Oldtimer regeling (weer) afgeschaft
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als dat nou zo was had je nog een punt om over te denken.Michael Oud schreef : Waarom zou een nieuwe auto die 5000 km per jaar gebruikt wordt wel belasting moeten betalen, en een oude auto die jaarlijks dezelfde afstand aflegt niet? Ik zie geen afgunst, ik zie alleen iemand die zich benadeeld voelt.
Echter onze overheid speelt al jaren Sinterklaas voor degenen die zich een nieuwe auto kunnen veroorloven door nieuwe auto's 'belastingvrij' te maken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Cijfers bij VWE/Bovag
Alleen dit jaar zijn er meer dan 200.000 wegenbelastingvrije (!) nieuwe auto's verkocht. Daaronder bijvoorbeeld ook de Fiat Punto 1.3 diesel van m'n ouders die 1:18 in plaats van de opgegeven 1:30 rijdt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je de verkoop-cijfers van de afgelopen jaren optelt rijden er ook in ieder geval 500.000 belastingvrije moderne auto's rond op ons wagenpark van 8 miljoen.
Ze zijn ook redelijk in alle segmenten doorgedrongen. Van Aygo, 107 tot Punto, Polo, Megane, Golf en natuurlijk de Prius en zelfs Fisker Karma. Die laatste mag dan 100.000 kosten, nergens ter wereld is 'ie zo veel verkocht als in Nederland volgens mij.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Uiteraard allemaal niet goed voor het milieu, maar onze omgeving bestaat uit meer.
De laatste dagen een beetje gepolst bij collega's, vrienden en kennissen van mij over dit onderwerp, de meeste die ik spreek denken dat oldtimers bezitters alleen maar belasting onderduikers zijn, en dat andere hobby's ook geld kosten, en wat is nu 500 euro. Maar bovenstaand voorbeeld geeft toch hele andere getallen.
maar ja 16 miljoen mensen en net zoveel meningen, maar vooralsnog heb ik het idee dat een hoop van deze meningen is dat wij belasting onderduikers zijn.
Gelukkig weet ik van mijzelf dat ik en een groep mensen met deze hobby dat niet zijn !.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Absoluut, ik kan niet de stad in gaan, zonder er 1 te spotten. Een verrijking voor het straatbeeld is het gelukkig wel.Alwood schreef : Fisker Karma. Die laatste mag dan 100.000 kosten, nergens ter wereld is 'ie zo veel verkocht als in Nederland volgens mij.
Waar ik wel voor te spreken ben, is dat de eisen voor nieuwe belastingvrije auto's steeds scherper worden. Dat de NEDC testcyclus een farce is, is inmiddels wel duidelijk. Toch helpt elk klein beetje.