Wat heb jij vandaag gedaan

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2018 19:01 #1446260 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Tja,
Wat heb ik, wat hebben wij vandaag gedaan?

Eerlijk gezegd niet zo veel, net als de voorgaande dagen vroeg in de morgen wat klusjes, en na de koffie en vooral na de lunch eigenlijk alleen maar onder de berken aan de waterkant gezeten met een boek.
Want het is hier in Zweden warm, 25 graden, en dan heb ik het over de watertemperatuur in het meer, op de varanda dik 30 graden.
We zijn hier nu twee weken en hebben nog geen drup regen gezien, alleen maar zon.
De Volvo heeft inmiddels een geelachtige tint, van al het berken stuifmeel.
Die hitte heeft ook nadelen, er geldt een algemeen verbod voor het maken van vuur, de bosbouw is stilgelegd, die gebruiken kettingen om de wielen en die geven vonken.
Grillen mag dus ook niet meer, we hebben een 75 liter waterketel houtgestookt buiten staan, te link om aan te steken.
Iets ten zuiden van ons zijn bosbranden, ontstaan door remmende treinen, eergisteren ontstaan, de berichten zijn nu dat men denkt het onder controle te hebben.

Maar we klagen niet hoor, de verwachting is dat dit weer de gehele week aanhoudt.

Groeten vanuit Zweden,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-05-2018 21:18 #1446261 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Hier
Giet het nu uit de lucht

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2018 09:41 #1446266 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Inderdaad, met 1 middagje en
Inderdaad, met 1 middagje en avond zoals gisteren is Zweden voorlopig weer van het risico op bosbrand verlost...

Ik ben overigens heel blij met mijn bandenkeuze: de bridgestones verwerkten al het water nog beter dan de 'er bestaat geen nat wegdek' uniroyal rainsport3 die ik hiervoor had. Werkelijk ongelooflijk hoe onverstoorbaar de S90 door alle diepe plassen sneed zonder een tik in het stuur.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2018 17:32 #1446281 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nou,
Het probleem met de droogte is hier in Zweden echt niet met een dag of wat flink regen opgelost.
Het grondwater daalt al een paar jaar en dat doet het nog steeds, wij halen nog met moeite een liter of 15 uit de waterput.

En nog even over de hitte, er zijn vandaag de hele dag waarschuwingen op de radio vanwege plotslinge gladheid, inderdaad, gladheid, men wordt gewaarschuwd omdat men plotsling op een stuk gesmolten wegdek kan belanden.

Groeten,

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-06-2018 15:28 #1446336 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Vandaag
Roostervrij en vanmorgen om 06:45 naar de werkplaats om de aanhanger aan de 945 te koppelen. De aanhanger had ik de avond ervoor gevuld met puin en dat moest naar de stort om afgevoerd te worden. Echter die gingen pas om 08:00 open dus eerst even bakkie koffie gedaan. Om 08:30 was ik weer terug en ik dacht ik heb toch de aanhanger erachter ik vul de aanhanger met klinkers die bij mijn werkplaats lagen en die breng ik aan het andere eind van het terrein waar nog meer pallets met stenen staan en dan haal ik daar weer 30 bij 30 en 60 bij 40 beton tegels vandaan om die weer neer te leggen voor het straatwerk van de aanhanger parkeerplek bij mijn werkplaats. Het gemak dient de mens. Beter dan met de kruiwagen rijden. Aangezien ik niet al het puin in 1 keer mee kon nemen vanmorgen heb ik gelijk maar de aanhanger weer gevuld met het laatste puin en vervolgens nog 4 velgen van banden ontdaan. Velgen liggen bij het oud ijzer. Deze berg oud ijzer zal tzt ook weggebracht worden. En zo word het steeds opgeruimder en overzichtelijker.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-06-2018 21:36 #1446440 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Zaterdag
Kon ik maar tot 14:00 klussen bij de werkplaats, moest naar Hoorn naar een verjaardag. Beetje gestraat en wat andere kleine rommel dingen gedaan.

Zondag lekker uitgeslapen en pas om 11:00 eruit. Eerst ff mijn ontbijt in het zonnetje opgegeten en toen verder gegaan met de begeleiding beugel voor de hond die aan de fiets van mijn vrouw bevestigd moest worden. Ding koste 40 euro en zou op elke fiets passen nou dus niet. Ik had vanalles al geprobeerd en aangepast maar het zat gewoon niet lekker en goed. Dus toen zelf maar een oplossing gezocht en gemaakt.

Zo hoorde hij te zitten en dat past echt niet.

<a href=' postimg.cc/image/sbn8n31l3/ ' target='_blank'>79735708-_DFE6-4_FE5-_AFFE-62_BC785230_F9

Toen een aanpassing gedaan en er een stuk vanaf gezaagd, dat is al te zien op de eerste foto, dat paste wel maar was het ook niet echt

<a href=' postimg.cc/image/kx2i83a4n/ ' target='_blank'>C667_C75_B-2623-4643-_AE28-0_CF1164_BC58_Chow to do a screenshot on a pc

Toen maar zelf iets bedacht. Ik had nog een oude watermeter beugel met aan iedere kant een haak en die moet niet in de lijn met de strip maar onder een hoek. Dus eerst het overtollige weg gezaagd en toen de boel in de bankschroef en met een ijzeren pijp over de strip de boel zo gedraaid dat hij onder de juiste hoek staat. Beetje rammen met de moker en hier en daar zagen met de ijzer zaag en even later had ik een nieuwe beugel. Nu nog het gat boren voor de pen waar de beugel op vast komt. Dit was een gat rond 20 met 2 kanten vlak anders kan de hond de beugel omtrekken. Ik had een boor 10 en de rest heb ik met de rattenstaart gedaan en een platte vijl voor de platte kanten. Zie onder voor het resultaat.

<a href=' postimg.cc/image/8xr00u9pj/ ' target='_blank'>FA3_E90_EA-07_D7-425_C-_BE99-_C5170_D239_E48

<a href=' postimg.cc/image/v9osujthj/ ' target='_blank'>913_FD1_EC-5_F4_C-4_FB9-8_AC0-_CEAAAE55_D184

<a href=' postimg.cc/image/v9osujthj/ ' target='_blank'>913_FD1_EC-5_F4_C-4_FB9-8_AC0-_CEAAAE55_D184

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-06-2018 21:53 #1446441 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Zondag ook nog
Om 14:30 een 220 v schakelaar vervangen bij de sportschool waar mijn zoon werkt. Vervolgens op de zolder van de schuur mijn oude poldermolen gepakt en gedemonteerd. Ik heb die al sinds mijn jeugd. Ik denk dat ik een jaar of 12 was toen ik hem kreeg van iemand. De molen moest plaats maken voor de velgen van mijn vrouw d’r fordje. Van de winter leggen we er winterbanden omheen. De molen ga ik tzt restaureren en dan komt er ook een echt binnenwerk in met draaiende delen enzo, net als een echte molen.

En vandaag weer naar de werkplaats om daar een steiger plank te bewerken met de frees en schaaf. Er most om deze te monteren een raar stuk uit over een lengte van 5 mtr. Waarom zal ik tzt wel toelichten dat gaat nu even te ver. Bij de werkplaats aangekomen eerst de aanhanger aangekoppeld, want die lag nog vol met puin en dat moest naar de stort. Om half 9 was ik weer terug en toen eerst even ontbeten en een bakkie koffie. Ik wilde eerst 2 kratten met brandhout verplaatsen voordat ik de steigerplank ging bewerken want dan kan ik tzt daar het straatwerk herleggen want dat ziet er niet uit. Daar was ik rond 11:30 meer klaar en toen een geklust eitje met gebakken spek gegeten en toen maar is begonnen met de steugerplank. Nu kwamen de skragen ook goed van pas.

<a href=' postimg.cc/image/4fop8oohz/ ' target='_blank'>3_BE5_BFD6-8_F5_B-4627-9_E02-2_E87_E3_E592_A7

<a href=' postimg.cc/image/q23ppu53r/ ' target='_blank'>2716_F7_AE-169_F-4471-9_AD8-360_C408_E432_A

<a href=' postimg.cc/image/557hl9mjb/ ' target='_blank'>136_C6_B95-_FB36-49_AD-8_EFF-613_DBFB464_A1image hosting free

<a href=' postimg.cc/image/nkryit5uf/ ' target='_blank'>77_C56167-6120-463_E-8248-_A44_A757_EDFE5

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-06-2018 22:29 #1446446 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Nog
Een paar om het af te leren.

<a href=' postimg.cc/image/63sg184nr/ ' target='_blank'>42788_CB7-_ECCB-45_B3-_A32_F-265561_E10665

<a href=' postimg.cc/image/apok9nihz/ ' target='_blank'>533_F32_E1-256_F-470_D-_B7_A2-38_BC33015_FC5

<a href=' postimg.cc/image/jlzcdayqv/ ' target='_blank'>B75_B2_E1_C-19_B5-421_C-_B59_F-_E4_B8261_C5_BBD

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-06-2018 22:35 #1446447 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Vergeet ik nog bijna
Te vermelden dat ik tussendoor, de freesmachine had het zwaar en moest af en toe afkoelen het oud ijzer heb gesorteerd en het ijzer groot en deels in de aanhanger liggen. Zink, aluminium, RVS ook apart gelegd. Dit gaat binnenkort naar de oud ijzerboer en zo kan ik ook dat deel van het straatwerk aanpakken.

Was een druk weekend. Morgen weer werken bij de baas en zaterdag maar weer verder met rommelen bij de werkplaats.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-06-2018 20:54 #1446520 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Om
Even een beeld te krijgen wat nu de bedoeling is met die plank die ik van het weekend had bewerkt met de freesmachine en de schaaf. Kijk maar even naar de foto’s dan is het duidelijker denk ik. Dit is een proef stukje wat ik van de 5 mtr heb afgezaagd. Meer om een beeld te krijgen of het past, en het past voor 90% er moet nog een laagje van de inkeping af en dan is de schuinte goed. Dus ik neem zaterdag de plank weer mee naar mijn werkplaats om hem aan te passen. En dan met een beetje mazzel s’avonds als ik zin heb de balk inkepingen maken. De RVS draadeinden inkorten en verzinken in de badding zodat je ze niet meer ziet. Het hele idee is om de badding op die manier weg te werken. Vorig jaar was het nl nog een plat dak zoals jullie misschien nog wel weten en nu is het een 30 graden pannen dak gewordenen welk aansluit op de het 60 graden dak van het huis.

Als deze plank er op zit moet ik het truukje weer een uithalen maar dan contra. Heb er zin in, dus niet. Zeer tijdrovende klus maar als ik iets eenmaal in mijn kop heb wil ik het ook zo.

<a href=' postimg.cc/image/4ikivf0lj/ ' target='_blank'>DBEC444_F-49_D9-43_B1-99_EC-300_CEE992318screen cap

<a href=' postimg.cc/image/rk1419nfb/ ' target='_blank'>24846525-8335-46_AB-891_C-_D1_CED71_AAB21upload gif from url

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC