Wat heb jij vandaag gedaan

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-08-2018 22:19 #1448723 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Ff dit topic
Weer op gang helpen

Tussen de laatste keer dat ik wat gepost heb en nu heb ik heel veel gedaan en omdat nu in te gaan halen zal een hele klus worden. Wat heb ik vandaag gedaan. Nog even genieten van mijn laatste vrije dagen en gebruik maken van het mooie weer. Vorig heb ik zoals jullie weten in de grote vankantie mijn dakkapellen achter gerenoveerd en geschilderd. En heb ik het platte dak van de uitbouw / veranda vervangen voor een dak onder een hoek van 30 graden die weer aansluit op het dak van het huis die weer onder een hoek van 60 graden ligt. Maar zoals altijd tijd tekort en dan slaat het weer om en kun je niet echt wat doen. En aangezien er nog meer klussen liggen te wachten bij de werkplaats, zie vorige postingen en ik ook nog wat klus afspraken had die ik financieel niet kon laten liggen gaat dat ff voor en dus heb ik gewacht tot ik weer vakantie had. Echter kon ik het dit keer niet maken om niet mee te gaan op vakantie zoals vorig jaar dus eerst anderhalve week naar La Palma en toen de draad thuis weer opgepakt. Wel nog een paar dagen voor dat we op het vleigtuig stapten nog wel wat aan de bijkeuken kunnen doen. De zijkant moest maar is dicht gemaakt worden en er moest een boeideel en wind veer van red ceder hout geplaatst worden, wat is dat spul duur zeg. Ik had iets van 14-m1 red ceder planken van 22 mm dik en 240 mm breed en een doos RVS schroeven, of ik even €465,00 wil betalen. Eigenlijk wist ik wel dat het duur spul is dus hup die plastic kaart erbij en betalen maar, ik heb het overal op mijn huis zitten en tot op heden geen spijt. Let op de boeideel aan de voorkant. Dit gebeurt als je het alleen maar in de grondverf zet, dit is trouwens Amerikaans grenen en is in 2006 in de grond verf gezet en verder niks meer aan gedaan. Een toplaagje van hooguit een millimeter of 2 is weer ruw geworden door het weer maar als je hem door de schaafbank haalt is het een perfecte plank. Maar ook die moeten wijken voor red ceder.

Na de vakantie dus de boeideel en wind veer aan de zijkant geplaatst en een paar dagen later de voorkant. Ook nog her en der wat dakpannen op maat geslepen, gaat ook meer tijd in zitten dan je verwacht. En Oja mijn schuur thuis daar kon ik op een gegeven moment over het gereedschap lopen en er lagen zoveel houtkrullen dat wil je niet weten. De schuur leeg getrokken en alles maar dan ook alles schoonmaken en opruimen. Heeft 2 dagen gekost. Maar je kan weer van de vloer eten en nu ga ik het schoonhouden bijhouden want het werkt wel prettiger in een opgeruimde schuur.

Vandaag begonnen met het plaatsen en solderen van de zinken deklijsten op de dakkapellen. Deze lagen dus al een jaar klaar maar door het weer en tijdgebrek nu pas aan toe gekomen. En wat knapt dat op zeg. Morgen de andere dakkapel

<a href=' postimg.cc/image/t9ieb7rz1/ ' target='_blank'>08_CA4087-_F906-4650-9561-869_B9_BA7_D976https www google nl afbeeldingen

<a href=' postimg.cc/image/z08kp9sct/ ' target='_blank'>B715_C540-754_F-41_C6-_B85_C-_ADB4704_EF0_FB

<a href=' postimg.cc/image/rlj8wfocd/ ' target='_blank'>E4558_DB8-_F5_E9-4546-9_E65-_D3_EE1_FADB878

<a href=' postimg.cc/image/qj92dz5jx/ ' target='_blank'>68_C56_EFC-_E621-408_F-_B804-70_D0_CBE7_ED3_Cfoto s delen

<a href=' postimg.cc/image/k5jzauazh/ ' target='_blank'>56182_DEB-_D42_F-4_EA1-_B3_D0-4_FECBAFA97_F1

<a href=' postimg.cc/image/v556mhr4t/ ' target='_blank'>089_EFC92-_BD5_F-4_AEF-_B8_AF-92_D9_F18_B683_A

<a href=' postimg.cc/image/cpkpp4fl9/ ' target='_blank'>78_A9_F158-_BD46-4211-_B6_CF-14079_DA3_CD6_Bfree photo hosting

<a href=' postimg.cc/image/59lg3ghn1/ ' target='_blank'>ECCB1628-0_DC9-4496-9698-_FE4_F8072_AB72gif afbeelding

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Hanzi 145
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
30-08-2018 23:13 #1448726 door Hanzi 145
Beantwoord door Hanzi 145 in topic Keurig gemaakt weer, René.
Keurig gemaakt weer, René. Dat schuine dak op je uitbouw staat trouwens ook veel mooier dan een plat; en nog minder onderhoud ook!

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-08-2018 09:52 #1448732 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Dankje
Hanzi65,

De rede van het dak had te maken dat mijn goot van het huis op de muur lag en dit is nadelig als je niet weet of hij lekt nu heb ik een behoorlijke goot aan het eind van het dak van de uitbouw. De originele goot was ook aan de kleine kant met die buien van tegenwoordig. Nu is hij 2,5 keer zo diep en hoog en ik krijg het water van de buren niet meer te verwerken.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-09-2018 00:02 #1448768 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Gister
De laatste dakkapel voorzien van zinken deklijsten en als je dan toch op het dak staat dan gelijk ook maar even een rondje gedaan om al het lood wat op de dakrand van het huis zit aan te kloppen met de loodklopper.

Ik had net zoals vorig jaar met de volvo 945 een schrapend geluid wat vooral te horen was als ik dicht langs een muur rijd en met name als ik gered had. Het was vorig jaar nadat ik de voor remmen had schoon gemaakt een tijdje weg maar de laatste tijd kwam het terug en bleef het zelf tijdens het rijden aanwezig. Het werd zo erg dat mensen op straat ook omkeken. Dus vanmorgen voor de deur de krik eronder en begonnen met het linker voorwiel en later op de dag was ik klaar en dacht van het schrapende geluid af te zijn. Ja dacht, dus niet het was zelfs erger geworden. Eerst ff een stukje gereden om ff een paar keer flink te remmen en de ABS werkt ook nog steeds maar het schrapen was er nog steeds. Ik naar huis en de vrouw in de auto gezet en rustig voorruit en meelopen om te luisteren waar het vandaan komt. Dit keer bij het linker achterwiel en met achteruit rijden was het nog veel erger. Dus wiel eraf en wat bleek het metalen plaatje ook wel het anti tril of piep plaatje van veer staal loopt aan tegen de rand van de schijf. Er zat dus zoveel roest op de zijkant van de schijf dat dit het plaatje had bereikt en toe is het gaan schrapen. Roest eraf gehaald met de lamellen schijf en toen weer de vrouw in de auto en toen was het geluid aan die kant weg maar toen hoorde ik rechtsachter ook nog een schrapend geluidje dus die schijf gaat er morgen nog even af en dan moet het goed zijn. Ik heb in iedergeval geen last van vast zittende bouten want hoe vaak ik de klauwen vandaag niet heb los gehad is niet meer te tellen.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-09-2018 12:03 #1448775 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Vanmorgen
Heb ik van de rechter achter remklauw de 2 pennen eruit gehaald en dan valt dat metalen veren plaatje eruit en daar heb ik de 2 kanten die bijna en bij mij dus net (een haar dik) tegen de schijf aan komen met de slijpmachine een miliemeter afgeslepen. Spul weer gemonteerd en test rijden. Ik hoor niks meer. Heerlijk dat het weer gelukt is. Het is een marteling geweest omdat je het niet ziet en met het wiel erop en dan met de hand draaien hoor ik de blokken die iets aanlopen op de schijf maar verder draait het wiel rustig een paar rondjes. Pas als ie op zijn poten stond en je gaat voor of achteruit dan hoorde je dat snerpende schrapende geluid. En voor je het weet heb je alles al een keer los gehaald en schoongemaakt (althans je denkt dat je het goed schoongemaakt hebt) tot ik gisteravond is goed in de remklauw keek met de blokken en dergelijke er nog in, toen zag ik dat die plaatjes wel erg mooi glommen dat kan alleen maar door aanlopen komen dacht.

Nu ff de schuur weer opruimen er ligt een hoop roest stof en gereedschap en dan ga ik starten met het plegen van onderhoud aan mijn dagelijks vervoer de Kymco agility 16+. Morgen moet hij na 4 weken rust weer elke dag aan de bak en ik wil de rollen, snaar, luchtfilter, motor en diff olie vervangen. Ik had dit onderhoud eerder willen doen maar heb het steeds voor mij uit geschoven.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-09-2018 22:08 #1448903 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Vanaf afgelopen vrijdag
Heb ik een klus schuin tegenover mijn eigen huis. Het is een dak dek klus. De nieuwe eigenaar liet mij het dak een paar maanden geleden zien en vroeg wat hij hier het beste mee kon doen. Ik zeg, kaal halen en opnieuw dekken met bitumen. De klus werd mij gegund en om tot een prijs te komen zou hij het sloopwerk doen en het afvoeren van het spul en het dak moest op voorhand met platen hout worden afgewerkt zodat ik een strak dak had om op te werken.

Mijn huis, waar nog het een en ander aan gedaan moet worden aan de voorkant maar dat lezen jullie wel een keertje.

<a href=' postimg.cc/image/4lwho4dal/ ' target='_blank'>EB558_FCB-_D06_A-4_A32-_BE5_D-_F56_BC0_C3_B1_E6image host

<a href=' postimg.cc/image/60y2czjkd/ ' target='_blank'>FAF2_DFCA-5567-48_F9-_A133-6469_A73_F4414foto's online delen

De onderlaag

<a href=' postimg.cc/image/4ynvuh3bx/ ' target='_blank'>6699_C565-352_A-44_B5-_B6_BA-9_A9_C81_B2123_F

Zaterdag begonnen met het branden van de toplaag

<a href=' postimg.cc/image/8jjrda019/ ' target='_blank'>3585_FACE-6_FAA-42_ED-_A5_AA-1_E7_C3_A6122_A4

En vandaag de rest van de toplaag erop

<a href=' postimg.cc/image/8jjrda019/ ' target='_blank'>3585_FACE-6_FAA-42_ED-_A5_AA-1_E7_C3_A6122_A4

<a href=' postimg.cc/image/heklo2c1p/ ' target='_blank'>A843_E7_B6-_FB89-4_F76-_B782-3_B31500_E6_F7_Cwww afbeelding

Vandaag het platte deel gebrand en morgen beginnen met het afwerken van de randen. En met een beetje mazzel heb ik nog tijd om een dakkoepel te monteren en dit te waterdicht af te maken met dakbedekking. De randen rondom het dak worden net zoals bij mijn dakkapel afgewerkt met nieuwe zinken deklijsten. Mogelijk word die klus mij ook gegund. Leuk werk en maakt het heel mooie af.

<a href=' postimg.cc/image/8jjrdqxlp/ ' target='_blank'>B50665_B5-_B809-4_EEE-8_E29-_B4916_A13_B4_B8upload images

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-09-2018 21:00 #1449065 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Het
Heeft wat langer geduurd dan gedacht omdat ik van de een op de andere dag met koorts op bed lag. Ben weer een beetje hersteld dus de boel bij de buurman maar af gemaakt omdat het weer toch erg mee zit. Alle randen zijn gebrand en de koepel van 1,30 bij 1,30 zit er ook in en is waterdicht gemaakt. Nu is het wachten op het voorjaar dan gaat de buurman de boeidelen vervangen. Normaal doe je dat eerst en dan het dak maar aangezien hij een deadline had met de aannemer die zijn fundering vervangt en het dak ook zo lek was als een zeef en nu de tijd qua weer het beste was hebben we besloten het dak dan toch maar te gaan bedekken met nieuwe dakbedekking. Dan kan hij met een gerus hart binnen aan de gang als het buiten giet van de lucht.

Hierbij een paar foto’s van het resultaat.

<a href=' postimg.cc/WFt6M9mc ' target='_blank'>C49326_DD-076_E-4_E3_F-_AE99-_A52_D2_E69_E7_D4

<a href=' postimg.cc/v4zWCR3d ' target='_blank'>8_A2188_D1-_CD98-4_F31-8_DA8-_EEF2_B2_AD1_E3_B

<a href=' postimg.cc/PCrLpCzB ' target='_blank'>AE9_FC0_D7-185_E-477_A-876_E-_ECC9_D1_B5_BB82

<a href=' postimg.cc/rDPpDQpr ' target='_blank'>04318_FB9-950_B-4_CE2-9_CBE-_CA2467_E5_B35_C

<a href=' postimg.cc/B8F1sdC6 ' target='_blank'>D5_A9_BAAE-27_C3-4294-_BA49-445_CBC7_A7922

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-09-2018 21:50 #1449177 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Ik
Ben na mijn dakklus maar weer snel mijn bed ingedoken want het zweet liep van me af. Ben eigenlijk pas afgelopen vrijdag weer boven jan.

Ik had een week of 2 terug alle vier de remmen nagelopen omdat ik tijdens het rijden een slepend en krijsend geluid hoorde. Ik dacht dat ik dat vorig jaar gefixt had maar dus niet dus alles nagelopen en het geluid was weg. Ik had alleen nog geen lange rit gemaakt om te checken of de velgen niet warm werden tijdens het rijden. Bleek dat er toch een remklauw rechtsvoor niet goed terug kwam. De zuiger had ik gecontroleerd die gaat netjes in en uit de cilinder maar wat k dus bij die remklauw was vergeten te controleren was de houder waar de geleide pennen in zitten. Die zaten zoa vast als een huis en met het demonteren en rommelen is hij nog vaster gaan zitten en de velg werd meer dan warm. Dus de boel vrijdag uit elkaar en ontroesten en weer invetten.

<a href=' postimg.cc/MfTJ5sYj ' target='_blank'>5_EF3_B838-_CFB3-4568-_BC7_F-6_A8505_CDC436

<a href=' postimg.cc/PvtYRDLD ' target='_blank'>B7_C7_C860-_B3_D8-49_A2-81_F1-_A8306_F8510_ABupload photo

Verder die dag nog wat kleine klussen gedaan, waaronder 4 steiger planken van 5 mtr per stuk bij pontmeyer opgehaald.

Vandaag er vroeg uit, eerst naar de stort om wat grofvuil weg te brengen. Toen naar de garage om een gesloopte vaatwasser (oud ijzer) naar de werkplaats te brengen. Daar staat mijn aanhanger volgestouwd met ijzer, RVS, Aluminium en zink. Toen terug naar mijn dorp Krommenie om daar bij de Goudkust (villa wijk) een paar stammen van een boom op te halen. Ik dacht dat dit wel in de 945 ging passen maar het werden toch 2 ritjes.

<a href=' postimg.cc/MM0rBy2f ' target='_blank'>4_E3_C83_BE-4406-40_B6-_ADA8-00_C5_DE7_B7533afbeelding converteren naar jpg

Dit is het begin van de voorraad voor winter 2019 - 2020

<a href=' postimg.cc/vc7HmKNG ' target='_blank'>60_C30_E8_F-_B556-4_D86-9377-_D59_ABA416_C42

Toen naar huis om te gaan eten en de honden moesten worden uitgelaten.

Toen eerst bij de buurman naar zijn schoorsteen gekeken want die heeft als het regent en er staat een wind uit het NW lekkage in de woonkamer. De voegen zijn op en ook het lood is niet meer wat het is. Aangezien ze nu even financieel krap zitten schuiven ze het op naar het voorjaar van 2019. Toen gelijk naar mijn andere buurman want bij het uitlaten van de honden in de vroege morgen zag ik dit aan zijn huis. Nu moest dit tzt wel vervangen worden maar de wind van gister had zoiets van ik kan niet wachten eraf met die boeideel en wind veer. Hij hing nog aan en paar spijkers. We hebben hem weer met schroeven vastgezet.

<a href=' postimg.cc/MnNW38cb ' target='_blank'>22_ECB7_EF-8637-42_FE-9894-_D140_B3_DDCD7_F

Het weer bleef goed dus ik ben begonnen met het vervangen van de boeidelen en windveren van mijn schuur thuis. De schuur is gebouwd in 2003 en ik heb al die tijd verzuimd om een loodkap te maken. Aan de andere kant van de schuur zit er wel 1 en daar is het hout nog keihard. Elke keer schoof ik het voor mij uit of ik had het te druk met andere klussen. Maar hij werd zo slecht dat ik er nu aan moest geloven.

De eerste foto is een stuk wat ik eraf heb gezaagd om een begin te maken om de boel los te krijgen. Dit stukje is dus de top van de windveer.

<a href=' postimg.cc/hQDz4q1Q ' target='_blank'>1_BAF8_C24-0_C77-480_E-_A4_D9-7_CBA86595_C00

En na het slopen kon het opbouwen weer beginnen. Ik heb ze ff langer gehouden om zo goed te kunnen bepalen wat er naderhand nog af moet. Morgen weer verder als het weer meezit want links moet ook gedaan worden en anders maandag weer verder. En dan ga ik dit keer wel een loden kap maken.

<a href=' postimg.cc/hQDz4q1Q ' target='_blank'>1_BAF8_C24-0_C77-480_E-_A4_D9-7_CBA86595_C00

Ondersteuning lat gemonteerd

<a href=' postimg.cc/Jtpt3vQK ' target='_blank'>A93208_FB-0_A7_D-475_A-_A4_CC-_DF10_B661_F4_F8free image upload

Boeideel er op

<a href=' postimg.cc/r08FxN0v ' target='_blank'>CA105106-21_AD-4_B21-9_CF1-7_C12_FA828_F20upload image jpg

Windveer erop

<a href=' postimg.cc/WhDpG3zb ' target='_blank'>089_C8476-8_ADC-4_A61-8524-951_CFEBF5332

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2018 14:47 #1449243 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Volgens mij is dit het
Volgens mij is dit het persoonlijke klusitem van Admiral geworden. Op zich leuk maar wat dit nou met de Volvo 700 Vereniging van doen heeft, is me langzamerhand onduidelijk geworden. Volgens mij nul komma nul en daarmee ook tamelijk overbodig op dit forum.

Kunnen we het hier weer gewoon over Volvo’s gaan hebben (zonder dat ik overigens iemand wil beledigen)?

Facebook lijkt me veel geschikter om aan de wereld duidelijk te maken waar mensen mee bezig zijn.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2018 17:29 #1449247 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ja,
Ik ben het eigenlijk wel met je eens Lex, en zeker met die vingerwijzing naar Facebook.
Daar was "onze" Facebookpagina ook voor bedoeld toen de heren de Rijke en Haring daar mee zijn begonnen, alle "gezellige" zaken op Facebook en de technische verhandelingen op het forum, niet in het minst vanwege de zoekfunctie die we hier hebben.
Het lijkt nu wel andersom, jawel, ik lees wel eens mee op Facebook.
Maar Lex, jij hebt mij ook meerdere keren aangespoord bepaalde zaken bij het bestuur aan te kaarten, ik zou je nu willen aanraden breng het eens bij het bestuur naar voren, de klets op de Facebookpagina en de technische zaken op het forum, zoals het bedoeld was.

Groeten,

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC