Wat heb jij vandaag gedaan
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2019 01:10 #1455783
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic En
De zweedse bossen ook ?

1200 km... wow.
Maar het is een groot land.
Tijd terug was er nogal wat te doen over zure regen in Zweden.
Hoor je eigenlijk niets meer over.
JIj zit er dichter op Ton. Is dat nog een dingetje daar ?

1200 km... wow.
Maar het is een groot land.
Tijd terug was er nogal wat te doen over zure regen in Zweden.
Hoor je eigenlijk niets meer over.
JIj zit er dichter op Ton. Is dat nog een dingetje daar ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
22-07-2019 17:19 #1455755
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Great Lion
Via Lorenzo van Stenzen Cleaning Services heb ik 2 flesjes poetsmiddel gekocht voor de Amazon. Een flesje Great Lion Extreme Metal Polish geschikt voor al het metaal (chroom, koper, rvs etc.) en een flesje Ambition Car Polish van het merk Great Lion (ik heb er geen aandelen van). Meteen ook een aantal microvezeldoekjes besteld. Afgelopen dagen druk geweest met poetsen: de eerste dag besteed aan al het chroom poetsen en man wat haalt dat spul de glans weer terug. Eerst de doekjes pikzwart van alle oxidatie die er na 50 jaar af komt en daarna uitpoetsen tot spiegelglans. Lekker buiten bezig op de oprit met de radio aan en tussendoor koffie met de vrouw . De tweede dag was de Volvo lakkleur 99 Mellanbla (=Hemelsblauw) van de Ama aan de beurt. Ondanks dat ik de lak regelmatig bijhoud, bracht de Car Polish nog meer glans en gladheid terug. De lak is nu glad en vuil-en waterafstotend dankzij de de Carnauba en Montan wax. Het spul poetst makkelijk in, even wachten tot er zich een waas vormt en daarna tot glans uitpoetsen met een schone microvezel doek. Leuke dagbesteding in mijn vakantie.
's Avonds merkte ik dat de dashboardverlichting en de hoeklampen vd Amazon het plots niet meer deden. Dat kon toch niet door het detailen komen? Bekabeling en stekkers onder het dashboard zagen er goed uit. Nadenken.... wat kan het zijn.... eerst maar eens de zekeringen checken. En ja hoor er waren 2 witte staafzekeringen van 8 amp. niet helemaal fris meer (kopje liet los). Deze vervangen voor nieuwe en de overige 2 meteen ook maar preventief vervangen en : Tadaa !!! alles deed het weer incl. de dimfunctie vd groene tellerbakverlichting. Quick fix dus. Daarna lekker getoerd langs de IJssel en genoten van de glans. Hieronder nog een paar foto's vh eindresultaat. (die helaas na een dag nog niet zichtbaar worden, ik hoop dat een moderator dat alsnog wil doen?)
groet, Pascal
's Avonds merkte ik dat de dashboardverlichting en de hoeklampen vd Amazon het plots niet meer deden. Dat kon toch niet door het detailen komen? Bekabeling en stekkers onder het dashboard zagen er goed uit. Nadenken.... wat kan het zijn.... eerst maar eens de zekeringen checken. En ja hoor er waren 2 witte staafzekeringen van 8 amp. niet helemaal fris meer (kopje liet los). Deze vervangen voor nieuwe en de overige 2 meteen ook maar preventief vervangen en : Tadaa !!! alles deed het weer incl. de dimfunctie vd groene tellerbakverlichting. Quick fix dus. Daarna lekker getoerd langs de IJssel en genoten van de glans. Hieronder nog een paar foto's vh eindresultaat. (die helaas na een dag nog niet zichtbaar worden, ik hoop dat een moderator dat alsnog wil doen?)
groet, Pascal
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
22-07-2019 17:26 #1455802
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic toeren
Het lijkt wel een weide in Frankrijk, maar de foto's zijn gewoon vandaag hier in de buurt gemaakt tijdens het toeren met mijn zoon. Het was er goed weer voor en ik kan van dat soort activiteiten erg genieten. (N.B: Ik hoop dat de foto's nu eindelijk wel gewoon geplaatst kunnen worden. Die van mijn bericht van eergisteren zijn nog steeds niet zichtbaar, terwijl als ik op bewerken klik, ik ze gewoon als bijlage kan zien.)
groet, Pascal
groet, Pascal
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
22-07-2019 17:31 #1455803
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Weer geen foto's geplaatst ......
De foto's worden blijkbaar nog steeds niet 1 op 1 geplaatst via de functie "afbeeldingen toevoegen", zoals dat ooit wel gebruiksvriendelijk kon. Erg jammer.....
Nu moet je je fantasie maar gebruiken m.b.t. die Franse weide...
groet,
Pascal
Nu moet je je fantasie maar gebruiken m.b.t. die Franse weide...

groet,
Pascal
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2019 18:24 #1455805
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Zeker
Die zure regen is ook hier een hot item geweest Peter, maar ook hier een beetje naar op de achtergrond terecht gekomen.
De omstandigheden zijn hier ook anders, om te beginnen de verschillen tussen de grote steden en het platte land.
En dan zijn er ook nog grote verschillen tussen over welke gebieden platte land we het over hebben.
Als je wat noordelijker komt zijn er veel mensen die op het platte land wonen die nog steeds gewoon hout stoken voor verwarming en koken
En dan niet te vergeten alle zomerhuisjes in die gebieden, die hebben vaak geen eens stroom.
Wij hebben hier ook geen aansluitingen, stroom komt van de zonnepanelen of als er meer nodig is voor stofzuigen of de cirkelzaag hebben we een generator, jawel , een ouderwetse tweetakt.
Maar verwarming van het huis een houtkachel en de warmwaterketel, buiten 75 liter houtgestookt.
In alle dorpen hier in de buurt en verder in het noorden zie je bij ieder huis een groot hok met houtblokken voor de komende winter.
Aan de andere kant is men in het zuiden ook volop bezig met elektrische auto's en er zijn zelfs stukken autoweg waar vrachtwagens via een bovenleiding kunnen rijden als trolley bussen, nog min of meer experimenteel maar er wordt wel gesproken over meer proeftrajecten.
Die bossen redden het hier echt wel en het zijn productie bossen, waarbij na de kap alle restafval zoals toppen en takken worden verzameld om te worden verwerkt als biobrandstof.
Groeten,
Ton.
De omstandigheden zijn hier ook anders, om te beginnen de verschillen tussen de grote steden en het platte land.
En dan zijn er ook nog grote verschillen tussen over welke gebieden platte land we het over hebben.
Als je wat noordelijker komt zijn er veel mensen die op het platte land wonen die nog steeds gewoon hout stoken voor verwarming en koken
En dan niet te vergeten alle zomerhuisjes in die gebieden, die hebben vaak geen eens stroom.
Wij hebben hier ook geen aansluitingen, stroom komt van de zonnepanelen of als er meer nodig is voor stofzuigen of de cirkelzaag hebben we een generator, jawel , een ouderwetse tweetakt.
Maar verwarming van het huis een houtkachel en de warmwaterketel, buiten 75 liter houtgestookt.
In alle dorpen hier in de buurt en verder in het noorden zie je bij ieder huis een groot hok met houtblokken voor de komende winter.
Aan de andere kant is men in het zuiden ook volop bezig met elektrische auto's en er zijn zelfs stukken autoweg waar vrachtwagens via een bovenleiding kunnen rijden als trolley bussen, nog min of meer experimenteel maar er wordt wel gesproken over meer proeftrajecten.
Die bossen redden het hier echt wel en het zijn productie bossen, waarbij na de kap alle restafval zoals toppen en takken worden verzameld om te worden verwerkt als biobrandstof.
Groeten,
Ton.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2019 00:58 #1455813
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Oké
En in een productiebos planten ze weer opnieuw aan neem ik aan.
Las vandaag dat in Oost Nederland door de aanplant van bossen juist andere natuurgronden weer verdwijnen. Zoals veengronden met hun natte bodem en de daarbij behorende fauna en flora. Zweden zal misschien geen veengronden hebben. Weet ik zo niet.
Met veel bos ziet het er wel mooi groen uit maar de bio diversiteit verdwijnt. Maar goed nog altijd beter dan geen bos lijkt me.
Dat trolleylijnen idee spreekt wel tot de verbeelding. (Woonplaats Arnhem, de enige trolleystad van NL).
Las vandaag dat in Oost Nederland door de aanplant van bossen juist andere natuurgronden weer verdwijnen. Zoals veengronden met hun natte bodem en de daarbij behorende fauna en flora. Zweden zal misschien geen veengronden hebben. Weet ik zo niet.
Met veel bos ziet het er wel mooi groen uit maar de bio diversiteit verdwijnt. Maar goed nog altijd beter dan geen bos lijkt me.
Dat trolleylijnen idee spreekt wel tot de verbeelding. (Woonplaats Arnhem, de enige trolleystad van NL).
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2019 08:55 #1455819
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ja hoor
Er wordt zeker opnieuw aangeplant, dat komt van speciale kwekerijen en wordt op de percelen in grote kartonnen dozen aangevoerd.
Die vrachtwagens op stroom, met bovenleiding is nu nog maar een paar kilometer overigens maar gaat worden uitgebreid.
Groeten,
Ton.
Die vrachtwagens op stroom, met bovenleiding is nu nog maar een paar kilometer overigens maar gaat worden uitgebreid.
Groeten,
Ton.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-09-2019 21:22 #1456714
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Zie dat
Mijn laatste post van 20-7-19 is. Dat was net voor mijn grote vakantie van 4 weken. 3 weken in en om het huis gewerkt. O.a. De slaapkamer van onze zoon. Hij zat met zijn vriendin op 1 van de Canarische eilanden. Zijn kamer opnieuw gestuukt en geverfd. De laatste week aan de ford transit gewerkt. O.a. Dynamo aangesloten en de nieuwe accu geplaatst. Handchoke een plek op de stuurkolom gegeven. Dus het motorische deel en elektrisch is hij weer top. Vervolgens weer verder gegaan met het tussenschot.
Ik ben nu zover dat het boven deel in de lak staat en het onderste deel is nu kaal gemaakt en heeft zijn versteviging onder weer gekregen. De zijpaneel zijn zover dat ik deze kan aflossen. Dan kunnen alle zelftappers eruit en kunnen deze gaatje ook dicht gelast worden en vervolgens in de lak zetten.
Het grote stuk van het tussenschot zaten 45 gaatjes in. Deze heb ik vandaag dicht gelast en afgeslepen. Volgende week zaterdag kan hij in de grondverf
<a href=' postimages.org/ ' target='_blank'>
ally bank nj
Ik ben nu zover dat het boven deel in de lak staat en het onderste deel is nu kaal gemaakt en heeft zijn versteviging onder weer gekregen. De zijpaneel zijn zover dat ik deze kan aflossen. Dan kunnen alle zelftappers eruit en kunnen deze gaatje ook dicht gelast worden en vervolgens in de lak zetten.
Het grote stuk van het tussenschot zaten 45 gaatjes in. Deze heb ik vandaag dicht gelast en afgeslepen. Volgende week zaterdag kan hij in de grondverf

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-11-2019 15:37 #1457759
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lekker zitten frutselen
Vandaag heb ik lekker digitaal zitten frutselen in Lego Digital Designer. Het valt nog niet mee om mijn 940 een beetje kloppend in Lego te krijgen, maar zie hier het eerste resultaat. Er zit nog geen motor in, want dat is nog wat moeilijk, maar de klep en de deuren kunnen wel open. Als ik helemaal tevreden ben bestel ik de blokjes en kan ik hem in het echt bouwen...

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-11-2019 15:43 #1457760
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lekker zitten frutselen, nu met plaatje
Moderators: Jerry Stam