Wat heb jij vandaag gedaan
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-06-2019 17:13 #1455165
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Ben benieuwd naar de foto’s.
Ben benieuwd naar de foto’s. Bevalt het rijden in deze bejaarde oude dame van Ford?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-06-2019 21:19 #1455169
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Nou astax
Ik moet je bekennen dat ik alleen rij ervaring heb mbt het ophalen van de bus. Dat was in december en gelijk geschorst ivm de 120 euro regeling. En dan ga je toch meer doen aan de bus dan je eerst gedacht had. Verder veel gewerkt voor anderen en thuis en bij de werkplaats nog het nodige gedaan. Ben blij dat ik de 945 nog heb. Maar ook aan de transit word gewerkt. Hopelijk kan ik er nog in het najaar een poosje in rijden voordat hij weer van de weg moet.
Het laatste wat ik gedaan heb is een stukje plaatwerk maken om het tussenschot te verplaatsen. Zo krijg ik meer ruimte in de cabine. Onderkant van het originele tussenschot heb ik iets in moeten korten en hij was daar toch al wat slecht door roest. Om dat mooi te krijgen word ook nog een uitdaging.
<a href=' postimages.org/ ' target='_blank'>
find a bp near me
gas stations open late
annual salary of a forensic anthropologist
Het laatste wat ik gedaan heb is een stukje plaatwerk maken om het tussenschot te verplaatsen. Zo krijg ik meer ruimte in de cabine. Onderkant van het originele tussenschot heb ik iets in moeten korten en hij was daar toch al wat slecht door roest. Om dat mooi te krijgen word ook nog een uitdaging.

- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
17-06-2019 07:56 #1455170
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic zonnekap gemonteerd
Na weken ontroesten, metalen plaatwerk buigen/namaken, polijsten en poetsen waren de bevestigingklemmen en de kap klaar. Paar foto's van voor en na de restauratie; de kap had bij zijn vorige eigenaar tientallen jaren in een schuur gelegen vandaar de roest en de draaiknoppen die muurvast zaten. Gisteren de zonnekap cadeau gedaan aan onze zoon, hij was geslaagd. Natuurlijk meteen gemonteerd om de functie te testen. Zoonlief vindt de kap vooral stoer staan, maar vandaag bewees deze ook zijn nut bij felle laaghangende zon.
groet, Pascal
groet, Pascal
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
17-06-2019 07:58 #1455174
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Tweede poging
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2019 17:21 #1455179
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Zorg dat de kap écht goed
Zorg dat de kap écht goed vast zit. Anders waait ie er af als er een dikke vrachtauto als tegenligger passeert met veel wind.
Mooi stukje werk!
Mooi stukje werk!
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2019 18:23 #1455180
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Mooi!
Erg mooi geworden Pascal!
Gängsterkeps zoals ze hier in Zweden genoemd worden. Keps staat voor petje en gänster is wel duidelijk lijkt me.
Groeten,
Ton.
Gängsterkeps zoals ze hier in Zweden genoemd worden. Keps staat voor petje en gänster is wel duidelijk lijkt me.
Groeten,
Ton.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
17-06-2019 19:36 #1455181
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Vast is vast
Bedankt voor de tip! En moderatoren, bedankt voor het plaatsen vd foto’s! Ik weet dat er ook een verstevigingsprofiel in de handel is (Dries Bakkenes). Een metalen strip die vanaf het midden vd kap op de paravaan bevestigd wordt. Ik heb er gisteren een tijd 130 km/ uur gereden, maar hij zat goed vast, klapperde eigenlijk niet eens. Dus voorlopig laat ik het zo. Ik rijd meestal toch niet harder dan 100 km/u met dit 50-jarige beestje.
Groet,
Pascal
Groet,
Pascal
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-07-2019 20:32 #1455745
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Vandaag
Zou ik niet naar de werkplaats gaan dit vanwege het weer. Ik moest buiten aan de ford transit werken en als het regent en onweert dan kun je maar beter thuis blijven. Maar vanmorgen vroeg zag het er toch wel goed uit dus toch maar naar de werkplaats en ik was nog niet uitgestapt en daar vielen de eerste druppels. Ik dacht, eerst maar is een bakkie koffie en dan maar is kijken wat we binnen kunnen doen. En er was eigenlijk zat te doen. Er was al geruime tijd niet grondig opgeruimd. Her en der gereedschap en troepjes die eigenlijk weg gegooid konden worden en de vloer kon wel een stofzuiger gebruiken. Rond een uur of 11 was het droog. Toen nog een uurtje aan het snoeien geweest met de elektrische snoei schaar, het pad werd steeds smaller. En na het eten bleef het droog dus toen maar de motorkap van de transit open gedaan en de oude dynamo met kapotte regelaar vervangen voor een nieuwe dynamo. Ook de accu vervangen want die was door de dynamo droog gekookt en had nog maar 1 actieve cel. Wat een simpel klus had moeten worden werd een klus van dik 5 uur. De accu zat zo, de dynamo ook maar toen ik de stel beugel wilde vast maken zag ik dat de bevestiging op de nieuwe dynamo op een hele andere plek zat dan op de oude. Balen dus en ik had het met de aanschaf niet opgemerkt. Dus de stel beugel moest verlengd worden en in de kromming van de dynamo. Gelukkig hebben we een aanhanger vol met oud ijzer die gelukkig nog niet weggebracht is. Daar een oude hydraulische krik eruit gevist en daar een stuk plaatstaal uit geslepen en dan krijg je deze oplossing. Zie foto
Helaas geen tijd meer om de bekabeling in orde te brengen dus dat moet volgende week maar. En dan weer verder met het tussenschot.
Helaas geen tijd meer om de bekabeling in orde te brengen dus dat moet volgende week maar. En dan weer verder met het tussenschot.

- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-07-2019 16:48 #1455763
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Lekker
Gewerkt hoor kogelman
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2019 16:51 #1455764
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic 600 kilometer
Even onze kleinzoon naar Arlanda vliegveld bij Stockholm gebracht na 10 dagen vakantie bij ons. bijna 600 kilometer heen en weer.
Tien dagen geleden opgehaald, zelfde afstand, de Volvo voelt zich er heerlijk bij.
Groeten,
Ton.
Tien dagen geleden opgehaald, zelfde afstand, de Volvo voelt zich er heerlijk bij.
Groeten,
Ton.
Moderators: Jerry Stam