Wat heb jij vandaag gedaan

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2019 07:51 #1452851 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Die Fiat velgen, heb je die
Die Fiat velgen, heb je die op MP staan? Zo niet, heb je wat gegevens? Misschien weet ik iemand die belangstelling kan hebben, afhankelijk van wat het is.
Roofrack past volgens mijn gewoon op alle 145 en 245, tot de laatste aan toe. Het dak is nooit gewijzigd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-02-2019 12:46 #1452855 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic @Willem
Qoute
Die Fiat velgen, heb je die op MP staan? Zo niet, heb je wat gegevens? Misschien weet ik iemand die belangstelling kan hebben, afhankelijk van wat het is.
Roofrack past volgens mijn gewoon op alle 145 en 245, tot de laatste aan toe. Het dak is nooit gewijzigd.

Dat klopt dat ze idd passen op de laatste 245 of 240 polar maar 9 van de 10 keer hebben de laatste 2 serie station de roofrails erop.

link.marktplaats.nl/m1373952429?utm_sour...ntent=app_ios_tablet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2019 22:42 #1452864 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afgelopen zondag tussen de
Afgelopen zondag tussen de buien door (totdat er geen tussen de buien door meer was, toen in de bui) de paddestoel rubbers van onze 'nieuwe' 940 vervangen.

En vanavond de voorremmen aan een inspectie onderworpen.
Met name de gangbaarheid van de klauwen en de toestand van de verschillende stofhoezen.
Zag er allemaal netjes uit dus de geleide pennen van wat extra vet voorzien, de klauwen met scotch-brite schoongemaakt en de boel weer in elkaar gezet.

Langzaam maar zeker wordt de 940 op punt gesteld.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-02-2019 22:34 #1452926 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Vandaag
De virgo turbo 15” velgen verkocht. Toen de bougies, kabels, rotor, condensator en puntjes vervangen de verdelerkap was al vervangen. Ook benzine filter vervangen. Met hulp van mijn schoonvader de boel afgesteld, zo mooi die doet alles op gevoel en gehoor. Hij heeft jaren lang als monteur gewerkt en had tot voor een paar geleden nog een volvo 145 die gewoon met CP reed. Als finishing touch met de stroboscoop de boel nog verder afgesteld en de transit draait nu zoals het hoort.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-02-2019 22:40 #1452927 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Oja
En nog meer onderdelen van de 245 op de foto gezet om te verkopen. Zijn de laatste restjes. Zoals glaswerk portieren, zijramen achter met rubber en sierstrip, achterraam tbv de achterklep, sierstrippen voor de flank. Alles moet weg voordat het 1 maart is want nu ligt het nog in de transit maar 1 maart gaat deze weer rijden en dan zal als het spul niet verkocht is zijn eerste ritje naar de stort zijn.

• Marcel Blauw
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2019 01:56 #1452930 door Marcel Blauw
Beantwoord door Marcel Blauw in topic Een stukje schutting geplaatst
voor iemand die het niet breed heeft en toch wat privacy kon gebruiken.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-04-2019 20:34 #1454180 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic In
1 van de begin pagina’s heb ik het wel is gehad over het kopen van een aanhanger, ik was toen bezig met het bestraten van mijn erf met boerengeeltjes. Ik heb toen een goedkoop enkelassertje gekocht en deze is flink gebruikt en misbruikt. Ik kon toentertijd niet slagen om voor een redelijke prijs een tandemasser te scoren. Maar van de week keek ik op marktplace de marktplaats op facebook en daar stond een tandemasser van 2006 met disselbak, en mogelijkheid om rijplaten mee te nemen. Deze schuif je middels het wegklappen van een luik onder de aanhanger. Het is een voormalige aanhanger geweest die een mini graafmachine kon vervoeren vandaar de stempels aan de achterkant. Er zitten ook uit de kluiten gewassen sjor ogen op de bodem. De aanhanger mag 2,7 ton hebben incl eigen gewicht. Doel was 2 ton maar deze was zo spotgoedkoop dat ik hem niet kon laten staan. Alles werkt. Oploop rem, verlichting, banden zijn goed en niet uitgedroogd. Houtwerk is prima maar ga ik vervangen voor trespa, het hout is tenslotte ook van 2006 en zal ook niet het eeuwige leven hebben. Ook de bodem die word dubbelzijdig uitgevoerd en dan met een stalen plaat afgedekt. Dan kan hij er weer jaren tegenaan.

<a href=' postimages.org/ ' target='_blank'>BEE0886-B-9-BA2-43-F9-A6-A7-360-D58-E685-DF

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2019 08:25 #1454188 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Denk je dat trespa dezelfde
Denk je dat trespa dezelfde belasting aankan als een multiplex plaat zoals er nu in zit? Ik verwacht dat het veel eerder gaat scheuren bij ongelijke belasting. Zou er dan geen minigravertje meer op durven zetten...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2019 12:39 #1454192 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic welk trespa
er zijn meer soorten en merken, het overgrote deel word geperst uit een papje, er 1 minimaal 1 merk die uit lagen bestaat gemaakt van papier die totaal doordrenkt is en dan als multiplex plaat word opgebouwd.
Als ik ooit van het betonplex zou af willen word het een alu plaat constructie..

• noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
26-04-2019 12:55 #1454194 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Gewoon kwaliteit betonplex er
Gewoon kwaliteit betonplex er in.
Desgewenst de zaagrandjes nog even behandelen.

Let wel, er is ook goedkope "made in china" kwaliteit betonplex te koop.
De kwaliteit is VELE malen minder, echt een gevalletje goedkoop-duurkoop.

Ik heb het al 7 jaar in mijn vrijwel identieke 2,5 tonner zitten, waarbij deze ook nog eens een aantal jaar in weer en wind buiten heeft gestaan. Er valt werkelijk nog niets op aan te merken.

Zo als Willem al aangeeft; trespa zou ik niet aan beginnen zeker niet voor de bodem.
Zou veel te bang zijn dat het breekt wanneer je er een stoeptegel of een lading bakstenen in kiepert. Zeker wanneer het wat ouder wordt.

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC