Wat heb jij vandaag gedaan

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2017 08:07 #1435499 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Gisteren naar de magazijndag
Gisteren naar de magazijndag van de BX club geweest. Rondgesnuffeld tussen stellingen vol sloopdelen, die deels goed, deels niet georganiseerd opgeslagen zijn. Natuurlijk vraagt iedereen vooral naar die niet georganiseede spullen...
Aansluitend hebben we een kort tochtje met een museumbus gedaan (een van de BX leden heeft ook een busstichting) en afgesloten met een gezamenlijk etentje.

Vandaag mijn eigen werkplaatsje wat opruimen en organiseren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2017 18:08 #1435510 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zaterdag & Zondag
Zaterdag eerst bij dochter en schoonzoon en vaste trap voor hun garagezolder geplaatst.
' s middags bij mijn dynamo gekeken of ik de pu rubbers van Timen kon monteren. Das helaas onmogelijk, de diameter van de rubbers zijn even groot als de diameter van de montageplaat, het lijkt erop dat ik een andere uitvoering heb... lijkt wel een soort binnenas, tevens heb ik van de meebestelde v snaren de maat niet goed bekeken, ... hoezo beginneling ????.
Daarna de oude radio en parrot uitgebouwd en de nieuwe met geïntergreerde parrot ingebouwd, heerlijk, zo'n auto waar je alle kabeltjes makkelijk kunt weg werken !
Vandaag weer eens naar de door mijn schoonzoon gemonteerde kachelkraan gekeken omdat hij geen koude lucht geeft.
Er zit duidelijk iets niet goed, de slangen zijn warm na een stukje rijden, dus.... de kachelkraan gaat niet dicht.
Omdat ik het niet zelf heb gedaan word dat nog een leuk klusje, op de sleuteldag bij Nordicar eerst maar even wat collega rijders vragen hoe het zit.
Daarna winter voor zomerwielen verruild ! Ziet er toch weer top uit en veel plezier van mijn accu slagmoer sleutel voor het losmaken van de moeren!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2017 19:20 #1435512 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Smeerkuil
Hallo Adrian,
Ik heb een smeerkuil en dat is erg praktisch. Was al van plan een foto te maken voor de nieuwe rubriek 'mijn werkplaats', maar dat is er nog niet van gekomen. Mijn smeerkuil is ongeveer 4,5 m lang, maar dan nog is ie eigenlijk altijd te kort en moet ik voor en achteruit manouvreren om er makkelijk in en uit te kunnen komen. Als ik jouw stukjes zo lees, dan woon je in het westen van het land. Dat doe ik ook, maar in een ander land, Denemarken, dichtbij de westkust maar toch al op 16 m. boven NAP en op een keileem en zandplateau, dus zoiets als de hondsrug in Drente. Deze winter was het droog en de smeerkuil dus ook, maar vorig jaar stond ie vol water. Dat was grondwater. Mijn smeerkuil heeft geen bodem, anders dan het zand. Als je hier niet te smerig smeert is dat ook niet nodig, maar als er wel een bodem was geweest, dan weet ik niet wat de grondwaterdruk toen had gedaan, waarschijnlijk put en werkplaatsvloer in z'n geheel opgelicht, want hier is men gewend op dat type krachten te bouwen en ook gewone kelders zijn maar zelden goed waterdicht als ik de buren mag geloven ( m'n eigen huis had ook een kelder, maar die kwam ik pas tegen toen ik de zandcementvloer erboven door beton verving. Waarschijnlijk dus ook niet zo'n goede). In west-nederland (heb lang in Gouda (natte kelder) en Alphen gewoond) moet je de sterkte van je kelderconstructie voor wat eenvoudig een smeerput lijkt i.i..g. niet onderschatten. Omhoog is eenvoudig, maar naar beneden het water in is lastig. Je wilt geen haagse tramtunnel in je huis. En verkijk je niet op het koppel dat via de vloer op je muren wordt gezet. Een lift lijkt duur,en je zult er de hoogte misschien niet voor hebben, maar een put kan nog wel eens duurder blijken, vooral als je het niet in één keer goed doet.
veel groeten en succes,
Thijs

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2017 08:31 #1435516 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gisteren 19 maart.
Gisteren een witte 740 uit Braamt gehaald. De grijze 940 mag 2100 kg. trekken.

• Stijn Terstappen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2017 10:53 #1435519 door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Dacht dat t maximale
Dacht dat t maximale trekvermogen van een 940 1900kg was..?

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2017 11:12 #1435520 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nou,
Ik meen 1800 max in Nederland, maar let even op het kenteken van de aanhanger van Henk.

Groeten,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2017 11:58 #1435521 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @ Ton
Op kentekenbewijs staat van de 940 vermeld 1.900 kg. + 10% = 2.090 kg. Autoambulance leeggewicht 530 kg. Totaal gewicht autoambulance 2.000 kg.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2017 12:57 #1435522 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Maar
Op de foto kan ik niet zien of de wagen nou een Nederlands of Duits kenteken heeft, niet onbelangrijk in deze.

Groeten,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2017 13:06 #1435523 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ton
de Volvo 940 heeft een Duits kenteken.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-03-2017 21:46 #1435563 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Gister
Maar ook vanavond weer een lading sloophout opgehaald bij mijn vaste adres. Ik vind het toch wel speciaal dat eeuwen oude bomen welk 200 jaar terug door een molenaar zijn gezaagd tot planken en door een timmerman zijn verwerkt in een woning en dan heb ik ze weer in mijn handen om er Bourgondische tafels van te maken. Ik heb ook balken van Amerikaans grenen met het hart van de boom midden in de balk. Dit is bijzonder want dit komt niet veel meer voor ook de afmetingen zijn buiten proporties en vandaag de dag alleen op bestelling te verkrijgen. De balken wegen 1500 kg per stuk. Ik heb ze in stukken van 1,5 tot 2 mtr dus hanteerbaar.

Morgen de rest halen en dan zaterdag alles ontspijkeren.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC