Wat heb jij vandaag gedaan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2017 07:41 #1437460 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb er nog over
Ik heb in principe straks nog oude geeltjes over en er zijn ook wat rode bij, ik zal er een foto van maken, ze mogen zo weg, zolang alles maar mee gaat.
Zie foto,s ik heb nog een stapeltje maar die liggen achter mijn containers.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Stijn Terstappen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2017 13:23 #1437490 door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic We kunnen weer wat afstrepen
We kunnen weer wat afstrepen van de To-do list.
Rubbers voorkant vervangen voor PU
Schokbrekers voor vervangen
Speling voor opgelost
Schokbrekers achter vervangen
13mm veren gemonteerd achter.

Daarmee zijn de werkzaamheden aan het onderstel voorlopig afgerond en rijdt het weer als een zonnetje. Een hele verbetering, lekker stil en een stuk strakker.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2017 18:18 #1437495 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi werk.
Mooi werk.

Ik heb vandaag met broer en schoonvader onze houwen blokhut/tuinhuis in de achtertuin opgebouwd. Bijna af.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2017 18:46 #1437496 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Deurrubber , voordeur drempel, straatwerk
Vanmorgen een gebruikt maar intact deurrubber voor de bestuurderszijde opgehaald, uiteraard lang gesproken over ons beider 940, voor die tijd mijn voordeur drempel in de grondverf gezet, heb een stuk vervangen vanwege houtrot, daarna verder met straatwerk, klinkers, zojuist deurrubber gemonteerd en deurdrempel in de plamuur gezet.

• Stijn Terstappen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2017 23:20 #1437687 door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Vandaag in Amsterdam een
Vandaag in Amsterdam een reserve kop gehaald.
Kwam hem tegen op Marktplaats na een tip van fflunche.
Het gaat om een 530 kop die van een 93'er af gehaald is, 240.000km en heeft geen gas gezien of geroken. Voor een schamel bedrag van 85,- en een middagje poetsen aardig blij. Kleppen zijn nog lekker dik dus mocht het ooit fout lopen dan heb ik 'n mooie kop voor weinig klaar liggen :)

Foto's voor het resultaat

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2017 07:58 #1437690 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Heb de scahelaar voor de
Heb de scahelaar voor de bediening van de ruiten van mijn 850 vervangen. Het raam voor de bestuurder wilde wel omlaag maar niet of moeizaam omhoog. Lastig in bijvoorbeeld parkeergarages.
Moest wel de hele middenconsole verwijderen, maar het werkt weer en ik kan weer zorgeloos roffelen!

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2017 08:01 #1437691 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Die ziet er nog knap uit.
Die ziet er nog knap uit.
Gisteren de radiateur van de 960 vervangen door eentje die niet lekt op de slangpilaar.
We hadden al eens eerder een poging gedaan, maar er blijkt een bouwjaarverschil te zijn tussen 1990-1994 en 1995-1998 bij de aansluiting voor de automaatkoeler: door de harde leidingen past het over en weer niet.
Nu een nette gebruikte radiateur van het latere type gemonteerd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2017 08:44 #1437692 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Straatwerk en expansievat
Vandaah mij straatwerk van zand voorzien en een kvs vaatje met sensor ingebouwd. Draad vanaf tellerbak had ik reeds liggen, nu dus een waarschuwingslampje indien ik te weinig kvs heb !

• Wim Pothoven
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2017 10:47 #1437696 door Wim Pothoven
Beantwoord door Wim Pothoven in topic Optocht ..
Gisteren m'n baksteen maar weer even helemaal gewassen en vooral van binnen mooi schoon gemaakt. Zaterdag 27-5 moet ie mee in de parade. 1x per jaar wordt er bij ons een rit georganiseerd voor "alzheimers" door een enthousiaste dorpsgenoot. Wat doe je dan, je wordt gevraagd en doet mee. De concurrentie is moordend want er rijden Bentleys, Corvettes, div BMW 2000/1800 en 3.0L, DS/ID 19 en Renault 8 en 10 mee. Ook een VW bus T1 is van de partij. Maar..ook een mooi schone 740GL. Een gevarieerd gezelschap dus. Leuk om te doen en je praat ook nog eens met andere "Petrolheads".

Groeten Wim Pothoven
740GL Blackline/ B230K/ M47/Bj. '89

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
21-05-2017 18:38 #1437699 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic taxatierapport
Het taxatierapport is afgelopen week binnengekomen, de Blauwe Basteen verkeerd in toestand 2:
Staat2:
In zeer goede tot perfecte staat verkerend voertuig. Geen gebreken of afwijkingen maar met lichte gebruikssporen. Voertuig kan eveneens in een originele, zeer goede, relatief weinig gebruikte en niet gerestaureerde staat verkeren. Eventuele restauratie uitgevoerd naar originele fabrieksspecificaties met behoud van volledige originaliteit.
Een voertuig dat grote indruk maakt door zijn staat en verschijning maar waarop bij nadere beschouwing lichte gebruikssporen waarneembaar zijn. Deze gebruikssporen zijn relevant in relatie tot het relatief weinige gebruik van een niet gerestaureerd voertuig dan wel relevant in relatie tot het omzichtige gebruik van het voertuig na restauratie. Zowel optisch als technisch verkeert het voertuig in een bovengemiddelde staat.
"Deze originele Volvo 940 verkeert zowel optisch als technisch in zeer goede staat met de originele patina behorende bij de leeftijd en km-stand. De waarde is gebaseerd op koerslijst- en marktonderzoek."
Er staat een print van een Ned. en een Duitse koerslijst en van diverse advertenties van vergelijkbare exemplaren op diverse internet verkoopsites. Ik heb het taxatierapport digitaal doorgehaald naar mijn verzekeraar. Geeft een geruststellend gevoel dat ,als er ooit iets mocht gebeuren met de auto, de vervangingswaarde dermate hoog is dat ik een gelijkwaardig exemplaar kan kopen.
groet,
Pascal

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC