan.

1430 boerengeeltjes opgehaald uit West Graftdijk 15 min rijden van waar ik woon. Kreeg het niet in 1 keer mee en moest 2 keer rijden. Elk steentje weegt bijna 1 kilo en dat is te zwaar voor de enkelasser.

In de aanhanger lag 600 kg aan stenen. Dus een goeie 600 stenen. Dit was echt de max of ff teveel denk ik. In de volvo 945 lagen nog eens 392 stenen. Geen foto van maar ze liggen al in de krat. Foto 3 zijn 992 stenen en toen moest ik er nog dik 400 ophalen en 2 kruiwagens halfjes.

Vandaag had ik als doel het dakkapel te gaan schoonmaken en schuren. Boeidelen had ik 20 jaar geleden bij het vervangen van het dak gemonteerd en waren sindsdien niet meer schoon gemaakt. Het kozijn met dubbel glas en 2 klapramen heb ik 8 jaar terug vervangen en gelijk ook maar de zijwangen vervangen voor onderhouds vrij materiaal wat heel erg op hout lijkt.

Om 19:00 naar de garage om de volle aanhanger op te halen en die thuis te gaan lossen maar er lag een verrassing in de vorm van boomstammen op mij te wachten. De verhuurder had verteld dat hij wat brandhout voor mij had maar ik was vergeten te vragen om hoeveel het ging. Gelukkig heb ik een motor kettingzaag dus ik kan vanaf maandag mijn lol op.

Excuses voor de eerste 3 foto's maar die zijn in het echt niet gekanteld gefotografeerd.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2017 08:03 #1437327 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Gisteren in Woerden aan het
Gisteren in Woerden aan het gevecht begonnen dat "startmotor 960 wisselen" heet.
Aangezien ik de dag goed begonnen was door de contactsleutels van de 960 thuis te laten, en er ook nog een afspraak met een 940 rijder voor wat kleine klusjes stond, ben ik nog niet heel ver gekomen. De eerste onderdelen zijn losgeschroefd en de carterverwarmingspijp staat in de kruipolie: vandaag verder, en hopelijk vanmiddag weer een rijdende 960!

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2017 12:22 #1437331 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic De 940 uit de winterslaap
De 940 uit de winterslaap gehaald en de Hydra's gemonteerd.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2017 09:08 #1437345 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Gisteren het gevecht
Gisteren het gevecht "startmotor" voortgezet. Makkelijk sleutelen was het niet, met de auto op assteunen en allles op je rug liggend doen. Waar mijn handen niet sterk genoeg waren of ik moe werd van op mijn rug werken had ik gelukkig hulp: in totaal hebben we met vier mensen listen verzonnen, stukjes gesleuteld, en uiteindelijk de startmotor eruit gekregen. Vooral de achterste bouten daarvan zaten enorm vast.
Het leek wel een beetje op het helpen van een koe met kalveren: je hebt na de carterverwarming weg te halen net ruimte voor een hand tussen chassisbalk en motor.
In tegenstelling tot de beschrijving op Brickboard (waar we veel aan gehad hebben!) bleek het niet strikt nodig om de peilstok aan de kant te halen: gelukkig maar, want ik snap nog steeds niet waar die beugel vastzit.
Advies aan iemand anders die dit zelf wil doen: zorg in elk geval dat je op een brug kan werken, dat scheelt veel kruipwerk.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2017 21:48 #1437368 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Aan
Zee geweest vandaag.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2017 20:34 #1437439 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Vandaag de 940 op 293.000 km
Vandaag de 940 op 293.000 km gezet. Bijna ingereden dus.

• Stijn Terstappen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2017 21:15 #1437440 door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic 940 in de polish/was gezet en
940 in de polish/was gezet en de gebruikelijke schades weggewerkt. Heel blij met t resultaat zo. Maakt een auto meteen weer een eyecatcher. Morgen naar Timen voor het vervangen Vd schokbrekers en monteren van mbc

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2017 08:25 #1437450 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Van tegels naar klinkers
Mijn omgekeerde grindtegels aan het vervangen voor gebakken klinkers.
Hopelijk dit weekend klaar.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-05-2017 23:09 #1437458 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Heb ik je
Aangestoken, ik heb het bij klinkers gehouden leg ze alleen in de andere richting en ze zijn wat ouder dan die ik nu heb liggen.

Deze stapel is goed voor 1430 hele en x aantal 3/4 tjes en halfjes wat neer komt op 8,9 m2 bij lange na niet genoeg. Moet er 7218 hebben om 44 m2 te kunnen bestraten. 2e foto is 6 m2 heeft mijn zoon gelegd met zijn timmermaatje.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC