Wat heb jij vandaag gedaan

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2017 20:41 #1435438 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Albin
Ook Zweeds...

[img src=" www.mollymolly.nl/Volvo/Albin/IMG_20170315_200310_194.jpg " width="450" /]

Een twee cilinder Albin boot motor. Een kennis van mij had de motor stuk. Cilinderkop is gescheurd en het carter stond vol met water... We hebben nu deze groen erin gezet.

De "oude" mag ik "houden" en ik wil proberen hem weer in orde te maken.

[img src=" www.mollymolly.nl/Volvo/Albin/IMG_20170312_165404.jpg " width="450" /]

Later is dit merk ook opgegaan in Volvo Penta las ik op internet.

Groeten,
Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Stijn Terstappen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2017 22:17 #1435440 door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Oja, vandaag gestemd.
Oja, vandaag gestemd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2017 17:14 #1435454 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wereld van verschil
de stabilisatorstang voor vervangen. Waar geklapper en gebonk soms de boventoon voerde, voert nu stilte de boventoon. Wat een verschil...

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-03-2017 19:48 #1435459 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Vandaag
Met een offerte bezig geweest voor de smeerkuil die ik in mijn werkplaats wil gaan maken. Valt nog vies tegen wat het gaat kosten. En dan doe ik alles zelf dus ook de vloer inzagen en verwijderen van beton, graafwerk enz enz. Wil eigenlijke een betonnen bak storten waarvan bodem en wanden in 1 keer gestort gaan worden. Of heeft er iemand nog een ander idee. Een polyester of Pe bak ingraven, maar hij moet niet gaan drijven natuurlijk. Wij zitten op een klei laag maar hoe dik hij is weet ik niet moet ik nog uitzoeken. Met zand of veen wordt het al weer een ander verhaal.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2017 21:02 #1435461 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vandaag door zuid zweden getourd
Vergeten de auto mee op de foto te zetten.
En er rijden nog voldoende reserveonderdelen rond.
thijs

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2017 10:05 #1435468 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Doodgraver
Ik heb ook wel eens aan een smeerkuil gedacht en vroeg me af hoe je kon graven zonder dat de boel in zou storten. Ik wilde mijn licht bij een doodgraver opsteken, maar het is er nooit van gekomen.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-03-2017 13:11 #1435470 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Volgens
Mij liggen begraafplaatsen altijd op een terp dus een verhoging, zie je soms niet door bebouwing, struiken of bomen maar zo zit je ver genoeg van het grond water. Ik heb nog nooit een begrafenis meegemaakt waar ze bronering hebben geplaatst tijdens een begrafenis. Weet namelijk uit ervaring dat als je al op 50 cm onder het maaiveld grondwater hebt je kunt scheppen tot je een ons weegt maar hij blijft altijd in kalven (instorten). Dit kun je ondervangen door een paar bronnen te slaan en dan deze aan te sluiten op een motorpomp dan krijg je het gat wel droog of je moet tijdelijk schotten verticaal de grond in drukken en dan de het water eruit blijven pompen. Of onder een talud graven dus onder een hoek van 45 graden maar dan wordt het wel een hele operatie.

Ik ga net buiten mijn garage een test gat graven om zo te zien hoe dik de kleilaag is en wanneer het grondwater omhoog komt. Ik heb al een bedrijf gebeld die sonderingen had gedaan maar de meest dichtbij was 3 km verderop dus daar had ik niets aan. Kan binnen 20 30 meter zo anders zijn bij ons. Is nl allemaal ze geweest heeeeeeeeeeel veel jaren geleden. Eerst zandplaat zit op 19 mtr diepte alles daarboven is veen en klei of andersom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2017 16:06 #1435473 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Website
Hoi,

Er is een overheids website met een hele hoop metingen:

www2.dinoloket.nl/nl/about/dataTypes/gqn/gqn.html

Mogelijk helpt die.

Groet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2017 11:37 #1435489 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Spiegeltje spiegeltje
Vandaag bij de sloop een gave rechter spiegel in juiste kleur met verwarming opgehaald! De huidige is bijna al zijn lak verloren en is voorzien van onnodige teksten.
Straks monteren maar dat is een heel klusje omdat alle bekleding en interieur kapjes er heel af moeten.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-03-2017 20:21 #1435496 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Vandaag
Lekker als elke zaterdag vanaf 07:30 tot 17:30 in de werkplaats gerommeld. Eerst relaxed een bakkie koffie en ontbijtje gedaan. Daarna rond 09:00 nog wat veegwerk gedaan buiten nav de opruimactie blijft er altijd wat gruis over. Toen van een stapel pallets 4 kratten gemaakt om een voorraad brandhout op te bouwen. Mijn pa was ook al reeds gearriveerd dus weer een bakkie koffie en wat ouwenelen. Toen een start gemaakt met het verwijderen van de steekassen van zijn fiat 850. Het blok en bak moeten eruit. Nog een beetje gebrainwasht mbt de smeerkuil. Tussendoor nog ff lunchen en een bakkie leut om 15:30 en het is zo weer tijd om naar huis te gaan. Door de weeks heb ik daar geen moeite mee maar als ik bij mijn werkplaats ben wil ik eigenlijk blijven, maar thuis wacht er ook iemand op me en dat is ook fijn.

heb helaas geen foto's, als ik morgen even tijd heb zal ik nog ff naar de werkplaats gaan. Moet toch nog even in het dorp kijken naar sloophout van een 18e eeuws pand. Ze hebben weer een aantal hele dikke lange balken en hele brede dikke lange planken voor mij klaar liggen. Dit is hout met een geschiedenis, heerlijk doorleeft en vol patina en allerlei oude lijn olie verf. Ik ga er lange, robuuste Bourgondische eettafels van maken.

Mocht er interesse zijn dan hoor ik dat wel.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC