Wat heb jij vandaag gedaan

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-04-2017 21:36 #1435910 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Vandaag
Met de vrouw en onze 2 border terriërs Sophie en Phos om 09:30 naar Bakkum aan Zee geweest. Lekker in het zonnetje een km of 4 aan de branding van de zee wezen lopen. Daarna op het strand lekker een terrasje gepakt met een cappuccino en een heerlijk appeltaartje met slagroom en mijn vrouw een verse munt thee en een broodje carpaccio.

Honden terug gebracht naar huis en toen door naar Tuincentrum Ranzijn in Zaandam en daar de 945 volgeladen met zakken mestaarde en heel heel heel veel planten in allerlei kleuren.

Thuis gekomen gelijk begonnen om dit allemaal een plek te geven. Om 17:00 was ik klaar en heb een douche gepakt en ben lekker op de bank gaan zitten tv kijken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Stijn Terstappen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2017 22:51 #1435911 door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Afgelopen 2 nachten 2
Afgelopen 2 nachten 2 bandproducties gehad, Bob marley Tribute band en een lokale band als Front of house Technicus. Vanavond een avondje vrij geweest dus maar even 't grand cafe ingedoken voor een tarwe smoothie.

• Stijn Terstappen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2017 19:16 #1436012 door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic The greymachine voorzien van
The greymachine voorzien van een nieuwe nissens radiateur, nieuw tankje, kvs flush en 8,5 liter verse G12 vloeistof. Koelsysteem is weer klaar voor de komende tijd!

Merkte dat er weinig te vinden valt hier op t forum wat betreft flushen of vervangen van Radiateur, Misschien dat ik binnenkort een kleine How to ga schrijven...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2017 20:16 #1436016 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic How to flush ? Graag !
Lijkt me zeker nuttig een " how to flush" voor het koelsysteem.
Bij is 8 weken terug de radiateur vervangen, 6 weken terug de kachelkraan en afgelopen zaterdag bij Nordicar de waterpomp.
Zelf vond ik dat er best veel bruine kvs bij het vervangen van de waterpomp uit het systeem kwam, ondanks de eerdere reparaties !
Dus.... kom maar op met die how to ,

• Stijn Terstappen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2017 21:11 #1436018 door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Was bij mij ook inderdaad,
Was bij mij ook inderdaad, veel bruine zooi, nadat ik hem geflusht had met leidingwater en vaatwastablet werd dat water ook flink bruin. daarna even snel doorgespoeld en nieuw vaatje/ radiateur gemonteerd. Is iig beter als dat t was maar je zult altijd wel een beetje troebel houden na mijn verwachting. Nu afgevuld met G12+ van de action, dit schijnt ook een reinigende werking te hebben. Dus bij de volgende ververs beurt moet het wel weer zo clean als mogelijk zijn. How to ga ik in de vrije uurtjes maken. iig zat foto's gemaakt.

• Reinier Verbeek
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
06-04-2017 12:45 #1436058 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Graag een how to!
Pas een partij staan stakkeren om de luchtbel uit het systeem te krijgen, wellicht is daar ook een slimmere manier voor?

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2017 20:10 #1436186 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Vandaag motor gereden.
Vandaag motor gereden. Perfect weertje!

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-04-2017 20:14 #1436187 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Vandaag
Om 08:00 opgestaan en eerst met de honden gelopen. Toen lekker ontbeten. Plakje krentenbrood met spijs, plakje duivenkater en een croissantje met een heerlijk bakkie koffie. Om 11:00 een begin gemaakt met de zijkant van de plantenbak. De plantenbak heb ik een paar jaar geleden gemaakt van steigerhout. De zijkant eindigt tegen de buurman zijn schuur. En daar zit het probleem. Zijn zijwand is aan het inzakken omdat de onderste 2 planken verrot zijn en zo is de muur gaan bollen en tegen de planken van mijn plantenbak gaan leunen en zo is de verrotting in de planken van mijn plantenbak verder gegaan. Ik had de buurman erop gewezen dat hij er wat aan moet gaan doen. We zijn 2 jaar verder en er was nog niks aan gedaan dus ik heb in ieder geval mijn planken vervangen en heb met een restant steigerplanken zijn muur ook maar betimmert en de bolling in zijn muur is ook weg doordat de steiger planken verticaal staan. Ik had alleen niet genoeg dus volgend weekend maar weer verder. Het plan was om de plantenbak vandaag ook nog in de verf te zetten maar het liep tegen vijven en er moest ook nog opgeruimd worden.

Nu zit ik lekker aan een N'lce CHOUFFE

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2017 20:52 #1436191 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Andere volgorde
Zeven uur opgestaan, ontbijtje gemaakt, 15 km met mijn vrouw gelopen en daarna de tuin verder opgeruimd.
Maar even over de Duivekater zonder n, woon je ook in Noord-Holland?

Groeten,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2017 22:22 #1436193 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat niet en nu wel ?
Mijn bovenstaand bericht gemaakt op ipad werd helaas niet goed weer gegeven, dus we proberen het nog eens.
Ontbijtje, rondje met de honden, daarna ff bij de hardloop bij ons in de straat in Koedijk gekeken.
Ff bij buurtjes verderop advies over lekkende radiator kraan gegeven.
Nieuwe vacuumslang onder motorkap gemonteerd, en geconstateerd dat ze allemaal, ook de 2 van de verdamper moeten.
Ruitewisser armen gedemonteerd geschuurd en gespoten.Onder motorkap de boel een beetje opgefrist.
Alle zwarte delen met autoglym behandeld, goed spul trouwens.
O-ring bij een andere buurman in zijn pomp gemonteerd, auto met de hand gewassen en uitgezogen.
Chinees opgewarmd en daarna met een glimmende 940 over het land naar de Rijp waar mijn vrouw uit was met zus en dochter, deze opgehaald, schoonzus in Egmond gebracht en nu weer op de bank in Koedijk.
Best druk in je eentje ...

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC