Wat heb jij vandaag gedaan
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
07-10-2017 21:50 #1441221
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Ik
Heb vandaag bij de Lidl een druppel lader gekocht om 6 volt en 12 volt accu's op te kunnen laden. Bij de Aldi 2 werkplaats led-lampen en een led zaklantaarn die je uit elkaar kan trekken en dan is het ook een looplamp.
1 van de werkplaats led-lampen gaat mijn zoon demonteren om de mini ledbar te monteren in de koplamp van zijn 'citta Gilera. Als dit lukt en dan ga ik het ook bij mijn eigen citta doen echter daar zit een ronde zundapp koplamp op.
Verder heb ik vandaag voor 300 euro een Kymco people S 50 cc 4 t van 2010 gekocht. Staat sinds februari dit jaar stil. Hij komt van de eerste eigenaar heeft 24 duizend en nog wat gelopen. Is dealer onderhouden. Hij heeft een grote beurt nodig die ik zelf ga uitvoeren. Kappen zien er ook nog goed uit weinig beschadigingen, hij heeft een windscherm. Zelf rij ik om naar mijn werk te komen een 2015 Kymco agility 16+ 50 cc 4T. In eerste instantie twijfelde ik, dus ik naar mijn Kymco dealer en gevraagd of het een goede prijs is. Het eerste wat hij vroeg rijd ie en remt ie. Ja dat doet ie. Niks aan doen en voor 500 op mp zetten, ben je hem zo kwijt.
Voor een grote beurt ben ik incl materiaal en loon bij de dealer 175 euro kwijt. Doe ik het zelf dan gaat de verkoop prijs al gauw naar de 700 euro.
Nu heeft mijn Kymco er bijna 22 duizend op zitten in 2 jaar en 4 maanden de people S in 7 jaar 24 duizend. Dan is hij net ingereden, mijn dealer heeft een paar people's S met honderdduizend km's op de klok met het originele blokkie.
Dus vanmiddag de knoop doorgehakt en volgende week ophalen.
1 van de werkplaats led-lampen gaat mijn zoon demonteren om de mini ledbar te monteren in de koplamp van zijn 'citta Gilera. Als dit lukt en dan ga ik het ook bij mijn eigen citta doen echter daar zit een ronde zundapp koplamp op.
Verder heb ik vandaag voor 300 euro een Kymco people S 50 cc 4 t van 2010 gekocht. Staat sinds februari dit jaar stil. Hij komt van de eerste eigenaar heeft 24 duizend en nog wat gelopen. Is dealer onderhouden. Hij heeft een grote beurt nodig die ik zelf ga uitvoeren. Kappen zien er ook nog goed uit weinig beschadigingen, hij heeft een windscherm. Zelf rij ik om naar mijn werk te komen een 2015 Kymco agility 16+ 50 cc 4T. In eerste instantie twijfelde ik, dus ik naar mijn Kymco dealer en gevraagd of het een goede prijs is. Het eerste wat hij vroeg rijd ie en remt ie. Ja dat doet ie. Niks aan doen en voor 500 op mp zetten, ben je hem zo kwijt.
Voor een grote beurt ben ik incl materiaal en loon bij de dealer 175 euro kwijt. Doe ik het zelf dan gaat de verkoop prijs al gauw naar de 700 euro.
Nu heeft mijn Kymco er bijna 22 duizend op zitten in 2 jaar en 4 maanden de people S in 7 jaar 24 duizend. Dan is hij net ingereden, mijn dealer heeft een paar people's S met honderdduizend km's op de klok met het originele blokkie.
Dus vanmiddag de knoop doorgehakt en volgende week ophalen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-10-2017 10:07 #1441224
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic 2010 is oud genoeg voor een
2010 is oud genoeg voor een brommer om Amsterdam niet meer in te mogen vanaf 1 januari, en dat doet de prijzen niet echt goed. Dat het een nette schone viertakt is doet daar niets aan af, Amsterdam heeft daar geen uitzonderingen voor.
In eerste instantie mocht zelfs een e-Solex niet in de milieuzone, maar dat hebben ze nu gewijzigd omdat er wel een verbrandingsmotor in moet zitten.
In eerste instantie mocht zelfs een e-Solex niet in de milieuzone, maar dat hebben ze nu gewijzigd omdat er wel een verbrandingsmotor in moet zitten.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-10-2017 10:48 #1441225
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Weet ik
Willem
Maar amsterdam is bij ons de enige die een milieuzone invoert in 2018. Maar ik woon daar vergenoeg vandaan om de scooter kwijt te raken aan iemand anders die niet in amsterdam woont. We zijn ook 4 citta's gilera's aan het restaureren erg populair in de jaren 80 onder de jeugd van toen. (Was ik ook) en nu zie je dat die 40ers en begin 50ers maar ook onder de jeugd van nu dat die dingen er in trek zijn. Simpel brommertje, weinig toeters en bellen. Heel makkelijk te restauren in je schuurtje. Ik koop ze zonder kenteken voor 75 euro en met kenteken voor max 150 euro naar gelang of ze compleet zijn. Ze hoeven het niet eens te doen.
Maar de doelgroep die ik zoek woont ook niet amsterdam. Meer naar de kop van noord Holland of onder amsterdam Utrecht of Zuid-Holland.
Maar amsterdam is bij ons de enige die een milieuzone invoert in 2018. Maar ik woon daar vergenoeg vandaan om de scooter kwijt te raken aan iemand anders die niet in amsterdam woont. We zijn ook 4 citta's gilera's aan het restaureren erg populair in de jaren 80 onder de jeugd van toen. (Was ik ook) en nu zie je dat die 40ers en begin 50ers maar ook onder de jeugd van nu dat die dingen er in trek zijn. Simpel brommertje, weinig toeters en bellen. Heel makkelijk te restauren in je schuurtje. Ik koop ze zonder kenteken voor 75 euro en met kenteken voor max 150 euro naar gelang of ze compleet zijn. Ze hoeven het niet eens te doen.
Maar de doelgroep die ik zoek woont ook niet amsterdam. Meer naar de kop van noord Holland of onder amsterdam Utrecht of Zuid-Holland.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
08-10-2017 12:24 #1441227
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Daktent
Ik heb besloten onze daktent te koop te zetten op Marktplaats.
Tijdens de Volvo Klassieker Beurs was deze te zien op de stand van het 240/260 register. Dus als je iemand kent die een nette, gebruikte Maggiolina "Volvo Special Delivery" daktent zoekt... Ideaal voor roadtrips, festivals, overnachten op de parkeerplaats na feestjes en partijen.
link.marktplaats.nl/m1211956881
Tijdens de Volvo Klassieker Beurs was deze te zien op de stand van het 240/260 register. Dus als je iemand kent die een nette, gebruikte Maggiolina "Volvo Special Delivery" daktent zoekt... Ideaal voor roadtrips, festivals, overnachten op de parkeerplaats na feestjes en partijen.
link.marktplaats.nl/m1211956881
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-10-2017 20:26 #1441231
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Vandaag
Vandaag met mijn vrouw naar het afgelegen deel van het industrieterrein in wormerveer gereden want mijn vrouw wilde wel is in de 945 rijden. Ze is op dit moment al vergevorderd met lessen. Waar het eigenlijk ook om ging was de instap en uitstappen en hoever met moet ze naar voren om de pedalen te bereiken en kan ze dan ook een beetje normaal rijden zonder dat ze met het stuur in de buik zit. Het in en uitstappen is ff wat anders dan de ford kuga waar ze rijles in krijgt maar het ging. Het schakelen ging prima geen gebonk of schokken. Ze moet erg wennen aan de lange neus maar het zicht rondom is beter dan in de ford kuga. Achteruit inparkeren in een parkeer haven met een muurtje was een uitdaging want de ford kuga heeft een achteruit camera en de 945 niet dus u raad het al heel zachtjes voelde ik de trekhaak tegen het muurtje komen. Hmmmmm zei ze hij past niet in de in deze parkeer haven, de 945 is te lang.
En we gingen weer op pad ff naar zijn 3 en op een gegeven moment reden we zowat het industrieterrein af naar de provinciale weg. Zal ik maar weer verder rijden schat.
En we gingen weer op pad ff naar zijn 3 en op een gegeven moment reden we zowat het industrieterrein af naar de provinciale weg. Zal ik maar weer verder rijden schat.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-10-2017 21:19 #1441235
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dat komt helemaal goed dus.
Dat komt helemaal goed dus.
Je moet echt klein zijn, wil je niet fijn in een 940 kunnen rijden, of een behoorlijk afwijkende bouw hebben. Mijn moeder is nog geen 1,65 denk ik, en ze rijdt al dik 25 jaar met 740, 940 en nu 960-II. Na een opeenvolging van diverse andere Volvo's (544, 144, 142, 164, 264, 340). Die wil niet meer iets anders, hoewel ze vroeger ook wel gek spul zoals een Studebaker Lark cabrio of een E-type heeft gereden.
Je moet echt klein zijn, wil je niet fijn in een 940 kunnen rijden, of een behoorlijk afwijkende bouw hebben. Mijn moeder is nog geen 1,65 denk ik, en ze rijdt al dik 25 jaar met 740, 940 en nu 960-II. Na een opeenvolging van diverse andere Volvo's (544, 144, 142, 164, 264, 340). Die wil niet meer iets anders, hoewel ze vroeger ook wel gek spul zoals een Studebaker Lark cabrio of een E-type heeft gereden.
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-10-2017 21:44 #1441242
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Dat van die ford Kuga kan ik
Dat van die ford Kuga kan ik begrijpen, hierin heb ik ook gelest, fijne lesauto vol luxe en snufjes, en idd de achteruitrijcamera.. Leuk om te lezen! Wens haar succes en over een tijd zal ze vast gewend zijn aan de 940!
Hier vandaag in de loods geknutseld, huur sinds vorige week een loods van 75m2 samen met mijn broer. Hij de helft voor houtbewerking en ik de andere helft voor sleutelen etc. Binnenkort gaan we er nog een 25m2 verdiepingsvloer inmaken met een hokje erop zodat we na het klussen een borrel kunnen nemen of met koude dagen even op kunnen warmen. Verder heb ik het plan om er een leuke 2 kolommer in te zetten. Wel heel fijn zo'n loodsje, een jongensdroom die uitkomt. Mijn werkplek is al aardig ingericht, de rest van de loods nog totaal niet maar in de beperkte avond uurtjes/weekenden gaan we er een mooie werkplek van maken..
Hier vandaag in de loods geknutseld, huur sinds vorige week een loods van 75m2 samen met mijn broer. Hij de helft voor houtbewerking en ik de andere helft voor sleutelen etc. Binnenkort gaan we er nog een 25m2 verdiepingsvloer inmaken met een hokje erop zodat we na het klussen een borrel kunnen nemen of met koude dagen even op kunnen warmen. Verder heb ik het plan om er een leuke 2 kolommer in te zetten. Wel heel fijn zo'n loodsje, een jongensdroom die uitkomt. Mijn werkplek is al aardig ingericht, de rest van de loods nog totaal niet maar in de beperkte avond uurtjes/weekenden gaan we er een mooie werkplek van maken..
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-10-2017 22:00 #1441243
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Wat een mooie werkhoek!
Wat een mooie werkhoek!
Mijn loodsje (ook zo'n 70 m2) is in driekwart jaar behoorlijk vol gestroomd. Daarbij helpt een onverwachte sloopauto behoorlijk... Vandaag de laatste stellingkast in elkaar gezet, dus er kunnen weer tien dozen met 960-onderdelen in het rek.
Vandaag ook maar eens verder met de electra in het koffiehok: dat ging nog steeds met een haspel. Nu alle stopcontacten netjes aangesloten, maar de lamp is nog even buiten werking. Dat komt zaterdag wel weer in orde...
Mijn loodsje (ook zo'n 70 m2) is in driekwart jaar behoorlijk vol gestroomd. Daarbij helpt een onverwachte sloopauto behoorlijk... Vandaag de laatste stellingkast in elkaar gezet, dus er kunnen weer tien dozen met 960-onderdelen in het rek.
Vandaag ook maar eens verder met de electra in het koffiehok: dat ging nog steeds met een haspel. Nu alle stopcontacten netjes aangesloten, maar de lamp is nog even buiten werking. Dat komt zaterdag wel weer in orde...
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-10-2017 22:35 #1441245
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Dank! Ben er ook erg blij mee
Dank! Ben er ook erg blij mee. Als alles er een beetje in zit zou ik nog eens een update geven!
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-10-2017 23:00 #1441246
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Heerlijk
He zo een ruimte, ook ik mag mij gelukkig prijzen met een ruimte waar 2 grote en een kleine auto in passen. Heb een 4 koloms koni 3500 brug. 7 mtr werkbank, keukentje (in de stelling weggewerkt) 2 zoldertjes voor spullen en nog over de lengte een soort van vloertje waar kunststof kisten kunnen staan. CV installatie, lekker warm in de winter de werkplaats is ook met 20cm dikke piepschuim platen geïsoleerd. 1500 m3 afzuiger als we gaan lassen, slijpen of schuren, is een koolborstel vrij motor dus voor spuit werk ook geschikt en ik kan de uitlaat van de auto er ook op aansluiten zo kan je met de deuren dicht ook de auto laten draaien. 380 en 220 volt 2 grote compressoren waarvan 1 een 2 cilinder op 380 met een 3 kW motor met een 200 ltr vat en een een kleinere compressor van 2,2 kW 220 met een 150 ltr tank. Verder heel veel verlichting welk afzonderlijk afschakelbaar zijn. En niet onbelangrijk vrij uitzicht over de weilanden. Zomers heerlijk met al die vogel en koeien in de wei. In de herfst en de winter kan het spoken. Zit met de deuren op de noordwest kant.
Kunnen wel een rubriek show your shed maken.
Kunnen wel een rubriek show your shed maken.
Moderators: Jerry Stam