Oldtimer regeling (weer) afgeschaft
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik wil mijn hobby niet opgeven. Rijden in een nieuwere (groene/schone/zuinige/saaie/duizend in een dozijn/kleinere en wat nog meer) auto met af en toe als beloning voor mijn correcte gedrag een ritje in de auto waar ik wel echt plezier van heb zie ik niet zitten. Ik rij max 8000 km/jaar en daarmee is mijn leed wel te overzien. Ik besef heel goed dat het met een collectie van meerdere auto's een stuk lastiger is hier zo over te denken.
Waar ik wel moeite mee heb is dat ik dus "gewoon" belasting betaal en voor de overheid gewoon een weggebruiker ben met dezelfde plichten maar over een poosje misschien nergens meer welkom ben omdat ik in een oude vervuilende auto rondrij. Gek genoeg moet ik dan wel weer aan de milieu eisen voldoen om een apk goedkeuring te krijgen en in duitsland krijg ik zels een mooie groene umwelt plakette.
Voor mij zou een 60 dagen kaart oid niet interessant zijn omdat mijn auto wil gebruiken wanneer ik daar zin in heb maar voor degenen die aangeven dat ze de auto echt zo weinig gebruiken zou ik dat een nette oplossing vinden. Een gereduceerd tarief voor de echt oude auto's (30+) zou dan ook een nette manier zijn om het leed te verzachten. Vaak is het rijden met dat soort auto's al duur genoeg.Je bent dan gelijk van het imago af dat je in een oldtimer rijdt vanwege de kosten.
Voor de goede orde: ik ben tegen het besluit om de vrijstelling af te schaffen. Je straft een grote groep mensen van goede wil door tussentijds de spelregels te veranderen. Maar daar zullen we vrees ik de komende tijd nog wel meer mee te maken krijgen.
Groeten,
Arnold
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Arnold.Koppenol schreef : Maar daar zullen we vrees ik de komende tijd nog wel meer mee te maken krijgen.
Spijker op z'n kop.
Maar bij de echte sterke schouders valt bijna niets meer te halen.
Nu moeten de VeelVerDieners ook een duitje in het zakkie doen.
Gaat nog wat worden ....
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Laten we eens heel even eerlijk zijn:
- Wie heeft er z'n EGR afgekoppeld/afgedopt?- Wie heeft er z'n katalysator onder de auto uit gehaald?
En punt twee:
Hij zijn alleen nog maar voornemens. Voor het zover is, duiken er nog wel een paar hobbels op. De soep wordt ...
groetjes
Mathy
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
O en als antwoord op Mathy zijn vragen:-Mijn Diesel heeft geen EGR meer.-Mijn Diesel heeft geen kat en roetvanger meer.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Frans, Mag ik je even laten weten dat hier 2 grote oude amerikanen voor de deur staan.Dus laat dat lachen even achterwegen, want dat doen de buren al.Ik ga gvd 7500 euro per jaar betalen als het door gaat.En dat achtelijke gedoe met dat ik de MRB wil onduiken,PLEUR OP !!!!!!!!Nee dit zet ik niet gecencueerd neer !!!!Als er MRB betaald zal moeten worden dan zou dit met normale bedragen moeten.Maar je gaat gvd geen extreme toeslagen vragen omdat je op een afvalproduct rijdt wat LPG word genoemt.Ja er ligt LPG in beide amerikanen... en nee, niet speciaal voor gezocht, dat lag eral in.Daarbij komt, dat die wagens straks meer waard zijn als oud ijzer dan als auto.Wil jij 2912 euro per jaar betalen voor een auto die je eigenlijk niet als dagelijks vervoer kan gebruiken ???In Duitsland verkopen ??? als die gasten de grens over komen is dat alleen voor de zee en de mayo.Dus je kan wel stellen dat ze je hobby afpakken omdat ik DAT NIET KAN OPBRENGEN OM 7500 EURO TE DOKKEN !!!!Tomaat schreef : jong jonge zeg waar gaat dit over? Rijd je nou in een oldtimer (als je een 740 oldtimer mag noemen) omdat je dat leuk vindt of omdat je geen belasting wil betalen. Kom op zeg met 'ze pakken m'n hobby af' en andere vreemde klaagzangen hahahaha. Maak je liever druk om de prijzen van de zorg, energie of go-juice!
Toen die belastingregel er nog niet was (19 jaar geleden?) reed ik ook gewoon in Amazons rond omdat ik dat leuk vond niet omdat het zo voordelig was. Mijn 740 mag wat kosten dat is mijn keus want ik kan ook in een Panda (oud model) gaan rijden om van A naar B te komen. Dus niet zo zeuren want je had het kunnen bedenken toen je ging stemmen.
- laurens linssen
- Nieuw lid
-
<a href=" www.knac.nl/petitie "> www.knac.nl/petitie
Wellicht maakt het iets uit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er nu al vast maar voor gekozen om er weer ééntje weg te doen.
Ze zeuren er al jaren over en eerlijk gezegd heb ik er geen zin meer
in om zulk risico te lopen.
Immers ze kunnen dus elk moment weer gaan ziften.
Mijn 740 is één van mijn lekkerste auto's, maar bij MRB ook meteen de duurste.
Technisch was ie al aardig op weg, optisch moest nog gebeuren.
Aankomend jaar doe ik er maar even niet veel meer aan.
Volgens mij is Nederland één van de duurste landen op het gebied van de
autobelasting en accijnzen en betaal je ook nog eens vet extra voor een vette wagen.
Jammer dat ze het vanaf dag één niet gewoon goed geregeld hadden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Soms kan het heerlijk zijn om even je hart te luchten..volvo 960r schreef :
[...]Dus laat dat lachen even achterwegen, want dat doen de buren al.[...]gvd [...]En dat achtelijke gedoe [...]PLEUR OP !!!!!!!![...]Nee dit zet ik niet gecencueerd (sic) neer !!!![...]gvd [...] !!!![...]Tomaat schreef : [...]Toen die belastingregel er nog niet was (19 jaar geleden?) reed ik ook gewoon in Amazons rond omdat ik dat leuk vond niet omdat het zo voordelig was. [...]
Maar Frans kan niks aan het plan veranderen, noch ik, noch een ander hier. In ons eentje dan. We moeten dus een collectief vormen, en (laten) lobbyen.
Het is natuurlijk ook ridicuul, dat behalve je zorgkosten, de BTW, de accijnsen,en alles wat ik vergeten ben ook dit veel mensen ongehoord hard gaat treffen. En niet geleidelijk, maar BAM in een keer. Is het niet in de maandelijkse lasten, dan is het wel in de waarde van hun auto die onverkoopbaar wordt.
Maar goed, hoe het plan er gaat uit zien is nog niet bekend, het is slechts een (1) regel in het regeerakkoord, het is er ook nog niet door, en er is zelfs nog niet eens een datum afgesproken.
Totdat er iets bedacht wordt, kunnen we ,In verenigingsverband (Volvo 700 vereniging, maar ook de FEHAC) via allerlei kanalen invloed gaan uitoefenen.
Dat is wat moet gaan gebeuren, naar mijn onbescheiden mening.
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Nu blijkt hoe belangrijk het is dat ook onze vereniging een paar jaar geleden lid van de Fehac geworden is.
Laten we hopen dat deze belachelijke maatregel en ook andere politieke wangedrochten van tafel gaan of in ieder geval dusdanig aangepast worden dat er voor iedereen mee te leven valt en het een redelijke en billijke grondslag heeft. Want dat we allemaal ons steentje in deze moeten bijdragen is onontkoombaar. De rekening van 40 jaar op de pof leven moet nu toch betaald worden.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er waren toen ambtenaren die riepen dat dit in strijd was met europese regelgeving (discriminatie). Dit is natuurlijk onzin. Lidstaten zijn vrij in de regelgeivng rond belastingen. het was toen al duidelijk dat hiermee het argument van milieuvervuiling zou terugkeren om straks alle oldtimers de nek om te draaien. Was er toen al bang voor. De enige oplossing is vrijstelling uitsluitend voor auto's die 25 tot 30 jaar op nederlands kenteken hebben gestaan.