Wat heb jij vandaag gedaan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2017 22:33 #1435566 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Carpe diem
Vandaag na een meeting in het UMC St Radboud een bakje koffie gehaald bij Volvo Lotte in Opheusden. Even meegekeken in de garage en tekst en uitleg gegeven over "ophanging" en schokbrekers. Thuis de koelvloeistof bijgevuld, 400 cc na 25.000 km. Op internet gezocht na reviews over Green en K&N filters. Na alles doorlezen en speuren naar lage prijzen het Fram filter er uit gehaald. Alle lamellen stuk voor stuk schoongeblazen en weer teruggeplaatst.
Bij de kantonrechter gister een snelheidsboete van 20-9-2014 besproken. Vanwege de tijdsduur tussen bezwaar en behandeling 50% korting gekregen en 2 jaar voorwaardelijk. Toch weer €180 bespaard. Afgelopen jaar 70.000 km gereden, boetevrij .

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2017 08:06 #1435572 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Boetes..
Ik rij nu ongeveer 5 jaar boetevrij en rij 60-65.000km per jaar.
Er staat er wel 1 op mijn naam omdat dochterlief met mijn auto bij de traject controle op de A2 zomaar even 9 km te hard reed en dat is uiteraard levenbedreigend voor de andere weg gebruikers.
Ik gun ze echt geen ene cent en cruise control is mijn vriend.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2017 17:15 #1435588 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .... dag
Vandaag winterbanden eraf gehaald en de zomerslofjes er weer op gezet. Daarbij zitten klooien met de krik en een deuk in de sierstrip en schade aan de dorpel.... Iemand tips waar dit te laten herstellen? Over 1,5 week ga ik sowieso de sleuteldag, dus ik hoop dat ik hiermee dan verder kan worden geholpen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2017 19:54 #1435594 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oeiiii
Dat was door de vorig eigenaar ook bij mijn auto gebeurt.
Zelfs zo beroerd dat er een gat in zat waar ze een plaat hebben opgelast.
Afgelopen weekend ook mijn sloffen gewisseld , gebruik daarvoor een simpele garagekrik die ik bij voorkeur niet op de steunpunten zet maar ergens onder de draagarmen, dan hoef je de wielen ook niet helemaal door de veren omhoog te krikken.
Balen, ik ben ook op de sleuteldag, daar zijn vast mensen die een goed advies hebben.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-03-2017 21:57 #1435603 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Jeetje
Hoe doe je dat nou, ik gebruik gewoon de schaarkrik van de auto en zet deze onder kriksteunen zoals het hoort. Wel een keer niet goed gekeken hoe ik de krik eronder had gezet met als gevolg dat ik de u beugel van de krik plat had gedrukt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2017 09:21 #1435612 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zat te klooien met een
Ik zat te klooien met een hydrolische krik die net niet hoog genoeg bleek te zijn, dus ik een houtblok eronder gezet en daar is het ergens fout gegaan. Enfin, niets meer aan te doen.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-03-2017 06:58 #1435630 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Zoiets heb ik ooit gehad door
Zoiets heb ik ooit gehad door de auto over een minibrug heen te rijden. Ik heb de auto ingeruild...
Lelijke schade die je er niet uit krijgt zonder plaatdelen te vervangen. Daarvoor moet je dus een goed schadebedrijf of restaurateur zoeken. En dat wordt een kostbare grap.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-03-2017 23:01 #1435737 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Voor
het eerst sinds 2 jaar weer is door de weeks na het eten ff naar de werkplaats geweest. Vroeger zat ik wel is 3 keer in de week van 19:00 tot 22:00 in de werkplaats maar toen had ik andere werktijden. Nu zit ik soms om 05:30 op de scooter dus het wekkertje gaat dan om 05:00 uur, maar nu had ik gewoon zin en het was mooi weer en kon dus lekker ff buiten een balk ontdoen van verf. Gewoon benieuwd hoe het amerikaans grenen eruit ziet na jaren bedekt te zijn met verf. Was een klein uurtje werk met de electrische schaaf. Nabewerking doe ik nog met de handschaaf, dat is mooier omdat het mes iets hol is geslepen en je krijgt dan geen schaafstrepen. Met de handschaaf geeft het net ff die oude look die het hout nodig heeft. Ook nog even gauw het motorblok met bak van de fiat 850 een tijdelijke plek gegeven onder de werkbank. Hij lag al los van de auto maar op een stapel blokken hout en mijn pa durfde hem niet in zijn 1tje op een karretje te slepen. Ik ben wat jonger en vitaler dus klusje was snel geklaard.

voor

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2017 15:34 #1435754 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Wel lelijke spijkers in die
Wel lelijke spijkers in die balk: zoiets kostte me bij mijn electrische schaaf vrijwel gelijk een mes.
Dat motorkarretje ziet er goed uit: zelfbouw? Zo ja, heb je een tip voor de wieltjes? Ik kan ook wel een paar van die dingen gebruiken.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2017 17:54 #1435766 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Vandaag de 850 T5 aut. op 370
Vandaag de 850 T5 aut. op 370.000 km gezet. Still counting :-)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC