Oldtimer regeling (weer) afgeschaft
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Toen die belastingregel er nog niet was (19 jaar geleden?) reed ik ook gewoon in Amazons rond omdat ik dat leuk vond niet omdat het zo voordelig was. Mijn 740 mag wat kosten dat is mijn keus want ik kan ook in een Panda (oud model) gaan rijden om van A naar B te komen. Dus niet zo zeuren want je had het kunnen bedenken toen je ging stemmen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar toch jammer dat de evenmenten met gehandicapten, zieke kinderen vaak gebruik maken van oldtimers om hun een dag van hun leven te bezorgen. Hierbij moet je ook denken aan terrein rijden met oude voertuigen etc. Bij de herdenkingen in mei zijn ook vaak oude leger voertuigen aanwezig waarvan sommige eigenaren er meer dan 1 hebben, die gaan in sommige gevallen 10.000 - 15.000 euro per jaar betalen. Op circuit worden ook oldtimers gebruikt voor de eerdere genoemde groep mensen. Dus er zijn ook wel argumenten te noemen dat dergelijke voertuigen een maatschappelijke waarden hebben. Ja een deel misbruikt de regeling maar een andere groep mensen zetten deze regeling in om hun hobby te delen met andere.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik rij echt mijn 240 niet omdat ik met gehandicapten rondjes rij. En ik mauw ook niet omdat ik belasting moet betalen op mijn niet 25 jaar oude dagelijkse auto.
Maar er zijn hier veel mensen die er een belastingvrije auto rijden, net als ik, gewoon voor de lol. (het afgelopen jaar wel 4000 kms) en omdat we het mooi vinden en leuker dan een modern belastingvrij hok. Die jongere oudere auto was al belastingvrij, maar nu worden ze eventjes voor 2 mile aangeslagen aan EXTRA belastingen.
Dat is een vorm van rechtsongelijkheid.
Ik kan er zo nog wel een paar verzinnen:
Wat als ze het voetballen nou eens gingen belasten met stadionbelasting?
En politiebegeleidingbelasting (de vervuiler betaalt.)
Of vissen met hengels langer dan 2 meter?
Of raambelasting?
Of Caravanbelasting? (goed idee trouwens)
Of ACCUBELASTING in auto's ? (nog beter idee!) die brengen een enorme milieuchade toe namelijk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij sommige kan ik me het nog wel een beetje voorstellen;
- Cultuur, alhoewel daarvan ook al veel nergens meer op slaat.
- Sporten, da's voor de jeugd goed, ook al bij veel doorgeslagen.
De MRB was een beetje mijn subsidie, had ik ook eens een voordeeltje.
10% inkomsten verlaging zou ik dan ook makkelijk gaan halen ...
Wat hadden ze daar al weer over gezegd
Dus afschaffen van al die rechtsongelijkheid prima, geef de bevolking dan een
cultuur/kunst/sport/oldtimer tegoedbon, kunnen ze zelf kiezen.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Maarja, dat krijg je weer gemiep dat ze het allemaal willen hebben, of iniedergeval keuze uit meer dan 1 ding.Ecleo schreef : Dus afschaffen van al die rechtsongelijkheid prima, geef de bevolking dan een
cultuur/kunst/sport/oldtimer tegoedbon, kunnen ze zelf kiezen.
Hoe het ook went of keert, er is altijd wel wat om over te lopen miepen (ze*ken).
Groeten,Gerben