Wat heb jij vandaag gedaan
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
28-04-2017 21:47 #1437001
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Car detailing en taxatie
@Willem: een exacte prijs is lastig te geven, De prijs wordt op maat gemaakt. Iedere auto is verschillend en afhankelijk van de staat en het correctiewerk wordt er een offerteprijs gemaakt. Als je op zijn site kijkt ( http://www/stenzencleaningservices.nl ) zie je dat hij werkt met pakketten voor exterieur en interieur.
Ik heb gekozen voor een full detail exterieur behandeling, maar had mijn auto zelf al van te voren thuis gekleid dus dat scheelde hem weer een paar uur werk. Het interieur heb ik zelf gedaan. Het zijn dus offertes op maat. Reken op een paar honderd euro, al naar gelang de behandeling en het aantal werkuren. Met De Blauwe Baksteen is hij twee 2 dagen druk geweest.
De taxateur is vanmiddag langs geweest. Hij vond het een net, goed onderhouden exemplaar met de nodige patina. Het taxatierapport volgt nog. De vervangingswaarde zal tussen de 6 en 7 duizend komen te liggen. Daar ben ik blij mee.
Ik heb wat foto's van het proces gemaakt en prettige gesprekken gevoerd met deze mensen en zal voor de eerstvolgende Factor 700 een verslagje maken over: "Van Car Detailing tot Taxatie".
groet,
Pascal
Ik heb gekozen voor een full detail exterieur behandeling, maar had mijn auto zelf al van te voren thuis gekleid dus dat scheelde hem weer een paar uur werk. Het interieur heb ik zelf gedaan. Het zijn dus offertes op maat. Reken op een paar honderd euro, al naar gelang de behandeling en het aantal werkuren. Met De Blauwe Baksteen is hij twee 2 dagen druk geweest.
De taxateur is vanmiddag langs geweest. Hij vond het een net, goed onderhouden exemplaar met de nodige patina. Het taxatierapport volgt nog. De vervangingswaarde zal tussen de 6 en 7 duizend komen te liggen. Daar ben ik blij mee.
Ik heb wat foto's van het proces gemaakt en prettige gesprekken gevoerd met deze mensen en zal voor de eerstvolgende Factor 700 een verslagje maken over: "Van Car Detailing tot Taxatie".
groet,
Pascal
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-04-2017 22:03 #1437003
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Lijkt me leuk om te lezen!
Lijkt me leuk om te lezen! ben benieuwd! Het zet me wel aan het denken om ook eens een taxateur in te schakelen
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
28-04-2017 23:04 #1437005
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Deceptie
Al kan ik met dat artikel maar 1 Volvo-liefhebber de deceptie besparen die ik heb meegemaakt nadat mijn 940 aangereden was, is mijn opzet geslaagd.
Zeker met zo'n net exemplaar als jij rijdt Stijn, zou ik het wel weten.
groet,
Pascal
Zeker met zo'n net exemplaar als jij rijdt Stijn, zou ik het wel weten.
groet,
Pascal
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-04-2017 15:36 #1437022
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuw dakraam geplaatst
Die zit erin, komende tijd nog even aftimmeren, perfect weer hiervoor vandaag !
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-04-2017 22:45 #1437037
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Een onwillige 960 tot starten
Een onwillige 960 tot starten gedwongen. Met behulp van twee vrienden, een krik, een set assteunen, twee oprijbokjes, een moker, wat staven metaal, en een hulpauto plus startkabels lukte dat uiteindelijk.
Bij de eerste startperikelen, twee week geleden, leek de beruchte schakelstand-switch (PNP schakelaar) de boosdoener, dus die hadden we donderdag al uit elkaar gepulkt, schoongemaakt en weer gemonteerd. Daarna startte de 960 nog steeds niet betrouwbaar: warm ging wel, koud niet, of alleen met vaak proberen en een beetje geluk.
Inmiddels verdenken we de startmotor zelf: de solenoid blijft namelijk ook even hangen als het starten gelukt is. Op jacht dus naar een goed exemplaar, en naar de methode om 'm uit de motorruimte te bevrijden: sleutelen aan een 960 is vaak een uitdaging!
Bij de eerste startperikelen, twee week geleden, leek de beruchte schakelstand-switch (PNP schakelaar) de boosdoener, dus die hadden we donderdag al uit elkaar gepulkt, schoongemaakt en weer gemonteerd. Daarna startte de 960 nog steeds niet betrouwbaar: warm ging wel, koud niet, of alleen met vaak proberen en een beetje geluk.
Inmiddels verdenken we de startmotor zelf: de solenoid blijft namelijk ook even hangen als het starten gelukt is. Op jacht dus naar een goed exemplaar, en naar de methode om 'm uit de motorruimte te bevrijden: sleutelen aan een 960 is vaak een uitdaging!
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2017 22:39 #1437075
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Dit maar eens gemonteerd
Zie foto
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2017 23:12 #1437081
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Had je eerst een loshangende
Had je eerst een loshangende stabi dan?

- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2017 23:17 #1437083
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic rubbers waren
vergaan, dus stang lag redelijk los inderdaad.
Klapperdeklapper.
Klapperdeklapper.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-05-2017 08:52 #1437098
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Focal composet gemonteerd
Gisteren een focal composet gemonteerd, blijft geweldig hoe makkelijk de auto in elkaar steekt en hoe eenvoudig je kun "inbreken" in bestaande stekker connectoren.
Nog even het schuim achter de speakers open maken, uiteraard met behoud van een dakje..
Nog even het schuim achter de speakers open maken, uiteraard met behoud van een dakje..
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2017 18:16 #1437280
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Doosje met leuke spulletjes
Doosje met leuke spulletjes voor the greymachine uitgepakt. Binnenkort veren we weer als nieuw!
Moderators: Jerry Stam