Wat heb jij vandaag gedaan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2017 20:16 #1435355 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Polijsten!
Lekker voor de deur de 945 gepolijst!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2017 20:18 #1435356 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Polijsten!
Lekker voor de deur de 945 gepolijst!
Oké, het kunststof had in het vet gemogen,zal ik morgen doen!

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-03-2017 20:31 #1435357 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Wat ik
Zaterdag bij mijn werkplaats heb gedaan heb ik nu ook thuis gedaan. Alles op het erf opgeruimd en zaken weggegooid zoals planten in potten die het niet gered hebben. Vervolgens het dak van de uitbouw ingemeten, deze is nu plat maar word een pannendak van 30 graden aansluitend aan het dak van het huis welk 60 graden is.

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
13-03-2017 14:19 #1435377 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Snowcap
Nu het weer langer licht wordt heb ik afgelopen weekend de Blauwe Baksteen weer een beetje toonbaar gemaakt: wassen, kleien, de lak voeden en sealen volgens het 5 stappenplan van Maguiers. Interieur was nog netjes, dus laat het voorjaar maar komen!
Daarnaast de zomerbanden (incl. twee nieuwe Michelins) eronder gezet en de in kleur gespoten snowcap gemonteerd. Samen met de achterspoiler (incl. derde remlicht) maakt dit de auto mijns inziens af.
groet,
Pascal

• Stijn Terstappen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2017 14:28 #1435379 door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Puik werk!
Hij staat er weer strak bij Pascal, de spoiler en snowcap in kleur maken hem af.
Nu ik dit zo zie denk ik toch dat ik de snowcap ook in kleur laat spuiten ipv zwart.
Ik neem binnenkort graag eens contact met je op wat betreft het detailen van de lak. ontzettend strak werk!

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-03-2017 20:57 #1435397 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Vandaag
Met mijn zoon naar Haarlem om daar zijn theorie examen te doen. En hij is geslaagd. Vandaar uit naar mijnwerkplaats gereden en daar het brandhout wat ik van de buren heb gehad uitgeladen en de auto weer volgeladen met het afval wat ik zaterdag bij mijn werkplaats verzameld had. Naar huis om even om te kleden, had mijn goeie goed nog aan. Even eten en op naar de stort. Van de 7 banden mocht ik er maar 4 achterlaten. Gelukkig hadden ze het erg druk dus die 7 banden liggen lekker op de stort. Eenmaal alles uitgeladen terug naar de werkplaats voor ritje nr 2 en nu is alles opgeruimd.

Thuis gekomen heb ik de huvema band schuurmachine weer in elkaar gezet. Die was afgeschreven bij de timmerclub waar ik als vrijwilliger timmerles geef aan 6 tot 16 jarige, echter had de stichting net 5 gloednieuwe schuurbanden gekocht twv 50 euro. Als ik de schuurbanden zou vergoeden kon ik alles incl een kolomboor machine voor 50 euro mee nemen. Dus vandaag heb ik alles een beetje gesmeerd moet nu alleen de motor nog even uit elkaar halen. Heb het idee dat daar ook wel wat onderhoud nodig is.

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
14-03-2017 15:23 #1435409 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic claxon
Vandaag een andere claxon geplaatst. Na 19 jaar was de fut er uit. Niet een fancy verplaatsing naar achter de grill, maar gewoon de oude uit de Paarse Toerbuffel onder de Blauwe Baksteen gehangen.
Eerst gisteren de claxon ontroest, schoongemaakt en zwart gespoten, daarna vandaag 1 op 1 uitgewisseld. De connectoren en stekkers goed in het vet gezet zodat daar voorlopig geen water bij kan komen, de draden weggewerkt en kijken of het weer een aantal jaren mee kan. Het toetert in ieder geval weer vertrouwd.
groet,
Pascal

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2017 08:21 #1435425 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic een beetje zon doet
maken dat de velgen met de zomerbanden weer zijn gemonteerd evenals de windkap
voor het schuifdak. Verder de auto een onderhoudsbeurt 375.000 en apk keuring laten ondergaan. Bleek dat de waterpomp lekte, de stabilisatorstang achter en rubbers tussen stabilisatorstang aan vervanging toe waren. Tevens storing lpg installatie laten verhelpen. Daarnaast kleine zaken als wisserarm koplamp weer zwart gemaakt, sierlijst raam vastgezet etc. Nu nog de rek van 1... overmaken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2017 11:41 #1435429 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Na het vegen van de stoep,
Na het vegen van de stoep, heb ik bij de V90 de twee boogjes/houdertjes van het dashboardkastje erachteruit gevist omdat die bij het dichtslaan losraken en achter het voetenschopbord passagier eindigen...... Durf ze niet vast te lijmen aan het deurtje want dan zal je net zien dat ik om een andere reden erachter moet zijn en dat dan niet meer kan.

• Stijn Terstappen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2017 19:12 #1435435 door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Wat achterstallige dingetjes
Wat achterstallige dingetjes aan de 940 gefixed die al een tijdje lagen, nieuwe kabelschoentjes aan sub massa/voeding gezet, Relais van lampje kapot vervangen, dus nu geen melding meer bij remmen en even een algemene check. Op 10.000km geen olie verbruikt :D

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC